Gå til innhold

Dr Phil nå.. Hvorfor sender de sånt på TV så alle kan se det??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir så lei av å se slike ekle ting på TV. Jeg skrur nå av. Ødelagte liv er det overalt, trenger ikke å sende det på TV i tillegg. Huff!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det det handler om?

Skrevet

En gutt som misbrukte søstra si, og mora visste det. Dritt TV

Skrevet

En gutt som misbrukte søstra si, og mora visste det. Dritt TV

:( har ikke ord. eller jo, den moren fortjener ingenting godt i livet og håper min gode venn karma kommer og tar henne hardt:)
Skrevet

Dritt-tv!

Skrevet (endret)

Søppel-TV er det kanskje -- spekulativt, i alle fall.

Litt korreksjon til innholdet i programmet: Sønn misbruker noen år yngre datter, moren har ikke sett faresignaler før datteren forteller om overgrepene, datteren blir trodd og det blir tatt grep, familien ønsker hjelp til å bearbeide hendelsene og hjelpe begge barna sine, de kontakter etter hvert politiet, tenåringssønnen bli anmeldt og prøvd som voksen, soner i fengsel. Programmet handlet om hvordan de taklet det etter at overgrepene kom frem, om tilgivelse, om å ta ansvar for handlingene sine.

Nå synes jeg egentlig ikke at ting skal ties i hjel, dette skjer faktisk i mange norske hjem også. Oftere enn vi tror går "doktorleker" over i overgrep. Vi som mammaer - og pappaer - må jo være på vakt for dette!

Tilbake til Dr. Phil: Selv om jeg ikke er negativ til at temaet bringes på bane, er jeg negativ til at barn eksponeres på en slik måte. Barna var riktignok anonymisert, men ikke moren - og alle som vet hvem moren er, vet jo dermed også hvilke barn det dreier seg om. Det likte jeg dårlig i denne saken!

...og så fikk jeg "avslørt" at jeg stryker tøy foran Dr Phil mens snuppa sover også - fine greier ;)

Endret av septembermamma til to
Skrevet

Jaja, du stryker ihvertfall tøy...

Skrevet

Nå er vel aldri Dr.Phil noe lystig program, så takler man ikke å se sånt burde man ikke ha på Dr.Phil. Ellers er jeg sterkt enig med septembermamma. Det er viktig at temaer som dette vises, tas opp og prates om. Uansett hvor ekkelt noen syns det er.

Det er nettopp det som er med på å ødelegge livene til de som blir utsatt, at det er ekkelt, at man selv er ekkel, at andre syns sikkert man er ekkel hvis man forteller noen om hva som har skjedd...

Enkelte typer ødelagte liv kan det være greit å vise iblant, så andre ikke tråkker i samme fella.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...