Hobbiten Skrevet 19. januar 2012 #1 Skrevet 19. januar 2012 Vi har Britax SHR plus 0-13 kg. (best i test) Har egentlig aldri likt setet da lillemor sitter altfor bratt føler jeg. Hodet er litt bøyd fremover når hun sitter med drakt med hette og hue. Hun er nå ca 8 kg og 64 lang ( 4mnd+ 1 uke). Ser også ut til at beina når helt inn til ryggen i bilsetet. Er dette riktig??? Mener å ha lest at dette setet kan bli for bratt i enkelte biler, vi har Volvo V70... Kan vi bygge opp under setet? Kanskje ikke bra for sikkerheten? Hun skal jo egentlig kunne ha setet lenge ennå, men frister å kjøpe nytt. Vi prøvde ikke dette før vi kjøpte, trodde alle passet alle biler.. Er det noen justeringer vi ikke har fått med oss kanskje? Hva ville dere ha gjort?
min lille fotballspiller<3 Skrevet 19. januar 2012 #2 Skrevet 19. januar 2012 Du må IKKE bygge opp, det kan være farlig! Dere kan bytte over til neste sete, det finnes fra 0-18 kg, 9-18kg eller 9-25kg. Siden hun nesten er 9 kg når hun har på seg klær er det ingen problem å begynne med ett sete som begynner på 9kg heller! Vi har Besafe ixi combi x3 det er fra 0(9)-18kg MEN dette har jeg samme problemet med, har det i audi a4 og da blir det for bratt. Kjøpte kun dette fordi det kom ut best i test og prøvde det ikke, bomkjøp! Ett sete jeg vil anbefale deg er Acta Graco Duelogic. http://babycare.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&b_id=980535&b_kid=906021 Dette kan brukes fra 0-18kg og kan justeres mer enn alle andre seter fra nesten full liggestilling til sittestilling. Det tar også veldig liten plass i bil men god plass til mini oppi! Kan festes med og uten isofix og har base så det er mulig å ta ut setet! Har ikke setet selv men mini på 17mnd har god plass oppi!
Gjest mela<3 Skrevet 19. januar 2012 #3 Skrevet 19. januar 2012 Tror vi har samme setet.. Mener det sto i bruksanvisningen at man skulle legge noe under basen for å skydde setetrekket i bilen. Vi la en håndduk under, og la den slik at setet ikke ble så bratt. Vi har Audi A6, og den er bratt i setet syns jeg, vet ikke med Volvo da.. Gutten har hatt det kjempefint, men har vært litt trangt de siste 2-3 mnd, hodet falt fram i søvn først i forrige uke og jeg har måttet ta av skoene for at føttene skal få plass siste mnd. Selv da litt trangt. Jeg har kjøpt nytt som skal monteres når far kommer hjem fra reisejobb heldigvis;) Gutten min er over året og er 72 cm og 8,7 kg. En liten knott som har gjort at jeg har kunnet brukt det så lenge som jeg har;) Hvis jenta di allerede er 8 kg, tror jeg ikke det holder lenge. Det er et lite sete.. Men prøv å legg noe under der setet i bilen blir dypere, det hjelper nok en liten stund:)
Babyønske �� Skrevet 19. januar 2012 #4 Skrevet 19. januar 2012 (endret) Kan også anbefale Akta Graco Duologic2. Et veldig greit sete om man må bytte ut babysetet for tidlig. Har 3 reguleringer av ryggen, hvorav det laveste skal brukes når de er under 1 år. Har det til min 3 åring og han har fortsatt god plass i det. Og ang bilstolen du har nå. Hvis du har base til den finnes det en egen innretning for å bygge opp. Vil anbefale det framfor å bygge opp med noe provisorisk. http://www.britax.no/kundservice/helningsadapteren Endret 19. januar 2012 av Babyønske - har 2 små gull
Gjest mela<3 Skrevet 19. januar 2012 #5 Skrevet 19. januar 2012 Tror vi har samme setet.. Mener det sto i bruksanvisningen at man skulle legge noe under basen for å skydde setetrekket i bilen. Vi la en håndduk under, og la den slik at setet ikke ble så bratt. Vi har Audi A6, og den er bratt i setet syns jeg, vet ikke med Volvo da.. Gutten har hatt det kjempefint, men har vært litt trangt de siste 2-3 mnd, hodet falt fram i søvn først i forrige uke og jeg har måttet ta av skoene for at føttene skal få plass siste mnd. Selv da litt trangt. Jeg har kjøpt nytt som skal monteres når far kommer hjem fra reisejobb heldigvis;) Gutten min er over året og er 72 cm og 8,7 kg. En liten knott som har gjort at jeg har kunnet brukt det så lenge som jeg har;) Hvis jenta di allerede er 8 kg, tror jeg ikke det holder lenge. Det er et lite sete.. Men prøv å legg noe under der setet i bilen blir dypere, det hjelper nok en liten stund:) Hehe! Ser min lille fotballspiller<3 mener man ikke skal bygge opp, så da skal du sikkert ikke det! Vi bygde det ikke opp 10 cm, men rundt 2-3, bare litt ekstra padding under. Har heldigvis ikke vært i noen kræsj da;)
min lille fotballspiller<3 Skrevet 19. januar 2012 #6 Skrevet 19. januar 2012 Hehe:) Ja, barnebutikker og trygg trafikk fraråder å legge noe under setet derfor jeg skrev at det ikke måtte ligge noe under, men ser at Babyønske - har 2 små gull la ved en link fra Britax sin hjemmeside om enhelningsadapter. Bra at de selv ser at noen har problemer med dette og lager en løsning!
Hobbiten Skrevet 19. januar 2012 Forfatter #7 Skrevet 19. januar 2012 Takker for svar Blir vel innkjøp av nytt sete tenker jeg...
miepia30 Skrevet 19. januar 2012 #8 Skrevet 19. januar 2012 TAkk for tips om Helningsadapter. Vi må skaffe en slik. Snuppa sitter bratt og sover dårlig i setet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå