Gå til innhold

Er det vanlig at jm sjekker modning...

Anbefalte innlegg

Gjest Hippoღ
Skrevet

Og stripper? Det har aldri vært snakk om noe sånt hos min jm. Sjekker de fleste jm? Er 37+5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble både sjekket i forhold til modning og strippet hos jordmor i mitt første svangerskap. Men da var jeg noen dager på overtid.

Skrevet

Nei, tror ikke det er vanlig. I alle fall ikke før termin. Jeg spurte min jordmor da jeg var omtrent så langt på vei som du er nå, og hun sjekket, vel vitende om at det antakelig ikke hadde noe å si. Var moden og hadde en liten åpning. Hadde ikke noe å si ;-) Ble også strippet senere, på min oppfordring. Hadde ingen betydning det heller ;-)

Kommer nok til å spørre legen min om hun kan sjekke modning dersom jeg kommer på kontroll på termindagen. Mest for nysgjerrighetens skyld. Babyen kommer jo når den kommer uansett!

Skrevet

Det var ingen kontroll av åpning eller snakk om noen stripping av noen jordmor ved min forrige graviditet. Fødte 3 dager over termin. Har ikke vært noe tema denne gangen heller. Er nå i uke 38. Vet ikke hvorfor det er forskjell på praksisen når det gjelder den type kontroll?

Gjest Hippoღ
Skrevet

Ok, syns bare det er så mange som blir sjekket.

Skrevet

har ikke blitt sjekket eller strippet før jeg har kommet på føden...

Skrevet

hei hippo

synes også alle andre er blitt sjekket,ville gjerne vite hvordan det ser ut deroppe selv.men har bare hatt en gyn undersøkelse denne gang og det er lenge siden,jeg ble ellers sjekket med de andre 2. ble strippet med nr 1 men da var jeg 8 dage over tiden.

nå hvor vi nermer oss termin føles de siste dage lange og skal innrømme at jeg selv venter å håper der skal skje noe snart :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...