Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har jeg lyst til å gjøre nesten hva som helst for å få ut babyen akkurat nå!

Den er jo heelt klar!

Og om den blir inni der lenger blir den jo såå stor!

Er 38 +1 i dag og babyen er beregna til å være 3800 g i DAG, 2 uker + 2 dager frem i tid (termindato) , så er den jo over 4200 g!

Nei her skal det "humpes" og løpes i trapper og er jeg "heldig" så detter jeg på isen..:P

hmm.. tror ikke jeg gjør det såå drastisk, men ble rimelig lei meg.. presse ut en unge på over 4 kg som førstemann er ikke akkurat en ønskesituasjon.. men en får bare håpe på det beste.

FøDESTøV SENDES HIT!!!

dagens lille angstinnlegg.. har ikke engstet meg ang fødsel tidligere, men kjenner det begynner å sige innover nå..

Satser på det går bra, men litt urolig må jeg få lov til å være..

Og i tillegg tok den dumme legen opp vekta mi.. som om han vet alt..

skulle tro jeg satt og gomla potetgull, is, brus,sjokolade og godteri dagen lang sånn som han snakka. Nei, her måtte det slankes etter ungen var ute! huheii..!

Hva vet han om at jeg ikke spiser sunt.. ?

tror jeg har grenet i en time i strekk i dag..

(beklager, måtte bare klage litt)

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥
Skrevet

Hehe, så hvis man ser en desperat gravid dame i Arendals-distriktet som flyr opp og ned trappene vet vi hvem det er;)

Du får trøste deg med tanken på at det er mange som føder barn over 4 kg nå, og det går jo stort sett veldig fint. I tillegg er det ikke alltid estimeringen stemmer. Min forrige ble estimert til 3,6 kg dagen før ks, og var bare 2,9 kg da hun kom ut. Så ikke ta sorgene på forskudd!

Ikke lett når legen tar opp slike ting som vekt, ihvertfall ikke hvis man gjør det med et arrogant tonefall og en "se-ned-på"-holdning. Du får heller tenke at endel av vekten forsvinner uansett etter at ungen kommer ut, i tillegg kan du benytte våren/sommeren til masse trilleturer. Og ammer man, er det jo også ofte en god slankekur (gikk selv ned nesten 30 kg fra fødselen til ungen var 8 mnd, og trente ikke en gang. Så det er mulig!).

Masse lykke til, så håper vi du slipper å gå over tiden:)

Skrevet

Jeg forstår godt at du er mer enn klar. Blåser en haug med fødestøv din vei!!:)

Med gutta som kom henhv 11 og 7 dager før, gjorde jeg en megainnsats hva gjelder husarbeid i ukene før. Kanskje det faktisk ligger noe i dette med vindusvasking? i tillegg har mannen min måtte prestere noe voldsomt fra og med fødeklardatoen, haha, så det ligger kanskje noe i det også;)

Hva er det med disse legene og vektkommentarer? Sårt når alle blir skjært over en kam. Men trøst deg med at du kjenner deg selv mye bedre:)

Masse lykke til med innspurten!

Skrevet

Føler med deg! Litt annen situasjon, men min blir tatt ved KS pga estimert til 4,6 i uke 37 (nå....), den forrige satte seg fast og var da 4,3 i uke 38. Dt ble en noe dramatisk fødsel og haste ks.

Jeg har merket godt at dette barnet er stort, og er veldig veldig sprengt. Begynte nesten å grine da jg fikk beskjed om at den var 4,2 for 2 uker siden og at jg måtte vente på avgjørelse etc....

Uff, håper du får satt igang noe, prøve akupressur punkter og brystvortestimulering?

Det er også en UTING at legen tar opp vekt, og ihvertfall såpass sent - skal du liksom slanke dg nå på slutten år det meste du legger på dg er vann? Jeg nevnte til jordmor om vekta mi (20kg opp) og hun bare sa ett eller annet om at det var ikke så viktig bare man var sunn, og såååå mye var det ikke fordi jeg så helt fin ut.

:)

Skrevet

Jeg fødte en på 4070g første gang og det gikk veldig fint.

Et par pyntesting bare :) Så du må ikke ta sorgene på forskudd!

Jeg er vel en av de få som håper på en 4-kilos til, haha!

De er så gode når de er litt "runde"

Skrevet

Jeg fødte en på 4500g første gang, det gikk helt fint med bare et par pyntesting, som hun over her skriver :)

Blir nok ikke noe mindre denne gangen!

Og ang. vekt, jeg la på meg 9 kg forrige svangerskap, men fikk allikevel kommentar om at jeg burde kutte ned på sukkeret når jeg var på overtidskontroll, fordi ungen lå an til å bli stor. Hadde lyst til å spytte på jordmora, var det en ting jeg var nøye med gjennom hele svangerskapet var det mat og så lite som mulig av godteri og kaker! Jeg er lett overvektig (BMI 27), så ville ikke legge på meg mer enn nødvendig.

Jordmora jeg har vært hos nå sier at sønnen min ikke var stor pga sukker eller usunt kosthold, da hadde han vært kort, feit med lite hode i forhold til kroppen. Han var 56 cm da han ble født og hodet sto i stil med resten av kroppen.

Vi føder store barn i slekta mi, sånn er det bare!

Lykke til! :)

Skrevet

og det er jammen ikke lett å være en tikkende hormonbombe når man får en sånn beskjed....

Skrevet

hei westrose

ja jeg er også lei,vil gjerne ha den ungen ut nå,men jeg er redd vi må vente til de er klare,vi har termin samme dag og som deg tenker jeg hun er jo ferdig så lad oss dog få det overstått.vil ikke mere :-(

Når det gjeller vektestimering er den vist ofte feil,det er klart at var sistemann 4 kg så er der en sjanse for dette igjen,men begge mine gutter var estimert til mye mere enn de endte på,faktisk ble nr 2 estimert til å skulle være ca 4 kg og han veide bare 3kg da han kom 3 dage før termin.

Når det gjeller vekten din,hvad biller folk seg egentlig inn å kommentere det på nåværende tidspunkt,der er mange der tar 30 kg på og taper dem igjen etterpå helt ærligt dette er ikke et tidspunkt å tenke på slanking,men heller sunnhet og velvære og jeg unner meg faktisk hvad min kropp har lyst på,for ofte er det det kroppen trenger man ønsker.

uff det er kjedeligt å ha en sådan dag,her til sist er der dage hvor det er greit og andre hvor man nærmest er villig til hvad som helst for å få den ut.bitt tennerne sammen og prøv å tenke posetivt vi er nesten i mål,tror håper og forlanger at de begge kommer om ikke før så ihvertfall ikke senere end termin :-)

Skrevet

Takker for svar og fødestøv alle sammen!

For å si det sånn, vet ikke hva det var, men spiste hvertfall en tallerken grøt med masse kanel på, og så humpa vi litt på kvelden. 8 timer etter humpinga så begynner det å nesten renne ut slim, og så fikk jeg følelsen av at jeg lakk. litt over 1 døgn senere (i dag på morran, ca halv 7) gikk vannet!! Ble sendt på undersøkelse, men ingen rier enda, så skal inn på sjekk 2 ganger daglig frem til det enten tar seg opp, eller jeg blir satt i gang etter max 3 dager.

Så jeg får jo ønsket mitt oppfylt om å ikke gå lenger enn terminen uansett (er jo 14 dager igjen i dag).

For å si det sånn, var det ikke tvil om at vannet var gått, det bare rant og rant, og i tillegg når jeg hadde vært hjemme og sovet litt, og når jeg våkna igjen var det bare å stå stille for det rant og rant igjen (har vel kommet 2- 2 og en halv liter til nå..)

Så da venter jeg i spenning de neste dagene, og sender videre det oveerflødige av fødestøv til de som trenger det =)

Skrevet

Hei

spennende krysser fingre for at der snart skjer mere og at det går fort og lett for deg.

Tillykke med snart å holde den lille i din arme :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...