Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,er ganske ny her og har ett stor spørsmål til de som kan hjelpe med noe riktig informasjon.Jeg har endelig fått jobb i 1 October 2011,etter 8 mnd dagpenger periode.Jeg klarte desverre ikke å jobbe mer enn 2 uker pga svangerskapkvalme.Ble sykemeldt i perioden fra 16.10-30.11.2011(dvs 6 uker).Klarte å jobbe igjen fra 01.12.2011 til 17.12.2011,deretter ble jeg sykemeldt igjen ,frem til i morgen.Fikk brev 2 dager siden fra NAV at jeg oppfyller ikke krav for å ha rett til sykepenger siden jeg har ikke vært i jobb i minst 4 uker.(det gjelder søknad for de 6 uker i oct-nov)

Nå lurer jeg på om de 2 ukene i desember som jeg har vært i jobb skal regnes med for å ha rett til sykepenger fra 17.12.2011 til i morgen?

Arbeidsgiveren min er privat ,han ringte NAV idag,og han fikk beskjed at han må ikke betale de første 16 dager (etter 17des),for at jeg jobbet kun 2 uker i desember.Gjelder det samme med sykepenger fra NAV fra 17 dag???

Det er allerede slitsomt for meg å ikke ha noe inntekt for nesten 3 mnd........

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143902585-krav-til-sykepenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nav systemet er innvikla.. Be om eit møte med dei fortast muleg eller ring dei (sjå nav.no)! Om du ikkje har krav på sjukepeng så har du krav på dagpeng. Då må du senda inn meldekort kvar 14 dag. Er ikkje sikker på kor lang tid tilbake dei kan utbetale, men peng har du krav på. Mottar du dagpeng blir desse rekna som lønn og du får foreldrepeng av dei så det er lurt å ordne dette fort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...