Anonym bruker Skrevet 18. januar 2012 #1 Skrevet 18. januar 2012 Har vært mye "belastning" i livet mitt i det siste: syke barn, stress på jobben, egen sykdom o.l. Og da glemmer jeg å spise, blir kvalm istedet for sulten og jeg kan gå en hel dag nesten uten å ha spist noe uten at jeg merker så mye til det. Vekta går selvfølgelig ned, og jeg er i grunnen tynn nok som det er. Omgivelsene tror jeg er spiseforstyrret, og nå lurer jeg i grunnen på det selv også.. Man må jo ha mat..
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2012 #2 Skrevet 18. januar 2012 Nei. Men økt apetitt av stress er en spiseforstyrrelse. Når det blir fråtsing og overspising.
blond Skrevet 18. januar 2012 #3 Skrevet 18. januar 2012 Mengden mat er irrelevant i forhold til sykdommen anoreksia nevrosa, men det kan være at du har utviklet et spiseproblem. Det som kjennetegner en spiseforstyrrelse er et forstyrret forhold til kropp/vekt/utseende og følelser. Forsøk å innføre fire måltider til dagen og spis etter skjema. Etterhvert som du jobber deg oppover vil sultfølelsen komme tilbake. Inntil det må du vende kroppen til mat igjen.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 18. januar 2012 #4 Skrevet 18. januar 2012 Det er en helt normal reaksjon å miste matlysten når man er i stressede, pressede, kaotiske, traumatiske, overveldende (stryk det som ikke passer) livssituasjoner. Prøv å få i deg et minimum, litt frukt og yoghurt, sett mobilalarmen på til faste tider og bestem deg for å spise litt da, samt få i deg noen næringsdrikker eller lignende. Og prøv å ikke stresse over dette i tillegg til alt annet, så skal du se det sikkert blir bedre når de andre brikkene faller på plass.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2012 #5 Skrevet 19. januar 2012 Takk for svar. Ble litt mindre bekymret nå. Er veldig slitsomt å ha det sånn, for jeg får minst energi når jeg trenger det mest.. Kjedelig!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå