Gå til innhold

IVF, helt i oppstarten !!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

forresten jeg spurte klinikken hva som skjedde om den ikke var stående,,,har jo min i veska og plutselig er den på hodet. fikk beskjed å spraye en "test spray" i luften for å deretter få full dose ut på neste spray som skal i nesa....det har jeg gjort :)

Det går overraskende bra, jeg merker ingen ting :)

Eneste at jeg har blitt veldig stiv i ryggen og har vondt i kors ryggen, men kan hende det kommer av at jeg skal ha mensen om 5 dager!:) Men ellers er det ingen ting, hadde en liten hissig episode i går,men det gikk fort over ;) Litt amperhet må man vell tåle ;)

Det har gått helt fint med sprøytene også:-) Kjenner ingenting til noe. Er kanskje littegrann øm i magen (eggstokker?), som litt gangsperr hvis jeg kjenner godt etter når jeg trekker magen inn :-) Kontroll på torsdag. Kjempespent og nervøs for det....

Annonse

:) så bra til dere begge!

Mest spent på det å sette sprøyter selv - redd for å gjøre feil..

Får lese brosjyrene godt!

Hentet med idag.. Så sprøyter på plass i kjøleskapet og sprayen står klar på benken.. 5 dager igjen !!!

:) så bra til dere begge!

Mest spent på det å sette sprøyter selv - redd for å gjøre feil..

Får lese brosjyrene godt!

Hentet med idag.. Så sprøyter på plass i kjøleskapet og sprayen står klar på benken.. 5 dager igjen !!!

Ingen problem å stikke seg selv. Jeg bruker Puregon penn, så er jo ikke vanlig spøyte da :-)

Oj, jeg vet ikke hva jeg skal si !! :(

Men hvorfor har du ikk respondert på medisinen da ? Vet de det ?

Kjenner jeg blir skikkelig redd selv ettersom at jeg ikke merker noe til medisinen eller bivirkninger :(

Krysser fingrene for at du responderer nå når du øker dosen og at det går bra :)

Annonse

Det er pga lav AMH. De sa det før jeg begynte på medisinene også at det kunne være vanskelig å stimulerer meg slik at jeg fikk nok egg. Har jo tatt høy dose (350 IE) i en uke. Skal nå prøve med 400 IE i en uke til, men legen gav meg ikke noe håp. Men da har vi allefall prøvd og slipper å tenke på det.

Oj, jeg vet ikke hva jeg skal si !! :(

Men hvorfor har du ikk respondert på medisinen da ? Vet de det ?

Kjenner jeg blir skikkelig redd selv ettersom at jeg ikke merker noe til medisinen eller bivirkninger :(

Krysser fingrene for at du responderer nå når du øker dosen og at det går bra :)

Men legen har jo sagt at det er store sjangser for at dette skal gå for deg. Satser på at det stemmer!! :-)

Ja, jeg skal ta 400 IE fra starten av..

Selv om legen ikke har gidd deg et håp, så ikke gi opp.. søkenbarnet mitt fikk beskjed om at de aldri koms til å få unge, så prøvde de prøverør en gang ( hun hadde tomme egg, så de satt ikke inn egget igjen) men 1 mnd etter prøverørsforsøket ble de gravid på egen hånd ! å da hadde legen sakt at de ikke koms til å lykkes med prøverør!! å man må ikke tro på alt legene sier !!:-)

Ja, jeg skal ta 400 IE fra starten av..

Selv om legen ikke har gidd deg et håp, så ikke gi opp.. søkenbarnet mitt fikk beskjed om at de aldri koms til å få unge, så prøvde de prøverør en gang ( hun hadde tomme egg, så de satt ikke inn egget igjen) men 1 mnd etter prøverørsforsøket ble de gravid på egen hånd ! å da hadde legen sakt at de ikke koms til å lykkes med prøverør!! å man må ikke tro på alt legene sier !!:-)

Takk for trøst. Litt deppa i dag, men det kommer seg nok.

Har må vært på første UL. Skikkelig nedtur selv om jeg var forberedt. Har ikke respondert på medisinene i det hele tatt. Men skal bruke sprøyte en uke til med litt høyere dose. Bare for å ha prøvd liksom....:-(

Det var leit å høre :(

Krysser fingrene for deg i tiden fremover !!

Hei. Jeg er akkurat like langt som deg. Har akkurat begynt på spray og skal begynne på sprøyter 15. og UL 24. Dette er min 2. runde, der 1.runde endte i ei nydelig frøken. Først til medisinene du har mottatt; dette er medisiner fram tildu skal på UL. De er bare før 1.forsøk og etter UL vil du få nye resepter. Sist gang måtte jeg gå ei uke til på sprøyter for uttak. Når du er klar for høsting (litt brutalt ord, men det de bruker i Haugesund :) ), vil du få tilsendt eggløsningssprøyte og smertestillende til uttaket.

Det er 100 ekstra i hver sprøyte, så disse skal du bruke siste dagen tenker jeg, MEN jeg skal ikke sette sprøyte den dagen jeg skal på UL, bare bruke spray. Ring sykehuset og spør for å være sikker på dette.

Pass på alle kvitteringer. Når du har passert 15 000 (noe du allerede har gjort) skal du sende inn kvitteringene for å få dekket det som kommer over grensen.

dette var det jeg kom på i farten. Bare spør hvis jeg kan hjelpe deg :)

Jeg skal begynne med spray 24.januar, og jeg gruver meg utrolig til prosessen. Skal begynne med sprøytene 15.februar og kontroll time den 24.februar. Hva går alt ut på ? Jeg er så usikker....

Jeg vet ikke hva jeg går til. Er det noen der ute som er i samme sted som meg i løpet ? Er det noen som kan gi meg noen råd? Hvordan funker det? Hvordan er formen etter nasesprayen ? Hvordan blir humøret? Blødninger ? Ja, jeg lurer på alt, og har veldig lyst til å komme i kontakt med noen som er på samme sted i prosessen som oss!:-)

Vi har prøvd å fått barn i snart et år, men pga sykdom(jeg ble opperert for eggstokkkreft for et år siden) så har vi fått IVF og det må skje fort pga de mistenker at jeg kan få igjen eggstokk kreften..! Jeg er så utrolig spent og gruver veldig.

Noen der ute som kan fortelle meg noe ?:-)

Hei..Jeg begynte på spray 1 februar og skal begynne på sprøyter 15 februar, så sånn sett er vi jo i ganske lik fase, selv om du da tydelig skal gå litt lenger på spray enn meg...Selv merker jeg at jeg er drit stressa, stessa for om jeg gjør ting riktig, stressa for oppbevaringen av medisinene,stressa for bivirkninger og selvfølgelig for at det ikke skal gå bra da.... At noe skal dukke opp underveis som viser seg at ting ikke utvikler seg riktig og at det faktisk ikke blir mulig å gjøre noe. Det er vel det jeg er mest engstelig for... Føler det er lite informasjon man får men samtidig skjønner jeg at det sikkert ikke er så mye mer man kan gi, fordi man vet jo faktsik ikke hvordan det vil gå. Er pessimistisk, og det gnager meg litt. for samboeren er jo veldig optimistisk. vi har ikke fortalt det til noen andre enn ei venninne av meg og mine foreldre, eller vet ingen noenting og det er veldig greit. Blir også stressa ifbm jobb, fordi man vet jo ik hvor ofte man skal til kontroll og når ting evnt skjer, ikke har jeg lyst å informere jobben om dette heller, ikke på første forsøk. vil vente til neste, føler jeg ikke er sterk nok til å sette ord på det for alt og alle ennå. føler det kanskje litt som ett nederlag. Det er mannen min som har red. kvalitet, og foreløpig er jo ting bra med meg, men det kan jo vise seg å ikke være det selvf.Skjønner frustrasjonen, glad andre også er i samme båt. jeg hører til skien, men bor i tønsberg... spennende tider... hjelp. hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...