Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke mål har dere? Har forøvrig 33,5 og er redd for å få en kjempe baby:p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ifølge legen min har jeg 50 i symfyse, og jeg er 38 uker på vei..

JM mener jeg har 44.

Sykehuset har estimert baby til å ligge bare littegrann over gjennomsnittet.. Vet ikke hva jeg skal tro, så satser på normal baby + noen 100 g...

Skrevet

50?? Og 44?? Er ikke det veeeldig stort?? Min jordmor sier jeg ligger over snittet og jeg har 33,5.

Skrevet

hei lå på ca det samme i uke 36 og babyen er estimert til 3800 ved fødsel,synes det var mye jeg hehe,men min 2 andre var 3460 og 3000,så nokk for meg.

tror dog jeg har litt mye fostervann og tror hun blir litt mindre,desuden var nr 2 estimert til 3700 og han kom 3 dage før termin på 3000.

så tror ikke der blir noen kjempebaby du får :-)

har en nabo der fødte en jente for en månedstid siden,hun var 4950 der tapte jeg kjeben det er stor baby ;-)

Skrevet

Satser på at jeg også har litt mye fostervann:) Oi! Nesten 5 kg- det var stort! Hehe

Skrevet

Er i uke 35 og ligger vel på 34 i symfyse mål, litt over snittet, men det har jeg vært fra starten :)

Skrevet

Jeg var 37 i symfysemål i uke 36 og baby var estimert til 4,3 kg, Dvs bortimot 5kg ved fødsel (det er viss feilmargin)- nå er det uke 37 og jg har fått planlagt KS pga stort barn (komplikasjoner sist).

Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥
Skrevet

Jeg lå også på ca 33 i uke 35, og tror ikke jeg får noen kjempe baby. Har målt barnet på ul også, og fått beskjed om at han ligger litt under gjennomsnittet.

Tror ikke sf har så mye å si på størrelsen på barnet. Lå litt over streken i hele mitt forrige svangerskap, og barnet veide bare 2,9 kg seks dager før termin (og var estimert til 3,6 kg). Så det er endel andre faktorer som også spiller inn:)

Skrevet

Er jo ikke akkurat kjempehøyt det SF-målet der da. I uke 36 hadde jeg 34, og denne ligger nøyaktig likt med sin bror. Han var 3300 g da han ble født. De fleste av dere er jo godt innafor normalen da, ser jeg. Er jo nesten umulig å si noe om størrelsen på barnet med SF-målet da det er en blanding av fostervann, barn, og barnets stilling i magen. Så lenge de følger kurven sin, så er jo det det viktige. Dessuten er det jo ikke størrelsen det kommer an på, men hodeomkretsen ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...