Anonym bruker Skrevet 19. januar 2012 #1 Skrevet 19. januar 2012 Småen på 6 1/2 måned har funnet ut at flasker er for små babyer og at han er en stor gutt. Neida, er vel ikke det, men han har nå begynt å avvise flaskene blankt. Han vil ikke spise grønnsaker og jeg må jevnlig bytte mellom grøtene til morgen og kveld for at han ikke skal bli grøtlei igjen. Veide han nå nylig, og etter to uker flaskenekt hadde han mistet all oppgangen sin og faktisk gått ned og. Har prøvd å gi mme med tutekopp, kopp og medisinkopp i tillegg til flaske. Prøvd å smøre dentinox på gommene, kjølt de ned og lignende i et håp om at det var tenner. På dagtid er han jo fortsatt kvikk og blid, litt mer sutrete, men ikke bekymringsverdig. Men om natta er han jo sulten. Og akkurat nå våkner han kl. 23 da siste kveldsflaske skulle vært i magen. I tillegg til oppvåkninger mellom kl. 04-06. Da merker vi jo at han er sulten, men han blir så grinete av å stå opp så tidlig, vanen hans er jo kl. 0800. Siden jeg i tillegg sliter med nattsøvnen så kan du jo trygt si at det er ikke frøken og herr solskinn nå om dagen. Er jo temmelig frustrert, er ikke barebare å bytte mme merker eller, men skal selvfølgelig prøve et annet merke. (han har melkeallergi) Fortsette å prøve med grønnsaker, fortsette med advokado i grøten.(kan finne på å kaste det opp uten grøt) Men han ser ikke ut til å ville ta flaske, eller klare å være mett igjennom en natt. Hva har andre gjort? Noen med lure løsninger? Han får mme i grøten enda, men merker jo at tarmene egentlig ikke er klare for så mye fastføde, han skriker jo i frustrasjon av så hard mage. Tror han sitter med vann tilgjengelig hele tiden. Jeg ser han plukker den opp og kosebiter på tuten og svelger unna vannet. Her ble det mye tekst, men det er et veldig frustrende tema siden matingen hans har vært frustrasjon fra dag 1, først ammenekt, så melkeallergi reaksjoner til tusen, så lei av nutrimigen, så de første tennene, så grøtnekten og nå flaskenekt. Vil jo nesten bare gi opp og hylskrike når det pågår om nettene.
Tosta <3 Skrevet 20. januar 2012 #2 Skrevet 20. januar 2012 Dette innlegget kunne jeg ha skrevet selv! Jenta mi er også 6.5 mnd og vi sliter med akkurat det samme. å få i henne mat er en heldagsjobb! Får sjeldent ikke i henne mme på dagtid mens på natta sluker hun 2 flasker, en i 23tiden og en i 05-06 tiden. Hun får grøt morgen og kveld, blander ofte frukt i på morgene og på kvelden er det avocado i. Prøver meg med litt middag midt på dagen! Fikk beskjed på sykehuset om at når de er 6 mnd skal de ha ca. 500ml væske i døgnet, og når jeg regner med grøten kommer vi ca. opp i det! Hvor mye drikker din? Bruker du nutramigen? Den måtte vi bare gi opp, bruker Althera nå! Er så grusomt når de ikke vil spise, masse bekymringer og tårer her hvertfall! Du har sikkert prøvd å hatt han i vippestol foran tv under ett mme måltid? For å avlede litt, her funker det av og til når hun er trøtt rett før sengetid. Hvor mye veier han? Syntes ikke de er så flink på HS til å komme med konkrete råd!
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2012 #3 Skrevet 20. januar 2012 Har du prøvd noe så enkelt som å bytte flaske, eller bruke en flasketutt i større str? Det var det eneste som funket her. Plutselig nektet han flaske, og ingenting hjalp. Ikke tutekopp eller vanlig glass. Men bytte flasketutt fra nr2 til 3 hjalp.. det var avent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå