Linerlen og pipipen Skrevet 20. januar 2012 #1 Skrevet 20. januar 2012 Som førstegangs har jeg aldri vært borti zinksalver, brystvortekrem og lignende! Jeg har lest lister over hva man trenger å ha i stellebordet, men jeg vil så gjerne høre litt om hva dere med barn fra før har valgt å bruke av merker og produkter. Det finnes jo en hel jungel av saker å ting å velge mellom...
BareMas Skrevet 20. januar 2012 #2 Skrevet 20. januar 2012 Man blir litt overveldet av de listene der, føler jeg Er også førstegangs, og har lest å spekulert i noen uker nå på hva jeg bør kjøpe. Tok meg en prat med min egen mor, og hun anbefalte meg å kjøpe babyolje, en enkel zinksalve og potetmel, som visstnok fungere like godt om babypudder på en sår babystump:) Skulle det jo melde seg behov for andre produkter så er det jo bare å kjøpe det etterhvert.
Mamma'n og englebaby'n Skrevet 20. januar 2012 #3 Skrevet 20. januar 2012 Jeg vil uten tvil abefale Weleda sine babyprodukter som man får kjøpt på helsekost. De koster litt mer enn de vanlige, men man bruker mye mindre av gangen, så jeg tror ikke prisforskjellen blir så stor når man har tubene lenger. Fordelen med Weleda, slik jeg ser det, er at de er helt rene, økologiske produkter uten noen som helst form for tilsetningsstoffer som kan irritere babyhuden. Vi kjøpte f.eks. zinksalven i denne serien til jenta vår skulle komme, hun er nå 14 mnd, og det er først nå jeg har kjøpt ny. Er fremdeles igjen i den første tuba, men begynner å bli lite. Så da er jo ikke 99,- eller 139,- eller hva den koster så mye når man har den såpass lenge. Nå skal det sies at hun ikke har vært veldig mye sår, men hun har veldig ofte vært rød i stumpen, og etter en smøring er hun fin igjen. Så jeg syns denne fungerer kjempefint! Weleda sin babyolje brukte vi noen dråper av i badevannet, den holder også kjempelenge, og anbefales. Jenta mi har aldri hatt noe særlig tørr hud når vi har brukt oljen i kveldsbadet hennes. En periode mens vi gikk på babysvømming ble hun litt tørr, men da brukte vi Weleda body cream eller hva den heter. Gikk fort over Weleda har også sånn "såpe og sjampo" til å ha i badevannet, men dette har ikke vi brukt før jenta begynte å spise selv og ble grisete i håret og sånn av mat. Dvs at de første 9-12 mnd brukte vi stort sett kun olje i badevannet, og aldri såpe. Skyllet håret med vann (med oljen), det ble ikke fett og det både så og luktet rent ut. I tillegg har vi tannkremen som er veldig god, og så vil jeg anbefale deg å kjøpe Weleda Wind and Weather Cream hvis du får vinterbaby - genial å smøre på før dere skal ut eller hvis barnet skal sove ute Man blir fortalt så mye man Må ha av både det ene og det andre, men det jeg tenker at jeg trenger nå når nr to kommer er; - Weleda zinksalven - Weleda babyoljen (perfekt i badevann og til babymassasje) - Weleda wind and weather cream - Calendula-salve til å smøre på brystvortene hvis du blir sår (eneste som fungerte på meg) - Evt. Weleda kroppskrem (grei å ha hvis man får ett barn med veldig tørr og sensitiv hud) I tillegg kan det være greit å ha; - Inotyol (kjøpes på apotek, helt nødvendig hvis ungen blir veldig sår og får sopp i bleieområdet) Det er faktisk det eneste jeg tenker at er nødvendig å ha. Her bruker vi ikke stort annet heller Ingen vits å kjøpe masse greier som man aldri har behov for
Mininni Skrevet 20. januar 2012 #4 Skrevet 20. januar 2012 Et supertips: på apotekene har de en krem i a-derma- serien som heter cytelium. Den kommer i spruteflaske. Den har fungert helt fantastisk på sår stump - det er omtrent sånn at det kan være et skikkelig ille bleieutslett på kvelden, så spruter vi på, og så er det omtrent borte morgenen etter. Helt genial! Kan også brukes på det meste av alt annet utslett også. Og er drøy i bruk. Anbefales! For øvrig har jeg brukt endel sebamed-produkter samt dr.greve, og har vært helt fint fornøyd med begge deler.
Mamma'n og englebaby'n Skrevet 20. januar 2012 #5 Skrevet 20. januar 2012 Pudder har jeg aldri brukt eller hatt behov for, men potetmelet kan man jo bruke til andre ting - så det skader vel ikke om man betaler 9 kr og plasserer den i kjøkkenskapet
Mamma'n og englebaby'n Skrevet 20. januar 2012 #6 Skrevet 20. januar 2012 Hørtes lurt ut med sprayen Mininni! Så slipper man å smøre på de vonde områdene Den skal jeg prøve å lagre i gullfiskhjernen min!
Linerlen og pipipen Skrevet 20. januar 2012 Forfatter #7 Skrevet 20. januar 2012 Takk for gode svar jenter... Herlig å kunne spørre her om stort og smått man lurer på!
Ezmeralda Skrevet 20. januar 2012 #8 Skrevet 20. januar 2012 Mitt tips: vask med klut, lunkent vann med olje i og skift bleie ofte, da slipper babyen sår rumpe og du trenger ingen kremer. :-)
Stjerneriøynene Skrevet 20. januar 2012 #9 Skrevet 20. januar 2012 Jeg anbefaler også Weleda på det sterkeste! zinksalven er dryg og bedre enn alt annet og ikke minst naturlig. babybath til bading, lukter himmelsk ) og dusj og sjampo såpen når de blir litt større. pluss Skin Food kremen fra Weleda også, den bruker jeg på min 3 åring, da får hun aldri tørr hud på vinteren så tror jeg kommer til å bruke den på babyen også den også er 100% naturlig så.. synes det er et godt og betryggende tegn at det kommer gul "ringblomstfarget saft" ut fra Weleda sin zinksalve når man åpner ny tube, men fra andre zinksalve produkter kommer det blå "saft"...need i say more...grøss..
3 gleder Skrevet 20. januar 2012 #10 Skrevet 20. januar 2012 Må bare signere de som anbefaler Weleda her. Utrolig bra produkter! Zinksalven er effektiv, ren og drøy. Her i huset fikser den en sår stump på en-to-tre! Badeoljen fra Weleda anbefaler jeg også. Har to gutter med tørr hud/atopisk, og ingen av de oljene vi har prøvd går så godt inn i huden som denne. Ellers er det andre gode produkter i serien, som kuldekrem og bodywash. Jeg har ikke vært begeistret for babylineserien. Den scorer bra på grønn hverdag sine tester, men er ikke like drøy, effektiv og aktiv som weleda sine produkter. Også lukter noen av prod litt harskt etter kort tid, synes jeg. Babypudder prøvde jeg litt med førstemann, synes ikke noe om dette produktet.
Linerlen og pipipen Skrevet 20. januar 2012 Forfatter #11 Skrevet 20. januar 2012 Da blir det nok Weleda produkter! Var det sånn at jeg må gå på helsekost-butikker for å finne dette?
Stjerneriøynene Skrevet 20. januar 2012 #12 Skrevet 20. januar 2012 weleda finner du på helsekosten ja
Mamma'n og englebaby'n Skrevet 20. januar 2012 #13 Skrevet 20. januar 2012 De har det på helsekost ja Får kjøpt det på nett også. Forresten, om du går inn på weleda.no og så inn på baby-produkter-linken kan du melde deg på nyhetsbrev eller hva det er og da får du en liten pakke med en mini zinkssalve, bodyoil og krem til kroppen - helt gratis! Denne pakken koster bare 69,- eller noe sånt uansett, hvis du vil prøve de før du bestemmer deg. Men tror aldri du kommer til å angre om du kjøper de store tubene med en gang! Jeg kjøper ofte den lille pakken med de tre i tillegg - genial å ha i stellemappen og toalettmappen hennes
Mamma'n og englebaby'n Skrevet 20. januar 2012 #14 Skrevet 20. januar 2012 Bli medlem heter der du skal gå inn etter weleda baby Får ikke lagt link for den kommer bare til forsiden.
ianda Skrevet 20. januar 2012 #15 Skrevet 20. januar 2012 Unguentum M Krem.... Eneste kremen du trenger omtrent.... Perfekt på såre brystvorter og healer bleieutslett på null komma niks! Er egentlig en fuktighetskrem så kan også brukes til det! Fåes på apoteket! Jeg har enda ikke brukt opp en eneste tube med sink salve, og nå har småendringer sluttet med bleier.. Har brukt sink salve når jeg ikke har hatt unguentum tilgjengelig, men den er langt ifra så god.... Er visst den kremen de anbefaler på KK i Bergen til såre brystvorter, så du kan være helt trygg på å bruke den. Har også hørt at den er utmerket på eksem hud! Så jeg annbefaler på det sterkeste!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå