ama<3 Skrevet 19. januar 2012 #1 Skrevet 19. januar 2012 (endret) Kom over bilde av meg som holdt positiv test i juni i fjord... Må bare le når jeg ser tilbake på hvordan jeg fomla rundt å snakket med meg selv når det var positivt resultat! Husker jeg ikke turte å tro på mine tegn, at mensen ikke kom, jeg var drit kvalm osv...... Så tok jeg testen å holdt på å svime av da den svake streken ble sterkere å sterke. La den fra meg og tok den opp igjen tyve ganger tror jeg... Smilte å snakket til meg selv, fikk tårer i øynene å ble redd ,og glad igjen ,vifta med armene og gikk frem og tilbake. Hahahaha neii så fælt. Tror faktisk jeg fikk synsproblemer der og da, og skalv.. Endret 19. januar 2012 av ama<3
Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥ Skrevet 19. januar 2012 #2 Skrevet 19. januar 2012 Hehe, så koselig å tenke tilbake på! Jeg ble ganske forbauset da jeg fikk positiv test, fordi vi hadde bare prøvd i omkring 5-6 mnd (og prøvde nesten 2 år første gangen). Tok bilde av den positive testen, og sendte det til en venninne med teksten: "Ikke noe mer bortkastet puling"... hehe! Skal sies at denne var litt intern, da både hun og jeg var prøvere og litt lei av å planlegge når man burde ha sex.( Hun skal forøvrig ha sin første noen uker etter meg*s*) Og fortalte selvsagt mannen om testen da han kom hjem, og tok enda en test så han fikk sett sort på hvitt at den var positiv.
ama<3 Skrevet 19. januar 2012 Forfatter #3 Skrevet 19. januar 2012 Hehe, så koselig å tenke tilbake på! Jeg ble ganske forbauset da jeg fikk positiv test, fordi vi hadde bare prøvd i omkring 5-6 mnd (og prøvde nesten 2 år første gangen). Tok bilde av den positive testen, og sendte det til en venninne med teksten: "Ikke noe mer bortkastet puling"... hehe! Skal sies at denne var litt intern, da både hun og jeg var prøvere og litt lei av å planlegge når man burde ha sex.( Hun skal forøvrig ha sin første noen uker etter meg*s*) Og fortalte selvsagt mannen om testen da han kom hjem, og tok enda en test så han fikk sett sort på hvitt at den var positiv. så rart at det klaffet så fort andre gangen! Lurer på hvorfor det kan ta så lang tid, og neste gang swosh! Så er egget befruktet det var nesten godt å høre at venninna di ble gravid rett etter... Hadde følt litt press på den der selv om vi begge var prøvere hvordan reagerte mannen første gang da? Husker min ble glad men litt vanskeligheter for å tro det... Når vi var på UL Ble han helt rar og sa ikke stort.... Da begynte han nok å skjønne at det var noe muffins i posen
solstråle- g09 og ?12 Skrevet 19. januar 2012 #4 Skrevet 19. januar 2012 Jeg ble helt tatt på sengen! Tok kun testen fordi jeg helt hadde glemt ut når jeg hadde mens sist, og tenkte det var greit å bare utelukke en graviditet! Tok testen, la den fra meg og sminket meg mens jeg ventet på resultatet og plutselig ble den positiv!!!! Måtte gå å legge meg nedpå, tror jeg sov i to tre timer før jeg fikk summet meg og ringt sambo Hehe... Hadde bare hatt sex en gang den måneden og det var ikke rundt eggløsning så tenkte det var helt umulig men alt går visst, og nå bare venter vi på at hun vil komme ut lille tutta vår
3 gleder Skrevet 19. januar 2012 #5 Skrevet 19. januar 2012 Med nr en husker jeg fikk hjertebank og ble superstressa. Måtte sette meg ned. Hadde nettopp flyttet til utlandet, min mann og jeg, unge og uetablerte. Jeg ringte han i hui og hast. Noen mnd senere flyttet vi til Norge. Med nr to var jeg supernervøs. Hadde mista en gang etter at vi begynte å prøve, og tok en liten pause etter noen mnd. Jeg kjente murringene da mensen aldri kom, pluss de superømme puppene jeg fikk med førstemann. Dro inn på apoteket før jobben etter eldsten var levert i barnehage. Fortet meg hjem, tok testen og var helt i eksatse! Tok tre tester til tror jeg, iløpet av noen dager, haha. Mannen fikk vite det asap som med nr en, jeg har ikke tålmodighet til å overraske med beskjeden, for å si det sånn:) Med nr tre var jeg egentlig ganske uforberedt. Ammet mellomste til han var 15 mnd, og hadde rukket å ha en menstruasjonssyklus før jeg testet positivt. Vi hadde så vidt begynt å snakke om å prøve på nr tre, men skulle vente til jeg hadde kommet meg i jobb igjen etter å ha sagt opp jobben i permisjonen. jeg hadde ikke begynt på prevensjon igjen, men vi hadde sex en gang et par dager etter at menstruasjonen var ferdig. Jommen satt ikke spira den ene gangen! Etter noen uker fikk jeg en uggen kvalme kastet over meg en morgen jeg gikk inn på kjøkkenet. DEN følelsen var velkjent, for å si det sånn. Jeg så det litt an, men var kvalm følgende morninger og det murra noe voldsomt i ryggen. Sendte mannen på apoteket etter noen dager med dette, og fikk helt bakoversveis da testen viste et klart kryss med en gang. Sjansen var jo der, men jeg anså den som veldig liten. Jeg var satt ut i flere dager,men akk så glad og spent!! Vi bare lo og gliste i flere dager. Nå er det fem uker igjen og vi gleder oss enormt til bittelillebror kommer. Vi er heldige som får det til så fort, så fort at jeg blir helt satt ut selv gitt!
ama<3 Skrevet 19. januar 2012 Forfatter #6 Skrevet 19. januar 2012 (endret) artig å høre hvordan andre reagerte,hehe. Men solstråle,Du kortslutta med andre ord Endret 19. januar 2012 av ama<3
Dini Skrevet 19. januar 2012 #7 Skrevet 19. januar 2012 Jeg skulle i utdrikningslag for en av mine beste venninner samme kvelden, og siden vi var prøvere så tenkte jeg det var best å være på den sikre siden. Tok testen tiidlig på morgenen, før jeg dro på jobb og joda, der lyste det et kryss mot meg. Løp inn på soverommet, slo på fullt lys og nærmest ristet ihjel samboeren min ut av søvnen. Han skjønte ingenting, men jeg viste han testen og så sa jeg det at nå måtte vi komme oss ut av leiligheten og finne eget hus og alt mulig. Tror ikke helt han fikk til å sove igjen før jeg var hjemme fra jobb (lørdags morgen). På kvelden når jeg dro i utdrikningslag sa jeg bare at jeg ikke kunne drikke for det var ingen som kunne kjøre meg hjem, og i tillegg så var jeg jo da sjåfør for alle sammen =) Funka bra det =)
Drømmeprinsen<3 Skrevet 19. januar 2012 #8 Skrevet 19. januar 2012 Husker tilbake til juni 2010, da jeg først ble gravid etter vi hadde prøvd i 4 år. Jeg hadde akkuratt en uke i forvegen fått meg fast jobb, og var superstressa på hvordan jeg skulle legge dette frem for min nye arbeidsgiver. I 7. uke mistet jeg, men det skulle vise seg at nøyaktig på samme dato i 2011 var jeg gravid igjen! (med en dag forskjell på termin) da husker jeg at jeg sa til mannen min at: Jeg er visst gravid igjen, men vi får nå vente og se hva det blir til.. og her sitter jeg 33 uker i morgen og skal få min første
2 Prinser + 1 i vente Skrevet 19. januar 2012 #9 Skrevet 19. januar 2012 husker det første jeg tenkte var "SHIT! dette var ikke planen, dette klarer jeg ikke!"... så gikk det over til "jaja, så ble det en til da"... men etter hvert som jeg fikk vent meg til tanken, så gledet jeg meg mer og mer over den lille i magen. og nå kan jeg ikke vente med å treffe han!!!
:) liris Skrevet 19. januar 2012 #10 Skrevet 19. januar 2012 Vi hadde planlagt... så jeg var "stolt" over at vi hadde vært så heldige å faktisk få det til.. Men må si det var en skrekkblandet fryd, svevde litt i en "hemmlig" tilstand for alle andre og følte meg annerledes enn før. Det var veldig spesielt å tenke på at jeg hadde noe i livmora som skulle bli et menneske..
kleika Skrevet 19. januar 2012 #11 Skrevet 19. januar 2012 hei ja alle mine var vel egentlig en slags uheld ;-) med nr 1 hadde vi ikke vært så forsiktige hadde glemt et par p-piller og det viste vi begge,men regnet med det skulle gå greit,ble supernervøs for hvad mannen ville si vi hadde bare vært sammen i et år og viste han ikke ville ha barn enda,han var jo bare 21 og jeg 23 desuden hadde hans ekskjæreste lurt ham til å tro hun var gravid en gang og det hadde skremt vettet av ham. Heldigvis tok han det super og er en super pappa idag. Da nr 1 så var nesten 2 begynte vi å prøve på en til og etter halvannet år og 3 spontanabort ble vi henvist til utredning på riksen,den måned jeg så måtte vente etter siste spontanabort før jeg begynte på p-piller ble jeg gravid igjen etter en gangs sex,da jeg så den testen grinte jeg for hvad var vitsen,men det ble en deilig gutt nr 2. denne gangen skiftede jeg til mildere p-piller, fordi jeg ikke tåler p-piller eller ennen prevensjon i en lengere periode av gangen,mens mannen ventede på å bli sterilisert. ble litt satt ut da jeg testede posetiv for vi hadde jo ikke planlagt flere,men vi var enige om at klarte den de første 12 uker også var det bare meant to be. så 3 planlagte graviditeter der ikke gikk bra og 3 uplanlagte der har gått bra,det er ikke alt vi selv kan bestemme,men hvilken gave de barn dog er:-)
Brno 08,09, + 12:) Skrevet 20. januar 2012 #13 Skrevet 20. januar 2012 jeg var sikker på at jeg var gravid, hadde kjent at det var noe helt siden unnfangelsen, så testen ble bare en bekreftelse. Datteren min var med på badet da jeg testet og hun løp ut av badet og inn til pappaen "pappa, mamma tissa på en pinne!" Testen lyste GRAVID nesten med en gang, og gleden var stor:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå