Gå til innhold

Noen som har barn født 29. februar? Hvordan gjør dere det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og.. har det vært et problem, eller bare ekstra stas?

Jeg har termin rett før 29. febr. og er redd for at jeg kommer til å føde på akkurat denne datoen. Jeg burde sikkert ikke være redd for det, men jeg blir bare sittende å tenke på det, og det sitter fast som noe negativt. Kan noen hjelpe meg til å se at det kan være positivt og "morsomt"... og dere som har det sånn selv.. hvordan er det?..

Takker for svar:-)

Fortsetter under...

Skrevet

hvorfor skulle det være dumt å føde på denne datoen? er vel akkurat som alt annet det?

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Hvorfor det skulle være dumt? Fordi 29 februar skjer hvert fjerde år bare, kanskje :P

Skrevet

Dette har jeg tenkt på flere ganger også. Hva gjør man da? Flytter man bare bursdagene fram/tilbake de årene det ikke er skuddår?

Skrevet

Jeg har ikke et skuddårsbarn, men jeg har derimot et barn med cøliaki, he he.

Men grunnen til at jeg drar fram det her er at vi drar ikke fram det negative ved sykdommen hans, men drar den over til noe positivt. Vi snakker om at han har en sykdom som gjør han spesiell. Han får mat som ikke alle andre får, mat som er så spesiell at den koster mye mere penger enn vanlig mat. Derfor får ikke andre den, de må spise vanlig mat. Osv.

Han har aldri irritert seg over sykdommen, heller vært stolt av den.

Derfor hvis du får et skuddårsbarn må du fokusere på det kule med det. Barnet har en bursdag som er så spesiell at dagen bare kommer hvert 4. år. At "alle" andre bare har vanlige dager. Osv.

....og så feirer dere den 28.

Går så bra atte, finnes verre dager å bli født på synes jeg.

Skrevet

som frokostquiz sier, det er jo bare å finne løsninger på ting. Du kan uansett ikke kontrollere eller bestemme når barnet blir født.

Derfor sa jeg at hvorfor er det dumt... Det er ikke noe å gjøre med uansett!

Annonse

Skrevet

Hvis det hadde vært skuddår i fjor, hadde vi fått skuddårsbarn. Minste ble født kl 00.10 1.mars. Er glad vi slapp det, det er jo ikke akkurat krise, men fint for barnet å få sin egen dag. Men dette er jo ikke noe man kan styre :)

Skrevet

Er nok vanlig å gjøre som Frokostquiz sier. Dere finner uansett en løsning!:) Da jeg var liten hadde jeg og mine venninner såå lyst til å være skuddårsbarn, det var jo så unikt! :)

Skrevet

Vokste opp med ei jente som var skuddårsbarn og hun fikk jo masse oppmerksomhet på det, var aldri noe negativt i det hele tatt.

Hun feiret den 28.feb de årene det ikke var skuddår også slo foreldrene hennes litt på stortromma og lagde en ekstra stor fest/feiring hvert fjerde år.

Alle vi ungene synes det var både eksotisk, spennende og kult med en venninne som var født på skuddårsdagen.

Tror ikke du skal se på det som negativt altså, ting blir ikke mer negative enn du gjør det til vet du.

Lillebroren til en venninne av meg har bursdag på julaften, det er litt kjipere ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...