Anonym bruker Skrevet 20. januar 2012 #1 Skrevet 20. januar 2012 Jeg er 21 uker på vei og fikk etter jordmor besøk vite at jeg har ketoner i urinen. Er dette farlig for lille baby? Og hva menes med det? Hun spurte bare om jeg slanket meg, og jeg sa nei. og det var det jeg fikk av informasjon.
krølle... Skrevet 20. januar 2012 #2 Skrevet 20. januar 2012 Ketoner i urinen betyr at kroppen din har forbrent mest fett det siste døgnet. Det skjer for eksempel dersom du faster, ikke får i deg nok næring eller går på ingen/lavkarbo kost. Hvis du vet at du spiser godt og får i deg nok næring, ville jeg tatt resultatet med knusende ro. Hvis du sliter med å få i deg mat og drikke, ville jeg vurdert å skaffe meg en næringsdrikk eller to fra apoteket, for å sikre at ikke babyen vokser på bekostning av dine energilagre. Babyen tar det den skal ha uansett, så det er deg det går ut over hvis du ikke får nok energi over tid. Lykke til videre i svangerskapet uansett
mamma3333 Skrevet 20. januar 2012 #4 Skrevet 20. januar 2012 Jeg ha villet spurt jordmor før jeg hadde startet med næringsdikke:)
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 20. januar 2012 #5 Skrevet 20. januar 2012 Ketoner er ikke bra å ha i urinen når du er gravid. Men det er ikke vanskelig å gjøre noe med Spis litt mer karbohydrater (frukt, brød, pasta, ris f eks), så blir du nok kvitt ketonene raskt!
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2012 #6 Skrevet 20. januar 2012 Kan du forklare hvorfor det ikke er bra? Jeg har ikke gått noe ned i vekt heller, så syntes det er rart. Men jeg sover veldig mye fortiden, og da blir det mindre mat, så kanskje det er derfor. Men vekten er hvertfall stabil.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2012 #7 Skrevet 20. januar 2012 Kan du forklare hvorfor det ikke er bra? Jeg har ikke gått noe ned i vekt heller, så syntes det er rart. Men jeg sover veldig mye fortiden, og da blir det mindre mat, så kanskje det er derfor. Men vekten er hvertfall stabil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå