Gå til innhold

Min fødselshistorie:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde termin 5.januar. Et par dager før dette begynte det å komme nie rosa/brunt slim. Var hos jm dagen før termin, hun mente det kunbe være slimproppen, men at det var desverre ingen garanti for at det var noe fødsel på gang. Termindagen kom og gikk,og jeg hadde begynt å få noe maserier. Spesielt plagsomme var de på natta,eller når jeg prøvde å slappe av. Begynte derfor å glede meg til å få fødselen overstått.. Bekkenet ble også verre og verre.

Dagen etter termin hadde jeg avtalt at jeg skulle komme til en jm på sykehuset for modningsakupunktur. Gikk 14 dager over termin og måtte igangsettes med førstemann, så håpet at det skulle gjøre sitt til at jeg kom i gang av meg selv litt før.

Kom på sykehuset,og jm vilke at jeg skulle sitte med ctg lutt for å se hvordan lillemann hadde det. Vel gjennomført ctg,og hun konkluderte med at lillemann hadde det bra,men det så desverre ikke ut som det var noe sammentrekninger som tydet på fødsel. Hun ville allikevel sjekke med og evt tøye litt hvis ting lå til rette for det.

Tror alle ble overrasket når hun fant ut at det car fem cm åpning og helt utflatet livmorhals! Så her var det bare å finne seg en fødestue:) samboeren gikk og skulle skrive meg inn,mens jeg gikk ute i gangen,passelig sjokka over at nå skulle det skje!

Begynte å få noe som kunne minne om rier, men var fremdeles ikke vonde i det hele tatt. Men kom regelmessig,og varte ca 10 sekund. Hadde aldri fallt meg inn at deg hadde vært fødsel på gang hadde jeg vært hjemme.

En liten time etter jeg kom på fødestua sjekket jm igjen,nå var det 6 cm. Så det var fremgang på de korte riene jeg hadde:)

Begynte å verke skikkelig bak i korsryggen og nedover lårene, og bestemte meg for å prøve badekaret. Synes det tok veldig godt på den verken,så lå og duppet og koste meg i badekaret:)

Så begynte det å gjøre skikkelig vondt.. Etter en tjue minutters tid sa jeg at samboeren skulle ringe på jm,jeg ville ha epidural! Jm kom inn,og sjekket igjen. 10 cm åpning! Da var det opp av badekaret og over i fødesenga. Etter noe som føltes ut som en evighet med pressrier (men som bare var ca 20 min..) kom han endelig, og var stjernekikker sånn som førstemann. En stor gutt på 4,1 kg, 53 cm og 36 i hodeomkrets:)

En fantastisk fødsel som egentlig var unnagjort på en tre kvarters tid:)

Fikk tre sting og et pyntesting for at det ikke skulle svi sånn når jeg gikk på do. Ellers var jeg i superform:)

Lykke til dere andre som står for tur! Må si jeg er misunnelig jeg,da dette mest sannsynlig er siste babyen her i hus. Det å føde er en fantastisk ting,og du føler deg som superwoman når du er ferdig:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wow for en fødsel! Er litt bekymret for rask fødsel selv,men om man kan gå til 6 cm uten vondt høres det jo rimelig fantastisk ut! Godt du skulle på kontroll,ellers kunne du vel fått det ganske travelt :) Nyt bittesmå tær og babylukt!

Skrevet

Gratulerer!

Jeg ble også satt i gang på overtid første gang og håper at ting starter av seg selv denne gangen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...