Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei dere:) jeg lurer på hva dere har trengt til.

Blir det fastlegen og lokale jordmor eller velger dere å gå til private leger og jordmødre??

Vi har trengt mye og etter forrige svangerskap ble vi enige om å velge privat (var på et par private ul, og var veldig fornøyd med legen) så nå har jeg bestilt første time og ul til 1. Mars:) vi er så spente og gleder oss til å få litt bedre oppfølging denne gangen!

Hva legger dere vekt på under svangerskapet??

:)

Fortsetter under...

Jeg skal gå til fastlegen min og jordmor på helsestasjonen. Er veldig fornøyd med fastlegen min, den eneste som har tatt ting på alvor, og han er veldig flink. Så føler meg trygg hos han. Fikk god oppfølging, og er lovet enda bedre oppfølging nå pga sist fødsel og vekten til lillemann.

Er og fornøyd med den offentlige jordmoren jeg hadde sist, og håper jeg får hun samme. veldig hyggelig, ikke masete om amming osv, og svarte godt på alle spørsmålene jeg hadde, uten at jeg følte meg dum.

Hadde priv ul i uke 12 sist gang, og hun var og kjempeflink, så går nok til ul der denne gangen og, men vil ikke ha vanlig undersøkelse der.. :)

Jeg opplever at min fastlege og kommunal jordmor har så mye å gjøre at de ikke har tid til meg... I tillegg jobber min mann til svært ugunstige tider, og private legekontor/ul rundt her har lengre åpningstider og til å med åpent på lørdager. Så vi betaler (egentlig ganske mye :s ) for å få den beste oppfølgingen av folk som har tid til oss.

Heldig du er som har en bra fastlege:) jeg har en fastlege som er litt rar...dessuten er han ikke i samme kommune som jeg bor i lenger....siden vi har flyttet siden sist så ville det også blitt ny jordmor, jordmødrene regner jeg vel egentlig med at er flinke og sniLle stortsett overalt. Men jeg skulle ønske jeg hadde samme jordmor som sist:)

Veldig bra at du trives:)

Kristiiin: da er vi i samme båt:) dessuten skulle fastlegen min forrige graviditet ta ul hver eneste gang jeg var der, med et apparat fra 80tallet eller no, kun for sin egen interesse tror jeg! E jo ikke nødvendig med så mye stråling uten at det er noe spesielt man skal følge opp tenker jeg hvertfall!

Annonse

Her jeg går privat nå mener jeg det er 1000,- for tidlige ul....

Siden vi har hele opplegget her så betaler vi jo en sånn pakke for 14 kontroller/konsultasjoner av ulik slag fordelt på jordmor og kvinnedoktor:)

Hei, jeg gikk privat i forrige svangerskap hos kvinnedoktoren i Tønsberg, og jeg er så fornøyd at dit skal jeg denne gangen også!! Ingen tvil!!;-))) første time hos han er 23 februar. Da er jeg 12+3... Gleder meg veldig, og håper alt går bra frem til da!

Annonse

Og i første svangerskap så fulgte jeg bare det vanlige opplegget i det offentlige, stolte blindt på dem... Alt var liksom bra i uke 18, men i uke 27 var j på ny UL pga stort sf mål, og da ble det avdekket noe de hadd oversett i uke 18. Barnet ble operert på Riksen kun syv timer gammel, og vi var der i mange uker. Jeg har selvfølgelig blitt skremt etter denne opplevelsen, og føler meg ikke trygg spm et nr i rekka hos det offentlige. De har jo å dårlig UL apparat på offentlige sykehus. Jeg forklarte situasjonen jeg hadde vært i ved første svangerskap til kvinnedoktoren, og han sa at dette ville han ha sett klart med sitt UL apparat i uke 18. Ikke at det ville gjort store forskjellen i min situasjon likevel, men det er prinsippet om at an blir tatt mer alvorlig hos en privat, jeg følte meg iallefall ivaretatt på høyeste nivå hos kvinnedoktor i svangerskap 2 ;-))))

Forrige svangerskap gikk jeg til privat lege/jordmor i tønsberg. Ble henvist dit sv fastlegen siden vi trengte litt ekstra oppfølging, og den private legen ville gjerne beholde oss der. Det føltes veldig trygt og godt, enda det var litt reisevei.

Denne gangen har jegnny fastlege, som jeg tror det kunne værtnveldig hyggelig å gå til, i motsetning til den gamle, men pga vår litt spesielle forhistorie (med dødfødsel/missed abortion langt ute i svangerskapet) er det godt å kunne gå et sted hvor de er spesialister på slike saker og vi kan få ultralyd hver gang om nødvendig.

Så jeg har ikke bestemt meg enda, og det er så tidlig at jeg ikke har vært hos fastlegen og tatt den obligatoriske blodprøven heller.

Legen jeg gikk til var veldig flink, profesjonell og tok godt vare på oss. Ultralydene var veldig kjappe, kun for å undersøke helt vitale ting (at baby levde og st baby hadde vokst nok, og sef da tvilling 2 døde måtte vi se at tv1 hadde det bra osv)

Jeg er litt usikker på om jeg vil gå hele svangerskapet ut denne gangen uten den tryggheten. ( går jo nå barenog venter på spontanabort av tvilling2, som jar skjedd i slle mine svangerskap.. Jeg vet jo ikke om det er to denne gangen også, men det er liksom sånn svangerskap har vært for meg, så jeg forventer det liksom.,)

Så tja,, det offentlige helsetilbudet er bra, og jeg får det jo dekket om jeg velger å gå til privat fødselslege også,, så økonomisk spiller det ingen trille, er bare snakk om trygghet for meg..

Hei, jeg gikk privat i forrige svangerskap hos kvinnedoktoren i Tønsberg, og jeg er så fornøyd at dit skal jeg denne gangen også!! Ingen tvil!!;-))) første time hos han er 23 februar. Da er jeg 12+3... Gleder meg veldig, og håper alt går bra frem til da!

Vi skal gå der denne gangen, så kjempe fint at du har et så positivt inntrykk!! Nå gleder jeg meg enda mer:)

Jada, satser på at det går finfint denne gangen.

Men altså, kan anbefale doktor karlsen i tønsberg, er i andre etasje over apoteket på tønsberg torv. Får du henvisning dit fra fastlegen, slipper du betale noe for onppfølging der, de har samme tilbud som kvinnedoktor og meg og magen, bare ikke 3d-ul, og det er jo i grunnen unødvendig stress for baby likevel.

Hei, jeg var hos legen i dag (ny lege) for første kontroll, er 7uker + 4 dager på vei. Han tok ingen prøver, ikke målt og veid meg. Spurte om jeg var sikker på at jeg var gravid for da trengte jeg ikke ta prøve hos han...

I går hadde jeg blod i utfloden min og er egentlig litt engstelig, men lege mente det bare var å ta tiden til hjelp. Han kunne uansett ikke gjøre noe fra eller til.

Jeg føler meg ikke ivaretatt og vurderer å gå til privat oppfølgning. Leste at du Tessy har fått en pakkepris, hvordan fant du ut av dette? Jeg har nylig flyttet til Asker, mitt første barn fikk jeg i Danmark og der var det fantatsisk oppfølgning og opplysning om muligheter.

Vet noen av dere hvor jeg kan finne ut av en tetter oppfølgning i svangerskapet enten privat eller offentlig?

Jeg vet at den pakkeløsningen jeg har er tettere oppfølging enn i det offentlige, de tar seg bedre tid og flere konsultasjoner. Du får søke opp noen private praksiser i Asker området på nettet eller noe, eller kanskje noen her inne på bim vet noe, lag et innlegg med det?!

Det skal ikke være sånn at man ikke føler seg ivaretatt av legen sin!

Hei, jeg var hos legen i dag (ny lege) for første kontroll, er 7uker + 4 dager på vei. Han tok ingen prøver, ikke målt og veid meg. Spurte om jeg var sikker på at jeg var gravid for da trengte jeg ikke ta prøve hos han...

I går hadde jeg blod i utfloden min og er egentlig litt engstelig, men lege mente det bare var å ta tiden til hjelp. Han kunne uansett ikke gjøre noe fra eller til.

Jeg føler meg ikke ivaretatt og vurderer å gå til privat oppfølgning. Leste at du Tessy har fått en pakkepris, hvordan fant du ut av dette? Jeg har nylig flyttet til Asker, mitt første barn fikk jeg i Danmark og der var det fantatsisk oppfølgning og opplysning om muligheter.

Vet noen av dere hvor jeg kan finne ut av en tetter oppfølgning i svangerskapet enten privat eller offentlig?

Har de ikke volvat i asker? Hør med dem!

Legen din hørtes ikke særlig ok ut.

Legen som fulgte meg opp i første svangerskap var fantastisk, husker jeg fikk komme allerede den dagen jeg tok positiv test, så jeg fikk blodprøve, og han jublet høylydt sammen med meg da den

Var positiv :) herlig fyr.

Dette var ikke privat, men jeg kunne bare ringe om jeg lurte på ting. Fine legen som desverre flyttet hjem til tyrkia,

Tror det er veldig personavhengig hvordan du blir mottatt!

noen her som har gått privat i rogaland? og vet litt hva det koster, og om det er noen bra private? min fastlege har flyttet, så jeg tenkte jeg skulle bestille en time hos den nye legen, men er ikke kjemien der, så ender vi nok privat.

Jeg skal definitivt ha privat oppfølging. Har god erfaring fra det i mitt forrige svangerskap. På slutten ble jeg utrolig bra fulgt opp ettersom jeg utviklet svangerskapsforgiftning med påfølgende sykehusinnleggelse (håper jeg slipper det denne gang:-()

Stavanger: Jeg har hørt mye bra om "Sigrid´s Ultralyd" og "Fem Jordmødre", og jeg kommer til å bestille tidlig UL hos en av disse. Mamastork jordmødrene ligger i samme bygg som "Sigrid´s Ultralyd", min søster har gått der i svangerskapet sitt og er kjempefornøyd.

Noen som har noen steder å anbefale i drammen området?

Gyn klinikken har ikke tid. Ringte for tidlig ul og de hadde ikke ledig før i min uke 18.. :( Legen min tok ingen mål, høyde, vekt osv. Skrev ikke opp termin dato. Nevnte ingen ting om celleprøve osv, selv om jeg har hatt celledeling flere ganger før. Usikker på hva jeg skal gjøre! Trengte heller ikke bestille ny time enda. Da jeg spurte når jeg skulle ha neste kontroll sa han vi kunne se etter ul i uke 18 en gang.. Hvordan skal jeg vite når det er normalt med neste kontroll liksom?? Føler meg ikke helt trygg.. !!

Hjelp!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...