Kreps 71 Skrevet 20. januar 2012 #1 Skrevet 20. januar 2012 Frøkna mi er 8 mnd. og vi har slitt veldig med å få i henne middag. Hun har ikke villet ha ferdigglass som inneholder fisk eller kjøtt. Jeg har laget litt diverse til henne uten noen stor suksess. I dag varmet jeg meg noen fiskekaker på brød, og skulle som vanlig gi henne litt smaksprøver. Hun ble helt vill og ville ha mer hele tiden, tror nesten hun spise en hel fiskekake, hurra!!! Nå har jeg i allefall fått litt tips om hva jeg skal gjøre videre:-)
kirsty*2barnsmamma Skrevet 20. januar 2012 #2 Skrevet 20. januar 2012 (endret) Så bra at du fant noe Men, hva med å lage selv? De ferdigglassene smaker jo ikke så godt, og er jo ikke beregnet på å bruke hver dag Kok potet/ris og grønnsaker, med kjøtt eller fisk, mos det hele sammen, tilsett smør eller olje for fett. Jeg brukte å tilsette ting som hvitløk, oregano, timian osv for enda mere smak. Og med masse smaker minsker også sjangsen for a ungen blir kresen senere Jeg brukte ca en tredjedel stivelse (potet eller ris), en tredjedel grønnsaker (paprika, brokkoli, gulrot, blomål, squash, purre, erter, tomat osv) og en tredjedel kjøtt eller fisk. Endret 20. januar 2012 av kirsty*2barnsmamma
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå