Gå til innhold

Inkluderer dere søsknene i navnevalget?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Storesøster her kjøpte julegave til babyen i magen og skrev:

"Til lillbror som skal hete Sebastian"

Synes det var klar tale fra en 14 åring så Sebastian står faktisk på listen men faren er litt mer skeptisk til det navnet.

Hos oss ser det ut til at storebror på fire år bestemmer navnet. Jeg og pappaen blir ikke enige og ingen av oss har ett spesiellt navn vi brenner for.

Storebror har kallt magen for Kasper i hele svangerskapet. Ett navn jeg aldri ville vurdert, men jeg har begynt å venne meg til det og synes nå at Kasper er et helt greit navn. Er ikke spikret enda og prøver desperat å komme på bedre alternativer, men kos for storebror hvis han får bestemme, da. :-)

Nå er mine unger så tett i alder at det ikke var en aktuel problemstilling.

Men jeg ville nok aldrig overlate navnevalget til søsken av babyen. Hvis de er store nok kommer de sikkert med forslag av seg selv og så kan man jo se om det er noe man liker, men jeg og pappaen er de som tar avgjørelsen.

Vi bestemte at lillebror skulle hete Aksel. Det var litt for vanskelig for storesøster på knappe to år å uttale. Hun sa Aslak i stedet. Ikke akkurat det navnet vi ønsket... ;-)

Annonse

• 4 uker senere...

jeg bestemte navn på begge mine søsken,første gang da jeg var 3 år...2 gang var jeg 13 men mamma og pappa bestemte mellomnavn...jeg hadde vist gode nok forslag:)

men vår lillefrøken vil kalle babyen for: enten ,michael jackson (uaktuelt)

Hans-Jesus(også uaktuelt)

blir det jente er London eller Finnlanda også noe av favorittene hennes...så her blir det nok nei....hun får ikke bestemme:) hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...