Gå til innhold

Melk i puppene alerede?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er litt i sjokk her.. Hvor tidlig får man melk i puppene egentlig? Jeg var til ultralyd (tidlig) for tre uker siden, da sa jordmor at jeg var 15 uker på vei. På onsdagen var jeg på ordinær ultralyd, og da sa jordmor at jeg kun var 16 uker på vei. Syns det er nok så merklig bare det! Har fått ganske stor mage, og stns jeg har kjent bevegelser. Puppene har også blitt litt større.

I dag når jeg våknet såg jeg en dråpe i sengen, rett ved puppen min, jeg som er så nyskjerrig måtte jo utforske dette, å klempte litt på puppen, da kom det noen dråper ut! Jeg prøvde også på den andre å det samme skjedde der. Er dette melk? Jeg er førstegangsfødene, så har ingen barn fra før.

Takker veldig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må bare si at jeg aldri har "klart" klemme ut noe som helst av puppene tidligere! (hørtes feil ut) Men så det ikke skal bli noen misforståelser her!

Skrevet

Hei!

Det er nok "melk" eller en tidlig utgave ;) Jeg har de samme opplevelsene :) Har oppdaget det fra uke 18 og synes det er kjemperart! Spesielt fordi jeg ikke har så store pupper enda ;) Det er kjempeklissete akkurat som sukkerlake (har jeg lest noen andre skrive her inne). Jobber ved nyfødtavdeling og ammeveiledere der sier det er et godt tegn på at melkekanalene er åpne. Har lest i ei "spør-jordmor-bok" at man ikke skal klemme det frem da dette kan gi kynnere :/

Nå er jeg i uke 25 og det "lekker" litt et par ganger i uka :) Jeg har et ekstra laken i senga på min side og må vaske overmadrass-trekket litt av og til ;)

Skrevet

Jeg fikk litt råmelk for noen uker siden, er nå i uke 28, men har ikke hatt noe etter det, kun den ene dagen, og det var blank klissete væske som lignet litt på sånn sukkerlake...:) Ble litt overrasket kan du si, er også førstegangs fødne...

Skrevet

Er i uke 21, idag så "klemte" samboeren min meg på puppen. Plutselig kom det en klar væske ut (noen dråper).... Jeg fikk sjokk, men det er vel at bra tegn at prosessen er igang.

Var også på tidlig UL, de feilberegnet meg med en uke forhold til ordinær ultralyd....

Skrevet

dette er mitt andre svangerskap og jeg begynte å få melk i brøstene allerede i uke 16. nå er jeg i min 19uke og må bruke ammeinlegg i bh, får hær renner det får fult. er ikke bestandi like morsomt. så prøver å la være å røre brystene får mye, slik at jeg skal sleppe å få full melkeproduksjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...