Anonym bruker Skrevet 19. januar 2012 #1 Skrevet 19. januar 2012 Kanskje litt missvisende tittel men.. Idag når jeg hentet jenta mi i barnehagen var hun litt sutrette, sliten og trett.. Men tenkte kanskje at hun var trett.. Vi dro hjem, spiste middag og lekte litt.. Men fortsatt veldig sutrette og ingenting var helt bra.. Så ble det et bad på vesla, før sengetid. I det jeg vasker håret hennes oppdager jeg at hun har fått en stor kul i bakhodet!! Barnehagen hadde da stengt, og jeg sendte melding til 2 stk på fb som jobber på den avdeligen. De hadde ikke hørt noe om det, og hadde mest trolig vært ute når dette hadde skjedd. Så sendte jeg melding til hun siste jeg vet på avdelingen. å spurte om hun viste noe.. Da får jeg til svar at hun ikke kunne si noe slikt over facebook.. Var det noe jeg lurte på, så måtte jeg ta det ved levering i morgen.. Jeg skrev som så at datteren min hadde vært dårlig form siden jeg hentet henne i barnehagen, hun har fått en stor kul i bakhodet, hun river seg i håret ved kulen, og er tydelig i dårlig form.. å jeg får ikke svar.. Så, hva hadde dere gjort? I forhold til en slik sak.. For jeg vil gjerne vite hva som har skjedd.. Vesla ligger og sover i senga si nå, men hun er urolig og ikke i form.. ( Har kontakten legevakten å de sier jeg skal vekke henne hver time i natt, og kontakte lege imorgen tidlig) Hun er forresten 1 1/2 år, så hun kan ikke snakke noe heller.
karen83 Skrevet 19. januar 2012 #2 Skrevet 19. januar 2012 Hva med å kontakte styrer i bhg da og forklare situasjonen? At ansatte ikke kan si noe utenom arbeidstid stemmer,selv om det gjelder ens egne barn. Men hvis noe skulle ha skjedd i bhg som de veit om,så er det jo en regel (der jeg jobbet hvertfall) at alt av skader skal fortelles og raporteres videre til foreldre. God bedring til den lille
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2012 #3 Skrevet 19. januar 2012 Jeg skal ta det opp med styrer imorgen. Men, jeg mener at når det gjelder noe så arlvorlig som slag mot hodet. Så mener jeg at jeg har krav på å vite hva som har skjedd.. Det er trossalt ganske vesentlig når det er et hardt slag mot hodet. HI
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2012 #4 Skrevet 19. januar 2012 Men det er da slettes ikke sikkert de ansatte vet hva som har skjedd.. Barn faller og slår seg hele tiden og en stor kul kan skyldes et relativt lite fall om man slår seg på "rett sted".. Ville vært litt mer ydmyk enn du framstår her når jeg spør og i første omgang spurt om noen av de ansatte visste noe om dette for å få vite om det er en forglemmelse at de ikke har informert deg eller ei...
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2012 #5 Skrevet 19. januar 2012 Et så lite barn må være under oppsyn hele tiden..huff, det er det jeg sier om barnehager-FARLIG!!!
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2012 #6 Skrevet 19. januar 2012 Ifjor vår når jeg hentet datteren min (den gang rundt 18-19 mnd) så hadde hun hue på. Når vi kommer hjem ser jeg at hun går med en DIGER kul på siden av pannen (nesten v/tinningen) Hun var heldigvis i fin form, og hun var lett å vekke ila natten. Når jeg leverte hun i bhg dagen etterpå og jeg spør hva som har skjedd, så viser det seg at hun har falt utfor en skrent og ned ved en elv! Da ga jeg grei beskjed om at jeg SKAL vite om det dersom hun faller seg og slår, om det så bare er et lite dunk, nettopp fordi jeg vil vite dersom det skjer noe. Nå er hun heldigvis så stor at hun sier om det har skjedd noe. Nå skal det sies at hun er skikkelig støyrete og kan falle på flat mark, så jeg regner ikke med at de i bhg kan holde telling på alle gangene hun slår seg ila en dag, men episoder som forårsaker store kuler, skal jeg vite om!
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2012 #7 Skrevet 19. januar 2012 Jeg ville nok ikke tatt kontakt pr facebook slik du gjorde, men avventet til i morgen. Skjønner at du lurer på hva som skjedde, men det er ikke alltid lett å følge med på disse små. Sannsynligvis er det noen som har sett det, men kanskje denne personen glemte å informere deg når du hentet eller rett og slett var opptatt med noe annet akkurat da. Og det er ikke stort du får gjort i kveld uansett. Små barn tåler mye, og som en annen sier det er fort gjort å få kuler og blåmerker. Det skal også litt til før et barn får hjernrystelse. Såfremt hun er ved bevisthet og ikke kaster opp, så ville jeg ikke blitt så veldig bekymret. Sannsynligvis er hun sutrete fordi hun har vondt der hun har fått kul, og kanskje vondt i hodet. Så ring heller til ped.leder i morgen du, så finner dere nok i fellesskap ut av hva som skjedde. Og husk at hvis man føler at man blir angrepet, så er det vanskeligere å få til en god dialog. Derfor anbefaler jeg deg å ta det med en pen tone, mens du allikevel får ut det du har på hjertet. Husk at du sannsynligvis skal ha med disse menneskene å gjøre i flere år fremover. God bedring til jenta di!
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2012 #8 Skrevet 19. januar 2012 Signerer den over. Du vet ikke nok til å ta en streng tone mot de ansatte, det er ikke engqng sikkert at noen av dem visste om det- og full respekt til hun som ikke ville diskutere det over facebook! Ta tak i det på en rolig og konstruktiv måte, så sikrer du en god dialog i fremtiden.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2012 #9 Skrevet 19. januar 2012 slutt å sitte på facebook, og følg med barna deres!
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2012 #10 Skrevet 20. januar 2012 slutt å sitte på facebook, og følg med barna deres! Kongemelding! Så til neste gang du får problemer med barna dine og må ringe noen, f.eks. giftsentralen, for å få råd: Slutt å sitte i telefonen, og følg med på barna dine. Nei og nei, lol:
ama<3 Skrevet 20. januar 2012 #11 Skrevet 20. januar 2012 Jeg hadde blitt forbanna ,siden hun tydelighvis visste om det men ingen hadde gitt beskjed! Det er dattera di det er snakk om og siden hun ikke var i form i tillegg...... Nei jeg syntes det er så skummelt med b.hager, selv om det er masse positivt med det også. Jeg må prøve å ikke tenke så negativt,om alt som kan gå galt, det gjør jo værre for barna om man værner de fra ALT her i verden og syr mega puter under armene deres... Men slike ting som det der hadde jeg reagert på.. du har krav på å vite om hun har skadet seg hvis de og har observert det. Kan jo forstå at hun ikke var særlig for å chatte med deg på facebook om det, er jo litt rart å snakke om slikt via en chat side.... Men når situasjonen var slik at ingen hadde sagt noe å bare hun visste om det så hadde jeg nok ikke turt annet om jeg var henne, å faktisk forklart meg på facebook når jeg hadde sjansen. Så du ikke fikk tid til å hisse deg opp enda mer.. de så nok ikke situasjonen alvorlig nok da..? Til at det var verdt å fortelle... Ikke vet jeg,men gi klar beskjed om at du skal ha beskjed om slike ting, er fælt å gå å engste seg unødig !
Therese ❤️ 3 ønsker å bli 4 ❤️ Skrevet 20. januar 2012 #12 Skrevet 20. januar 2012 Jeg skjønner GODT at du reagerer!! Hvis du ikke har "lov" til å hisse deg opp over at ditt barn har blitt skadet og du ikke har blitt informert, så har du ikke "lov" til å hisse deg opp over noe da! Det jeg reagerer på sånn umiddelbart er helt klart at det er snakk om en hodeskade, noe som kan være veldig alvorlig. Jeg synes det er uakseptabelt av barnehagen å ikke informere om noe så alvorlig! å den unnskyldningen om at de ikke så det er bare tull!! Det er jobben deres å passe på barna, å iallefall holde et ekstra øye med de som er så små! å det at du ikke fikk et svar fra hun på Facebook synes jeg er dårlig, siden du sikkert forklarte at dattra di var i dårlig form, så synes jeg ikke hun burde vente med å fortelle hva som har skjedd. Det kan jo være nyttig info å gi legevakten! Hun skulle ringt deg å gitt deg en ordentlig forklaring pr telefon slik at du har hatt et bedre bilde av hva som har skjedd og da kunne avgjort hva du skulle gjøre videre i forhold til lege o.l. Håper det går bra med dattra di og at du ikke lar de slippe unna med dette!
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 20. januar 2012 #13 Skrevet 20. januar 2012 Jeg synes det er for mye å forlange at man skal forvente at bhg ansatte skal sitte tilgjengelig og forklare seg over på FB eller tlf på kveldstid. Det er klart at fall skal informeres om, men innimellom blir det faktisk en glipp på det, om vedkommende som så fallet er reist hjem. De er da bare mennesker de som jobber i bhg, akkurat som deg og meg! Jeg synes det var drøyt å kontakte de ansatte på FB jeg da. Og all ære til den som sa at dette kunne snakkes om i morgen (idag). De har taushetsplikt, og for alt de vet er det ikke DU som satt på din facebook, kunne like så godt vært noen andre (om du f.eks hadde glemt å logge seg av FB på en annen data) Er klart man er urolig for barna sine, men vi vet jo (ihvertfall HI her) at de skal vekkes i løpet av natten og sjekkes, er de ikke kvalme og kaster opp går det som regel bra. Mer får man ikke gjort uansett. Og hadde barnet vært dårlig i bhg rett etter fallet regner jeg med at de ville ringt med en gang uansett!!! Barn skal også sees etter, men vi alle vet at det går ikke uansett, selv hjemme. Og ulykker skjer hjemme også.. Er jeg alene hjemme med min sønn, hender det at han ofte går inn på rommet sitt for å leke. Selvom døra hans er åpen, ser jeg han ikke hele tiden. Og ja, han klatrer og faller på rommet sitt. Står på stolene siden, oppe og hopper i senga.. Vil ikke påstå og si jeg er en dårlig mamma for det, fordi jeg ikke sitter på rommet hans hele tiden, og fotfølger han... Og sånne ting skjer like fort i bhg. Kan være at det var en ansatt som var tilstedet, men som snudde seg i et øyeblikk, eller bøyde seg ned i det fallet skjedde... Dra i bhg etterpå. Hold en fin tone, for å ha god kommunikasjon de som jobber der. Jobb med dem og ikke mot dem!
gutt04<3,gutt07<3+?12.06.12<3 Skrevet 20. januar 2012 #14 Skrevet 20. januar 2012 Hei:) Jeg jobber selv i barnehage, på småbarnsavd... Skjønner du er oppgitt og frustrert:) Dessverre kan det skje at de ansatte har det forferdelig travelt, og av 20 beskjeder de skal bringe videre til foreldrene, kan de glemme 1... Samtidig utforsker toddlere(1 og 2 åringer) verden med kroppen sin. De løper, faller i gulvet både kontrollert og ukontrollert, osv... midt i leken kan de være så oppglødde at de kan dulte borti noe og ikke "merke det"(altså, de har det så morsomt at de ikke stopper opp for å gråte). En voksen kan da sitte på gulvet midt i leken, men kanskje ikke legge merke til det eller evt anse det som ufarlig siden barnet ikke bryr seg. Barnehager har prosedyrer på at det skal skrives avviksmelding om barn skader seg. I vår barnehage ringer vi legen når vi er usikre på skadeomfanget. Du har rett til å vite hva som har skjedd med ditt barn, men en glipp kan dessverre skje...
Underveis --> Skrevet 20. januar 2012 #15 Skrevet 20. januar 2012 Jeg skjønner også frustrasjonen, men hadde jeg jobbet i barnehage og blitt kontaktet på kveldstid om noe som var styrer/pedleders ansvar, så hadde jeg faktisk blitt riktig så provosert. Men nå hadde jeg aldri lagt de til som venner på FB heller da. Jobb er jobb, privatliv er privatliv. Jeg har i alle fall i min jobb gitt streng beskjed om at ingen, under noen omstendighet skal få mitt telefonnummer. Da får jobben ringe på deres vegne. Nei, jeg reagerer også på din mangel på respekt for andres tid, selv om det handler om ditt barn.
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 20. januar 2012 #16 Skrevet 20. januar 2012 Men det er da slettes ikke sikkert de ansatte vet hva som har skjedd.. Barn faller og slår seg hele tiden og en stor kul kan skyldes et relativt lite fall om man slår seg på "rett sted".. Ville vært litt mer ydmyk enn du framstår her når jeg spør og i første omgang spurt om noen av de ansatte visste noe om dette for å få vite om det er en forglemmelse at de ikke har informert deg eller ei... Et så lite barn SKAL ha tilsyn hele tiden. Det er derfor det er færre voksne pr barn på småbarnsavdeling og det er jammen meg det vi betaler barnehagen for. Skader kan skje, det kan ikke barnehagen alltid forhindre, men barnet skal likevel være under oppsyn hele tiden... En så stor kul, resulterer som regel i at barnet gråter, og jeg stiller meg undrende til at ingen i barnehagen har fått dette med seg. NOEN må jo ha trøstet barnet. Om de ansatte ikke nødvendigvis Så akkurat når det skjedde, så må noen ha fått det med seg.. Det jeg har etterlyst i vår barnehage, (som skylder på at det kanskje ikke var senvakt som trøstet) er at det går ann å legge en lapp i en lukket konvolutt på plassen til barnet, slik at foreldre får beskjed. Evt ringe foreldrene med info...Man betaler for tilsyn, og da skal ungene ha nettopp det En glipp kan skje, ja, men en glipp kan skje på et kloremerke, eller blåmerke, men ikke en stor kul i hodet. Det er bare ikke godt nok... Har opplevd den glippen selv, og jeg som til vanlig er en veldig tolmodig og forståelsesfull mor, aksepterer ikke slike glipper.
Underveis --> Skrevet 20. januar 2012 #17 Skrevet 20. januar 2012 Men det er da slettes ikke sikkert de ansatte vet hva som har skjedd.. Barn faller og slår seg hele tiden og en stor kul kan skyldes et relativt lite fall om man slår seg på "rett sted".. Ville vært litt mer ydmyk enn du framstår her når jeg spør og i første omgang spurt om noen av de ansatte visste noe om dette for å få vite om det er en forglemmelse at de ikke har informert deg eller ei... Et så lite barn SKAL ha tilsyn hele tiden. Det er derfor det er færre voksne pr barn på småbarnsavdeling og det er jammen meg det vi betaler barnehagen for. Skader kan skje, det kan ikke barnehagen alltid forhindre, men barnet skal likevel være under oppsyn hele tiden... En så stor kul, resulterer som regel i at barnet gråter, og jeg stiller meg undrende til at ingen i barnehagen har fått dette med seg. NOEN må jo ha trøstet barnet. Om de ansatte ikke nødvendigvis Så akkurat når det skjedde, så må noen ha fått det med seg.. Det jeg har etterlyst i vår barnehage, (som skylder på at det kanskje ikke var senvakt som trøstet) er at det går ann å legge en lapp i en lukket konvolutt på plassen til barnet, slik at foreldre får beskjed. Evt ringe foreldrene med info...Man betaler for tilsyn, og da skal ungene ha nettopp det En glipp kan skje, ja, men en glipp kan skje på et kloremerke, eller blåmerke, men ikke en stor kul i hodet. Det er bare ikke godt nok... Har opplevd den glippen selv, og jeg som til vanlig er en veldig tolmodig og forståelsesfull mor, aksepterer ikke slike glipper. Men det er jo nettopp det! Det er jo ingen som vet om noen fikk det med seg. Sansynligvis så er det både blitt trøstet og tatt en vurdering, men mor har ikke fått beskjed. å ringe til tilfeldige ansatte på kveldstid er under pari, siden de nødvendigvis ikke var de som trøstet, eller hadde info. Jeg synes responsen fra hun ene som sa at dette tar man i de korrekte fora, altså ikke på FB, gjorde helt korrekt. Hun vet sansynligvis noe, men tar det i arbeidstiden. å ikke få beskjed er ikke det samme som at barnet ikke får tilsyn!
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2012 #18 Skrevet 20. januar 2012 Men det er da slettes ikke sikkert de ansatte vet hva som har skjedd.. Barn faller og slår seg hele tiden og en stor kul kan skyldes et relativt lite fall om man slår seg på "rett sted".. Ville vært litt mer ydmyk enn du framstår her når jeg spør og i første omgang spurt om noen av de ansatte visste noe om dette for å få vite om det er en forglemmelse at de ikke har informert deg eller ei... Et så lite barn SKAL ha tilsyn hele tiden. Det er derfor det er færre voksne pr barn på småbarnsavdeling og det er jammen meg det vi betaler barnehagen for. Skader kan skje, det kan ikke barnehagen alltid forhindre, men barnet skal likevel være under oppsyn hele tiden... En så stor kul, resulterer som regel i at barnet gråter, og jeg stiller meg undrende til at ingen i barnehagen har fått dette med seg. NOEN må jo ha trøstet barnet. Om de ansatte ikke nødvendigvis Så akkurat når det skjedde, så må noen ha fått det med seg.. Det jeg har etterlyst i vår barnehage, (som skylder på at det kanskje ikke var senvakt som trøstet) er at det går ann å legge en lapp i en lukket konvolutt på plassen til barnet, slik at foreldre får beskjed. Evt ringe foreldrene med info...Man betaler for tilsyn, og da skal ungene ha nettopp det En glipp kan skje, ja, men en glipp kan skje på et kloremerke, eller blåmerke, men ikke en stor kul i hodet. Det er bare ikke godt nok... Har opplevd den glippen selv, og jeg som til vanlig er en veldig tolmodig og forståelsesfull mor, aksepterer ikke slike glipper. Ser du på barnet ditt hvert sekund av hver dag? Om man virkelig tror at de ansatte klarer å se alle barna hele tiden hele dagen er man virkelig naiv..De ansatte skal lage mat, skifte bleier, kle av/på barn etc etc og det er dermed umulig for de å hele tiden følge med på absolutt alle barna.. Og selv OM noen så eller fikk med seg dette er som en annen nevner også de barnehageansatte bare mennesker som kan glemme ting spesielt i en stresset situasjon hvor mange barn hentes samtidig.. Man kan ikke forvente at de ansatte skal være supermennesker, i de aller fleste tilfeller gjør det så godt de kan med de ressurser de har til rådighet, og menneskelige feil VIL skje.. Det er risikoen man må ta når man putter barnet i barnehage, på lik linje med at feilbehandling VIL skje i helsevesenet uansett hvor gode systemer man lager seg.. Barn faller og skader seg hele tiden og et uskyldig fall kan føre til en stor kul - det er slettes ikke alltid sånn at størrelsen på kulen er samsvarende med alvorligheten av fallet!! Små barn har mange små blodårer i hodet og det blir lett store kuler pga blodårer brister når de dunker seg... Alle dere som klager over at barnehagen er så farlig, dere VET at all statistikk viser at det er i hjemmet de fleste ulykker skjer?? Men ingen skriver om de barna som falt ned trappa og brakk armen hjemme, mens det blir sak av det om det samme skjer i en barnehage...
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 20. januar 2012 #19 Skrevet 20. januar 2012 Men det er da slettes ikke sikkert de ansatte vet hva som har skjedd.. Barn faller og slår seg hele tiden og en stor kul kan skyldes et relativt lite fall om man slår seg på "rett sted".. Ville vært litt mer ydmyk enn du framstår her når jeg spør og i første omgang spurt om noen av de ansatte visste noe om dette for å få vite om det er en forglemmelse at de ikke har informert deg eller ei... Et så lite barn SKAL ha tilsyn hele tiden. Det er derfor det er færre voksne pr barn på småbarnsavdeling og det er jammen meg det vi betaler barnehagen for. Skader kan skje, det kan ikke barnehagen alltid forhindre, men barnet skal likevel være under oppsyn hele tiden... En så stor kul, resulterer som regel i at barnet gråter, og jeg stiller meg undrende til at ingen i barnehagen har fått dette med seg. NOEN må jo ha trøstet barnet. Om de ansatte ikke nødvendigvis Så akkurat når det skjedde, så må noen ha fått det med seg.. Det jeg har etterlyst i vår barnehage, (som skylder på at det kanskje ikke var senvakt som trøstet) er at det går ann å legge en lapp i en lukket konvolutt på plassen til barnet, slik at foreldre får beskjed. Evt ringe foreldrene med info...Man betaler for tilsyn, og da skal ungene ha nettopp det En glipp kan skje, ja, men en glipp kan skje på et kloremerke, eller blåmerke, men ikke en stor kul i hodet. Det er bare ikke godt nok... Har opplevd den glippen selv, og jeg som til vanlig er en veldig tolmodig og forståelsesfull mor, aksepterer ikke slike glipper. Men det er jo nettopp det! Det er jo ingen som vet om noen fikk det med seg. Sansynligvis så er det både blitt trøstet og tatt en vurdering, men mor har ikke fått beskjed. å ringe til tilfeldige ansatte på kveldstid er under pari, siden de nødvendigvis ikke var de som trøstet, eller hadde info. Jeg synes responsen fra hun ene som sa at dette tar man i de korrekte fora, altså ikke på FB, gjorde helt korrekt. Hun vet sansynligvis noe, men tar det i arbeidstiden. å ikke få beskjed er ikke det samme som at barnet ikke får tilsyn! Noen ganger -som ved slag i hodet er det ikke nødvendigvis sikkert at det er forsvarlig å vente til neste morgning... Hva om det var et kraftig slag og ungen døde pga hun sov hele natten gjennom, når foreldrene burde ha vekket henne annenhver time, eller hva det nå er... NOEN vet at noe har skjedd, og da bør foreldrene få beskjed. Ingen unnskyldning akseptert
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 20. januar 2012 #20 Skrevet 20. januar 2012 Men det er da slettes ikke sikkert de ansatte vet hva som har skjedd.. Barn faller og slår seg hele tiden og en stor kul kan skyldes et relativt lite fall om man slår seg på "rett sted".. Ville vært litt mer ydmyk enn du framstår her når jeg spør og i første omgang spurt om noen av de ansatte visste noe om dette for å få vite om det er en forglemmelse at de ikke har informert deg eller ei... Et så lite barn SKAL ha tilsyn hele tiden. Det er derfor det er færre voksne pr barn på småbarnsavdeling og det er jammen meg det vi betaler barnehagen for. Skader kan skje, det kan ikke barnehagen alltid forhindre, men barnet skal likevel være under oppsyn hele tiden... En så stor kul, resulterer som regel i at barnet gråter, og jeg stiller meg undrende til at ingen i barnehagen har fått dette med seg. NOEN må jo ha trøstet barnet. Om de ansatte ikke nødvendigvis Så akkurat når det skjedde, så må noen ha fått det med seg.. Det jeg har etterlyst i vår barnehage, (som skylder på at det kanskje ikke var senvakt som trøstet) er at det går ann å legge en lapp i en lukket konvolutt på plassen til barnet, slik at foreldre får beskjed. Evt ringe foreldrene med info...Man betaler for tilsyn, og da skal ungene ha nettopp det En glipp kan skje, ja, men en glipp kan skje på et kloremerke, eller blåmerke, men ikke en stor kul i hodet. Det er bare ikke godt nok... Har opplevd den glippen selv, og jeg som til vanlig er en veldig tolmodig og forståelsesfull mor, aksepterer ikke slike glipper. Ser du på barnet ditt hvert sekund av hver dag? Om man virkelig tror at de ansatte klarer å se alle barna hele tiden hele dagen er man virkelig naiv..De ansatte skal lage mat, skifte bleier, kle av/på barn etc etc og det er dermed umulig for de å hele tiden følge med på absolutt alle barna.. Og selv OM noen så eller fikk med seg dette er som en annen nevner også de barnehageansatte bare mennesker som kan glemme ting spesielt i en stresset situasjon hvor mange barn hentes samtidig.. Man kan ikke forvente at de ansatte skal være supermennesker, i de aller fleste tilfeller gjør det så godt de kan med de ressurser de har til rådighet, og menneskelige feil VIL skje.. Det er risikoen man må ta når man putter barnet i barnehage, på lik linje med at feilbehandling VIL skje i helsevesenet uansett hvor gode systemer man lager seg.. Barn faller og skader seg hele tiden og et uskyldig fall kan føre til en stor kul - det er slettes ikke alltid sånn at størrelsen på kulen er samsvarende med alvorligheten av fallet!! Små barn har mange små blodårer i hodet og det blir lett store kuler pga blodårer brister når de dunker seg... Alle dere som klager over at barnehagen er så farlig, dere VET at all statistikk viser at det er i hjemmet de fleste ulykker skjer?? Men ingen skriver om de barna som falt ned trappa og brakk armen hjemme, mens det blir sak av det om det samme skjer i en barnehage... Jeg sier ikke at de skal SE på ungen hver sekund, men at de skal ha tilsyn. Og noen har trøstet, og da skal det være rutiner i barnehagen om å informere foreldrene om dette. Når det skjer en glipp, og en fortvilet mor tar kontakt med noen ansatte på facebook (har man den muligheten så hadde alle benyttet den, kanskje derfor vi ikke har lov å være venner med "våre" ansatte) så mener jeg at når barnehagen har gjort en feil med å ikke informere, så bør mor kunne få lov til å få den informasjonen hun har krav på i åpningstiden, -på kveldstid... Når en ikke får informasjon så vet en heller ikke om det er alvorlig. Og ja, det kan se mye verre ut enn det er, og dermed blir det enda viktigere med informasjon... Ingen er perfekte, hverken jeg, eller de ansatte i barnehagen. Feil kan skje, men da må man også ta konsekvensen av feilen. Om det er å få et spørsmål på facebook eller en sur kommentar pga ungen kommer hjem med kul i hodet, så javel... Da må de ansatte tåle det..... Ser fremdeles ikke problemet med at de ansatte skriver en lapp, legger i en lukket konvolutt og ber den som har senvakt om å sørge for at foreldrene får denne infoen... Hvor lang tid tar det å skrive " ditt barn har slått seg i hodet og fått en kul. Hun fikk trøst og det gikk fort over. Bare til info i tilfellet hun skulle reagere i løpet av kvelden. Mvh xxxx" 2 minutter????? Jeg hadde ikke hatt noe problemer med å bruke 2 minutter av min fritid (noe jeg ofte gjør) -om det er så travlet i løpet av dagen at det ikke er tid til å skrive denne lappen i løpet av dagen, for å gi en informasjon videre....
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2012 #21 Skrevet 20. januar 2012 Hei HI her Formen til vesla ble ikke noe bedre.. Jeg snakket med de i barnehagen idag, og hun hadde vært ute å sklidd på en issklie de hadde laget i bhg og falt å slått hodet sitt der!! Grunn til at jeg er venner med de på fb er at vi var omgangsveninner før, og kjente de før vesla begynte i bhg der. å om jeg kontakter de ansatte på fritiden når en ulykke har skjedd med jenta mi, det er meg revnende likegyldig. Hadde det vært at hun hadde fått skrubbsår eller noe slikt hadde jeg ventet til dagen derpå. Men ikke ved kul i hodet. Noe som kan sees ganske så uskyldig ut, men man vet aldri om det har oppsått noen blødninger eller lignende. Vi dro til legen idag og hun har en mild hjernerystelse. HI
kleika Skrevet 20. januar 2012 #22 Skrevet 20. januar 2012 Hei hører og ser saken fra begge sider,børn faller og slår seg ja og de får kuler og blå merker hele tiden.Men etter å ha hørt hvad som egentlig er sket mener jeg helt klart at barnehagen har handlet uansvarligt her. Når barn slår hodet ned i is er sannsynligheten får hjernerystelse og andre ting faktisk veldig stor. Vi har selv en i omgangskredsen hvor deres sønn ligger på sykehuset på 3 dag med slem hjernerystelse etter et fall på isen i skoletiden,noe skolen tok veldig alvorligt med en gang. Jeg mener faktisk at det faktum at de ikke gir beskjeden videre til foreldrene her er seriøst,barnet kan ikke tale og foreldrene har ingen ide om at noe alvorligt kan være galt,mine barn er voldsomme barn og kommer hjem med store merker og kuler overalt uten at jeg tenker så mye over det da det er en hverdagsting,men her må foreldrene jo gjøres opmerksomme på det så de kan holde øje med barnet,der er jo en grunn til at man ikke må være alene med en hjernerystelse enda selvom man er voksen. Og når de vet hvor og hvordan hun har slått seg har de jo lagt merke til dette,så mener helt klart at dette er ikke bare en glip der er acceptabel,Jeg er glad for at du merkede at hun ikke hadde det bra og fikk fulgt det opp med legevakt osv av deg selv. Nei dette er ikke ok og jeg er faktisk en veldig forstående person,fikk selv et opkall fra barnehagen for et årstid siden hvor de lurte på om min sønn var hentet hehe, da satt han i sofaen herhjemme,men i kaoset hadde de mistet overblikket og var redde for å ha mistet ham,dette har kun sket engang,og tenkte litt ok vi må si bedre ifra når vi henter vi også da ;-) alle er mennesker og feil skjer,men denne ku altså ha hatt alvorlige konsekvenser etter min menning
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2012 #23 Skrevet 20. januar 2012 Det er faktisk ikke slik at man kan forvente at de ansatte i barnehagen skal svare deg som mor på spørsmål om ditt barn på fritiden sin. Det man imidlertid kan forvente er at styrer i barnehagen tar tak i saken og finner ut av hva som er skjedd for så å ta kontakt med deg. Ingen tvil om at det her har skjedd en glipp fra de ansatte i barnehagen sin side. Barnehagen skal selvfølgelig informere om hendelser som denne, men glipper kan selvfølgelig skje. Da er det opp til styrer og rette opp i sine ansattes feil. Hva som videre skjer blir da en intern personalsak, men du som mor skal få den informasjonen du har krav på. Har selv fungert som som styrer i perioder og vet hvor kjipt det kan være å måtte være tilgjengelig hele tiden og plutselig stå midt oppe i jobb- ting på fritiden, men det hører til jobben (heldigvis ikke så ofte det skjer...). Så rådet mitt er altså, hvis noe slikt oppstår igjen - ta kontakt med styrer, så vurderer han/ hun alvorligheten av det og finner ut av saken for deg -og tar det ev. videre med sine ansatte.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2012 #24 Skrevet 20. januar 2012 Hva i all verden gjorde en unge på 1,5 år i issklia??? Syns det er helt horribelt at den ansatte ikke kunne svare deg/ev. si at du kunne ringe når det er såpass alvorlig som en hodeskade. Unger tåler mye og glemmer fort, siden den kulen irriterte henne såpass så er det tydelig at det var vondt og at hun hadde slått seg hardt. Is ER hardt, og slike små har ingenting i en issklie å gjøre. Du urde virkelig snakke med styrer. Ungen har jo slått seg skikkelig, og ikke fått no hjelp. Syns de burde ringt hjem når ungen slår seg så hardt i hodet og får en stor kul. HUFF! Hun fikk jo hjernerystelse! tenk så slitsomt for henne å fullføre barnehagedagen med skallebank og bråkete/dyttete andre barn.
catyn Skrevet 20. januar 2012 #25 Skrevet 20. januar 2012 nei, det er greit at ansatte ikke skal bruke fritiden sin på å svare på spm fra foreldre, MEN hvis de hadde gjort jobben sin når de VAR på JOBB hadde jo heller ikke mor hatt noen spm etter arbeidstid. Det er greit at man ikke skal henge folk med en gang, men man har faktisk lov til å si ifra når ungen blir levert skadet og man ikke får beskjed. Hjernerystelse er ikke noe å tulle med. Og det er en grunn til at legevakt spør om de har slått seg. Det er fordi det er vesentlig info! hun som fortalte at de ikke kunne svare på det etter arb. tid kunne henvist til sjefen. Evt ringt sjefen selv,og bedt sjefen ta kontakt. Det er greit at man ønsker fri når man kommer hjem, men man ønsker vel å hjelpe hvis man kan det ?! Jeg hadde ikke ventet til dagen etter. Jeg hadde dukket opp på døra til vedkommende om nødvendig. Hvis facebook er et fora man kan kontakte noen som sitter på VESENTLIG info som er viktig for barnets helse så kjør på! Jeg hadde nok snakket i rimelig klar tone dagen etter. Man kan ikke kreve at barna ikke slår seg, men man kan forvente å få beskjed når uhellet er ute. Det er greit at man glemmer ting, men noe glemmer man ikke, og det er en av de tingene man bare ikke glemmer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå