nina79 Skrevet 20. januar 2012 #1 Skrevet 20. januar 2012 Jeg skal føde 5 timers kjøretur fra der jeg bor. Det går også fly dit som tar 1 time. Begynte plutselig å tenke på at babien kanskje ikke har så godt av å sitte i bilstolen så lenge?? Og det er kanskje litt vont mellom bena mine også. Litt vanskelig å bestille flybill når jeg ikke hvet når vi skal hjem. Har sykehuset noe ordning for pasient transport. Andre som har hatt samme problemet?
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 20. januar 2012 #2 Skrevet 20. januar 2012 (endret) Nyfødte skal vel ikke sitte i bilstolen mer enn 20-30 ad gangen i begynnelsen, så ser at du har en utfordring der. Men ser også at det har blitt forandring siden sist jeg hadde baby.. Nå er det vistnok ikke skadelig, men jeg vet ikke om jeg ville tatt sjansen... Har ingen råd til deg, da vi selv har bare 20-30 min til sykehuset avhengig av trafikk. Jeg bor veldig sentralt og det er sjelden jeg har lenger enn 50 minutters kjøretur, og skjer det så er det så sjelden at jeg bryr meg ikke. Men jeg forstår ikke dem som bruker den type vogn som du hekter bilstolen på, for da ligger jo babyen der alt for lenge. Praktisk for mor ja, ser den, men skadelig for barnet? Hva med å prøve å leie boxett? http://www.klikk.no/...ticle249059.ece Ikke det tryggeste alternativet for babyen, men du får vurdere hva som er mest sannsynlig/verst; Er sannsynligheten for å krasje stor? Eller er det verre for babyen å garantert sitte 5 timer med for stor belastning på hofter. Det sier seg selv at på en kjøretur på 5 timer så er det vanskelig å la babyen strekke seg ut en halvtime for hvert 30. minutt i stolen.. (evt så kan du bruke boxetten i hviletiden bare) Endret 20. januar 2012 av Rose -3. troll i 2012
m*78 Skrevet 20. januar 2012 #3 Skrevet 20. januar 2012 Jeg skal føde 5 timers kjøretur fra der jeg bor. Det går også fly dit som tar 1 time. Begynte plutselig å tenke på at babien kanskje ikke har så godt av å sitte i bilstolen så lenge?? Og det er kanskje litt vont mellom bena mine også. Litt vanskelig å bestille flybill når jeg ikke hvet når vi skal hjem. Har sykehuset noe ordning for pasient transport. Andre som har hatt samme problemet? Hei. Jeg har født langt hjemmefra med de 3 første. Har bestandig tatt fly hjem. Sykehuset ordner med pasientreise for deg, bare husk å spør etter det, trenger ikke å ordne det i forkant. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå