1down Skrevet 20. januar 2012 #1 Skrevet 20. januar 2012 Jeg har en lang jente, og opplever at pysjene blir for korte i både armer og ben, og hun blir da kald i løpet av natta. Hun er 4,5 mnd og bruker nå str 68 - den er romslig men blir altså for kort. Str 74 blir ALTFOR stort igjen. Har div pysjer fra hm, lindex, kappahl, nameit osv men samme problem med alle sammen. Noen som vet om noen som selger pysjer som er litt lengre i armer og ben? Har en lilleba pysj som har vært helt suveren, men den er nå for liten og de er jo ganske dyre... Og en annen ting: sokkene glir av henne i løpet av natta! Tar de på igjen når hun får mat, og ved neste amming er de av igjen. Hun blir jo iskald på føttene stakkars. Flere som har samme problem? Evt hvordan forhindre dette?? (Ja, vet jeg kan kjøpe pysj med fot, men hun har store føtter så de passer sjelden )
beccis'en Skrevet 20. januar 2012 #2 Skrevet 20. januar 2012 Hva med sånn sovepose lignende drakt? Vet ikke hva det kalles. Hehe. Men kanskje det kan være tingen. Den går det jo ikke an å komme seg ut av tror jeg. Har ikke prøvd slik selv, men har en venninne som synes den var super når jenta hennes sparket av seg sokkene på natten:)
Løvemamman Skrevet 20. januar 2012 #3 Skrevet 20. januar 2012 Jeg har god erfaring med petit bateau pysjene. Egentlig klærne deres i det store og hele:) De er smale, men lange! Dette har passet god til vår lille som i en periode var veldig tynn og lang;) Ellers er lille ba gode ja!
Løvemamman Skrevet 20. januar 2012 #4 Skrevet 20. januar 2012 Og tommel opp for sovepose ja. Det brukes her og det fungerer kjempe fint! Alltid god og varm på bena, selvom sokkene detter av:)
Sjørøveren&Brumlen Skrevet 20. januar 2012 #5 Skrevet 20. januar 2012 Trysilsokkene på europris er supre! Vi har brukt de i hele vinter og han er aldri kald på bena og de har god strikk så detter ikke av! Du får de ned i str 20-23 tror jeg, men vi har brukt de siden gutten var ca 3 mnd og det har gått fint, nå er han snart 6 mnd. Blir litt lange, men sitter godt likavell! De har antiskli også, så er supre når de begynner å gå! Har brukt de til storebror også siden han var baby. Nå er han 3år. Har bare godord om de sokkene altså! Og et lite tips, nå har de halv pris på alle typer sokker på europris, så da koster de bare 17-18kr paret! Ang pysj har jeg ikke noe tips, sliter litt med samme problemet.
iskaffe ♂ ♀ Skrevet 20. januar 2012 #6 Skrevet 20. januar 2012 støtter rådet med trysil sokker bruker det samme på jenta vår som sparker av seg sokker ellers er sovepose ett godt råd, vi brukte dette helt til jenta vår begynte å åle seg, da ble det bare tull
Portishe Skrevet 20. januar 2012 #7 Skrevet 20. januar 2012 Nøstebarn ullfleecepysj med bein er det vi bruker her. Romslig i foten og gode i passformen til knøsen her i allefall! God og varm er den også :-)
Lille- MO Skrevet 21. januar 2012 #8 Skrevet 21. januar 2012 bruk pysj(de fra cubus er lange) uten fot og tre sokkene godt utenpå pysjen, gjør det med min lille og da sitter de godt
1down Skrevet 21. januar 2012 Forfatter #9 Skrevet 21. januar 2012 Tusen takk for masse gode tips dere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå