zassy☆ Skrevet 21. januar 2012 #1 Skrevet 21. januar 2012 bokstaveligtalt! Diarè uten like på den nye nøstebarn frottèpysjen! ååååh! Håndvasket den med milo nå jeg, men vet ikke om den holder, vet ikke om jeg tør ha den på ullprogram når det står på nøstebarn sine sider at noen har gjort det uten at det tåler det, aner ikke om vi har et skånsomt ullprogram. Det "verste" er at pysjen er brun i fargen så vet ikke om jeg har fått bæsjen helt bort heller, hehe. Men glad jeg ikke kjøpte hvit
Harfåttprinsen:) Skrevet 21. januar 2012 #2 Skrevet 21. januar 2012 Heia zazzy du har ikke håndvask på maskinen din da??
abella Skrevet 21. januar 2012 #3 Skrevet 21. januar 2012 Jeg vasker nøstebarn pysjene i maskina, alle sammen (vi har mange). Bruker ullprogram 30 grader og laveste sentrifugering. Bruker også ullvaskemidlet fra nøstebarn og flekkfjerner fra nøstebarn.
Ooops I did it AGAIN Skrevet 21. januar 2012 #4 Skrevet 21. januar 2012 Vi fikk en slik i gave til snuppa, men den var altfor stor. Har imidlertid vasket den på ullprogram med Milo. Det er mulig den krympet litt, men er enda altfor stor;) Den ble iallfall ikke ødelagt. Hadde også en slik tynn, myk sparkebukse, men den ble dukkestørrelse på Er skikkelig hat å vaske for hånd her i huset, så om det ikke går i maskinen blir det heller ikke kjøpt;) hehe. Er ikke et fantastisk husmoremne på alle områder iallfall :-)
zassy☆ Skrevet 21. januar 2012 Forfatter #5 Skrevet 21. januar 2012 Står bare ullprogram30. (er felles vaskekjeller så jeg "kjenner" ikke maskinen så godt) Har lagt den til tørk nå, hvis lukta er borte etterpå så håper jeg at det holder, men hvis ikke får jeg vel bare sjanse å ta den på ullprogrammet, det varer bare i 20 min.
Portishe Skrevet 21. januar 2012 #6 Skrevet 21. januar 2012 Jeg vasker alt mitt fra nøstebarn i maskinen, 30 grader ullprogram. Det blir litt nuppete, men like mykt og godt og merker ikke noe forskjell i størrelsene.
Maitrollet Skrevet 21. januar 2012 #7 Skrevet 21. januar 2012 Her vaskes nøstebarnull i maskin på 20 grader. Dersom maskina di er relativt ny vil det antageligvis gå bra. Men ville ikke brukt Milo da, Nøstabarnsåpa er mye bedre på Nøstebarnull. Har vaska noe med Milo og det ble veldig stivt og hardt.
Maitrollet Skrevet 21. januar 2012 #8 Skrevet 21. januar 2012 Her vaskes nøstebarnull i maskin på 20 grader. Dersom maskina di er relativt ny vil det antageligvis gå bra. Men ville ikke brukt Milo da, Nøstabarnsåpa er mye bedre på Nøstebarnull. Har vaska noe med Milo og det ble veldig stivt og hardt. Ikke 20, men 30!!! Skrivefeil...
cent Skrevet 21. januar 2012 #9 Skrevet 21. januar 2012 Bare et tips, gallesåpe er genialt for å få bort bæsjeflekker på ull Finnes å få kjøpt på clas (og en noen helsekostbutikker), tar man litt direkte på flekken/legger plagget i såpevann mens flekken er fersk går det ganske lett av, om man venter til flekken har tørket må det litt mer innsats til.
zassy☆ Skrevet 21. januar 2012 Forfatter #10 Skrevet 21. januar 2012 ups brukte jo milo jeg, hm den er enda våt så er spent på resultatet når den har blitt tørr. Har noe type ullvask som jeg brukte på skinnet som vesla har i vogna også, det tenkte jeg ikke på, kanskje det kan brukes også? Jeg tok det heldigvis mens bæsjen enda var meget våt for å si det sånn, hehe!
Cruella De Vil Skrevet 22. januar 2012 #11 Skrevet 22. januar 2012 Jeg vasker alt mitt fra nøstebarn i maskinen, 30 grader ullprogram. Det blir litt nuppete, men like mykt og godt og merker ikke noe forskjell i størrelsene. Samme her, jeg bruker også såpen fra Nøstebarn, da. Jeg har ikke klart å ødelegge noen Nøstebarnklær ennå ved å vaske slik, i hvert fall. Håndvask kan jeg bare glemme, da blir vel klærne bare brukt en gang, hehe.
cent Skrevet 22. januar 2012 #12 Skrevet 22. januar 2012 Det "verste" er at pysjen er brun i fargen så vet ikke om jeg har fått bæsjen helt bort heller, hehe. Men glad jeg ikke kjøpte hvit Det ville jeg forresten ikke vært bekymret for, men bare glad for Selv om fargen sitter igjen i et plagg etter vask betyr det jo ikke at plagget ikke er reint, det betyr jo bare at all fargen ikke har gått bort. Så om den er vasket med såpe og vann er det bare å anta at bæsjen er vekk
zassy☆ Skrevet 30. januar 2012 Forfatter #13 Skrevet 30. januar 2012 Haha, Jeg som var så bekymret for om nøstebarnpysjen tålte å bli vasket på ullprogram på maskinen og ikke torte å vaske den..fant den ikke i går så spurte samboer hvor den var : "nei den har jeg vasket" var svaret jeg fikk Så da slapp jeg å tenke mer på det! hehe, gikk fint, den ble littegrann nuppete bare men krympet ikke noe særlig og så ellers fin ut, da er den blitt ren iallefall
Endeligmamma<3 Skrevet 30. januar 2012 #14 Skrevet 30. januar 2012 hihi, greit med alt man ikke trenger å tenke mer på.... så flink samboer du har da
81-Mamma<3<3 Skrevet 30. januar 2012 #15 Skrevet 30. januar 2012 Jeg har en sitronsåpe for ull kjøpt hos babyshop. Og jeg får faktisk de hvite ullplaggene helt rene hvis jeg håndvasker de med en gang med denne såpen. Jeg elsker den hvite joha ullen, og det meste hadde vært gul/brunt uten den såpen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå