Gå til innhold

Spiser dere mere mat enn ellers nå når dere er gravide?

Anbefalte innlegg

Jeg spiser omtrent som før,men bittelitt mer...

Spiser 6 brødskiver + en god porsjon middag i løpet av en dag...

Så langt idag har jeg spist:

2 brødskiver + melk til frokost

2 brødskiver + 2 knekkebrød + vann til lunsj

2 pitabrød med fyll og 1 tacolefse til middag

åsså blir det litt til kvelds...

Fortsetter under...

Nå som jegg faktisk har begynt å spise normalt føler jeg at jeg spiser litt mer enn vanlig. spiser en god bolle med cornflakes til frokost, 3-4 skiver til lunsj, en litt større porsjon middag enn vanlig og et par skiver til kvelds. Jeg føler det hjelper mot kvalmen å spise så har noen mellommåltider innimellom, men holder meg da til litt frukt/grønnsaker og en kopp te:)

Jeg tror ikke det gjør noe om vi spiser litt mer enn vanlig bare man prøver å spise sunnt og variert:)

Jeg har hatt fryktelig dårlig matlyst so far.. Ennå er ikke formen helt på topp.. Jeg spiser ikke frokost. Greiere å bare kaste opp slim enn masse mat som lukter :P Så jeg spiser 2 brødskiver til lunsj, men magert pålegg og grønnsaker. Middag til vanlig tid. Og kanskje 2 skiver til kvelds.. Har vært flink å ikke spise så mye søtt, velger heller appelsin :)

Må spise hver 2-3 time for å holde kvalmen i sjakk. Mengden blir nok endel mer enn ellers, men spiser meg ikke så bråmett på hovedmåltidene som vanlig kanskje og holder meg til sunne mellommåltider så håper jeg ikke blir tjukk av all maten;)

I dag hittil:

Frokost kl 6: bolle grøt

Mellommat kl 9: stor bolle frukt

Lunsj kl 11: en bolle mektig suppe + smoothie

Mellommåltid kl 13.30: ny bolle frukt

Oops, fredag og kl 14: is

Mellomsnacks kl 15.15: et par kjeks

Nå blir det snart middag, og så blir det 2 x kveldsmat etter hvert;)

I dag har jeg spist 2 havreknekkebrød med brunost til frokost kl 0830, kyllingvinger med salat til lunsj kl 1130+ 2 vaffler, en banan kl14 som mellommåltid, et rundstykke med ost og skinke kl 1630, og nu straks blir det indrefile med deilig tilbehør til fredagskos/sen middag!!!!Ellers prøver jeg å drikke mye vann, en liten yogurt med linfrø for magen sin del, og et pr kopp med kaffe/te hver dag.Er veldig gla i søtsaker denne gang, noe jeg ikke er til "vanlig", men prøver å styre meg noe da :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...