Anonym bruker Skrevet 20. januar 2012 #1 Skrevet 20. januar 2012 Vi skal flytte dit. Virker som en bra plass for barn å vokse opp. Mange barnehager, å det virker som om det er i nærheten av bhg. eller skole hvor enn vi ser på bosted. Det er jo kjempebra Men hvordan er det med kollektivtransport til Oslo? Jeg må søke ny jobb, å lurer på hvordan det er å pendle til Oslo. Vi har lyst til å bare ha èn bil. Ellers, får man tak i det man trenger, har de noen senter? Eller "må" man til Oslo? Viktigst av alt, trives dere og barna?
Kliko Skrevet 20. januar 2012 #2 Skrevet 20. januar 2012 Det er null stress Ti minutter med tok fra Lillestrøm, rundt omkring 15 minutter med bussen som går inn til oslo s. Anbefaller deg et sted i nærheten av Lillestrøm om du skal pendle. Type: Skjetten, Strømmen, Skedsmo korset. Da er det
Kliko Skrevet 20. januar 2012 #3 Skrevet 20. januar 2012 Oooops, innlegge ble lagt ut før jeg var ferdig =p " Da er det veeeeldig enkelt å komme seg inn til Oslo. Det er fler sentre her, Strømmen storsenter ( et av norsges største shopping sentre) lillestrøm city, osv. Ligger alltid en butikk i gå avstand omtrent =) Vi er jo faktisk beregna i "oslo område" så er et veldig sentralt sted, ikke noe landelig sted for å si det sånn. Trives kjempe godt! Kunne ikke tenkt meg å bo et annet sted. Det eneste som er litt kjipt er at det er omtrent ingen steder å bade her om sommeren. Ingen strand eller noe, så da må man jo kjøre litt da, om man ikke vil til basseng. Ligger et kjempe fint basseng område i Lillestrøm, hvor det er tre ganske fine basseng ute =) Fine barnehager og skoler, bra fritidstilbud osv =)
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2012 #4 Skrevet 20. januar 2012 Jeg mener at hvis man skal pendle enkelt fra Skedsmo kommune, så må man egentlig bo i Lillestrøm. Fra Skedsmokorset må man enten ta buss til Oslo eller Lillestrøm eller kjøre bil innover eller til stasjonen i Lillestrøm og det tar tid. Fra Strømmen tar toget nesten 30min innover til Oslo og hvis man i tillegg må bytte til t-bane, trikk el for å komme seg helt på jobb, så tar det fort veldig lang tid før man er på jobb. Fra Skjetten er det også buss som er alternativet for å komme seg til Oslo. I prinsippet tar det ikke lang tid, men problemet er at det oftest er mye kø i rushtiden og det er jo gjerne da man tar bussen til og fra jobb... Det er mange sentere i Skedsmo. Det største er Strømmen storsenter, der får du alt du trenger og mye mer. I tillegg er det et litt mindre senter i Lillestrøm, hvor du i prinsippet også får alt du trenger og så har du et enda mindre senter på Skedsmokorset. Der har jeg kun vært en gang og kjøpt et par sko de ikke hadde i Lillestrøm, så vet du får det der, men har ikke anelse hvordan senteret er ellers. Det er også et minisenter på Skjetten, men det er egentlig nesten bare en matbutikk. Så man må definitivt ikke til Oslo. Da jeg flyttet hit var jeg helt sikker på at jeg ikke kom til å bruke senterene noe særlig, men reise inn til Oslo som jeg har vært vant til der jeg har bodd tidligere, men jeg tok veldig feil. Jeg har vel knapt vært i Oslo for å handle siden jeg flyttet hit for 10år siden. Vi trives veldig godt. Vi er veldig fornøyde med barnehagen, naboene, at det er gåavstand til tog, butikker osv (ja, vi bor i Lillestrøm;) ). Angrer ikke på at vi flyttet på denne siden av byen.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2012 #5 Skrevet 20. januar 2012 Takk så mye for utfyllende og informative svar! Høres ut som jeg har forestilt meg egentlig! Kommunen virker i hvertfall veldig hjelpsom, har allerede snakket med dem om bhg. plass. Så de finner ut av ting, å sender info jeg ikke har bedt om osv. Supert Ikke alle kommuner er sånn vet jeg.. Det virker veldig barnevennlig, de fleste av stedene. Håper jeg får meg jobb i kommunen der en plass. Hadde vært lettest da samboeren allerede jobber i Oslo, men til litt ugunstige tider, så vi kan nok ikke kjøre sammen. Takk igjen for svar! Nå gleder jeg meg til å flytte
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2012 #6 Skrevet 20. januar 2012 Gøy å lese. Vi skal by på hus på Skedsmo neste uke. KRYSSER fingrene sååå for at vi får det. Har et vennepar som har bodd der et par år, med en liten gutt, og de er storfornøyde
Frøken Lakenskrekk Skrevet 21. januar 2012 #7 Skrevet 21. januar 2012 Er ikke bosatt der, men vokste opp der, og drømmer om å en dag flytte tilbake igjen! Det er veldig barnevennlig, sentralt og lett å komme seg rundt. Busser og tog er som regel lett tilgjengelig og går ofte, som sagt litt over er går det jo tog fra Lillestrøm til Oslo ofte, det går busser til Oslo flere ganger i timen, kjøpesentre, skibakker, masse barnehager og skoler. Trivdes veldig godt med å vokse opp der, så håper dere vil trives der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå