Anonym bruker Skrevet 18. januar 2012 #1 Skrevet 18. januar 2012 Hva slags lån burde jeg ta da? Og hvor? Jeg bør egentlig ha førerkort så raskt som mulig, og derfor har jeg ikke mulighet til å spare (men jeg har råd til å nedbetale lånet). Jeg har en baby, og skal flytte, og det blir så vanskelig å få en plass å bo som passer når man ikke har førerkort og bil. Det er jo ikke alle plasser det går buss/tog. Dessuten haster det med flytting. Jeg skal alltids overleve i starten uten bil, men på sikt kan jeg ikke belage meg på at noen jeg kjenner skal stille opp som sjåfør (jeg vet jeg kan få hjelp til handling og helsestasjon for en periode om jeg må bo en plass med dårlig bussforbindelse). Har dere tips?
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2012 #2 Skrevet 18. januar 2012 Helt ærlig, så ville jeg forsøkt det du kunne å få et privat lån først! IKKE bruk GE-moneybank eller noe lign kredittkortlån, det er bare idioti!! Neste skritt blir jo evt å høre med banken din om forbrukslån da...men det er jo høy rente der også. Husk at førerkortet , med lån, vil koste deg 2-5000kr mer pga renter.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2012 #3 Skrevet 18. januar 2012 Jeg tok lappen over kort tid, men sa ifra at jeg måtte betale regningene over flere mnd.. og det gikk helt greit det, var student og betalte kanskje 2.000 i mnd... eneste er jo selve oppkjøringa du Må ha pengene der og da =)
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2012 #4 Skrevet 18. januar 2012 Ville hørt med kjøreskolen om du kunne betalt over en viss tid. nÅ vet jeg ikke hvor lenge du har kjørt, eller hvor flink du er, men si det tar 3-6mnd da, sÅ kan du som regel betale litt og litt, og det blir bedre for deg.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2012 #5 Skrevet 18. januar 2012 Hei dere to Takk for tipset, det visste jeg faktisk ikke at gikk an! Men da skal jeg jammen høre med flere kjøreskoler, for å spare opp til selve oppkjøringa har jeg jo litt tid på Takk skal dere ha HI
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2012 #6 Skrevet 18. januar 2012 Jeg tok sertifikatet i høst. Refinansierte og tok opp 30.000 ekstra på boliglånet, hvilket utgjør relativt lite ekstra i månedlige renter og avdrag. Blir mer totalt sett, vet det, men for oss var det en fin løsning for å få penger "der og da". Nå kan vi betale ned denne ekstra delen på lånet relativt raskt, så igjen - for oss en fin løsning, kanskje verdt å titte på. Privat lån er nok det beste om du har mulighet. For guds skyld ikke velg kreditt med rævva (!) rente og betingelser! Tok "lappen" i en alder av 30.. Og angrer ikke et sekund. Gjør hverdagen mye lettere, spesielt med tanke på at nr to melder sin ankomst til sommeren! Se an egen økonomi og betalingsevne!
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2012 #7 Skrevet 19. januar 2012 hei,. du kan overtrekke kontoen din for noen måneder. da gjelder det jo for deg og spare underveis. og ha pengene så du får slettet overtrekke jeg har gjort det om jeg ekstra penger. koster 500 kr for og fåå lånet. men ellers betaler jeg ikke rare summen for dette. hør med banken din om det er mulig.. ??
steiand64 Skrevet 26. januar 2012 #8 Skrevet 26. januar 2012 Hva slags lån burde jeg ta da? Og hvor? Jeg bør egentlig ha førerkort så raskt som mulig, og derfor har jeg ikke mulighet til å spare (men jeg har råd til å nedbetale lånet). Jeg har en baby, og skal flytte, og det blir så vanskelig å få en plass å bo som passer når man ikke har førerkort og bil. Det er jo ikke alle plasser det går buss/tog. Dessuten haster det med flytting. Jeg skal alltids overleve i starten uten bil, men på sikt kan jeg ikke belage meg på at noen jeg kjenner skal stille opp som sjåfør (jeg vet jeg kan få hjelp til handling og helsestasjon for en periode om jeg må bo en plass med dårlig bussforbindelse). Har dere tips? se mittførerkort.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå