Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Bruker Cerazette minipiller, og har gjort dette fra 6 ukers kontroll. Men fikk høre her om dagen at disse ikke er sikre. Har dere noen erfaringer med Cerazette? Jeg liker denne pillen godt, fordi den har mindre hormoner, og har ingen bivirkninger (noe jeg har hatt med andre p piller). Har heller ikke mensen særlig ofte, nesten mistet helt. Men da er det også vanskelig å ha kontroll på evt graviditet.

Så....kan jeg stole på disse pillene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg gjikk på de, husker ikke hvor lenge, men tror det var mindre enn ett år før eg gjikk over til ett annet merke. Ikke fordi eg ikke var fornøyd, men sluttet å amme var det vell.. Eg blei ivertfall ikke gravid når eg gjikk på de

Skrevet

Det er vel mange som har erfart å bli gravid på Cerazette ja.

Det er vel fordi man har så lite slingringsmonn på når pillene må tas. Jeg fikk beskjed om 1 time når jeg hentet de på apoteket, selv om det står 12 timer i pakningsvedlegget.

Når det er sagt, har jeg selv "slurvet" veldig, altså har vært fæl å glemme å ta den, ofte kommet på det neste morgen(tar den om kvelden). Men jeg har nå etter 6 mnd på den, IKKE hatt eggløsning eller mens. Og jeg hadde fått mensen igjen etter fødsel før jeg begynte på den.

Så for meg har den vært "sikker". Har hatt lite sex da og vært forsiktig når jeg vet at jeg har glemt piller.

Men jeg kjenner at jeg har panikk for at de ikke skal være sikre. Så nå når jeg har sluttet å amme vurderer jeg litt om jeg skal begynne på en annen type.

Skrevet

Cerazette har tilnærmet lik pearl index (hvor mange kvinner som blir gravide hvis 100 kvinner bruker metoden i ett år) som kombinasjons p-piller. Altså er den like god til å beskytte mot graviditet som vanlige p piller. Cerazette har også et 12 timers vindu for når man må huske å ta den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...