Gå til innhold

IVF, helt i oppstarten !!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nålen skal kastes etter en gangs bruk. Merkelig hvis det står ampullen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Står at : Nålen skal samles opp og leveres ved neste besøk hos legen eller apotek ! Apmullen skal kastes i vanlig avfall etter bruk !

Men jeg skal til fastlegen min i dag, så jeg skal spørre han så får jeg et svar på det ;-)

Skrevet

Er det puregon du skal ha AKPA? Du lar ampulle sitte i pennen til ampullen er brukt opp, nålen bytter du for hvert stikk. Ikke kast ampulle før du har brukt opp alt i den, da blir det veldig, veldig dyrt :)

Skrevet

Jepp, var det legen min sa også!;-) Så da fikk jeg avklart det.. Da var det et spørsmål mindre :-D

Nå er det ikke lenge til jeg begynner meg nesesprayen og jeg har begynt å gruve meg utrolig til å sette sprøytene nå..:-/

Skrevet

Jepp, var det legen min sa også!;-) Så da fikk jeg avklart det.. Da var det et spørsmål mindre :-D

Nå er det ikke lenge til jeg begynner meg nesesprayen og jeg har begynt å gruve meg utrolig til å sette sprøytene nå..:-/

Kjenner det selv godt også, selv om det er 2 uker til idag, til jeg skal begynne på spray...

Blir spennende å følge deg! håper vi slipper unna mye bivirkninger..

Kan jeg spørre hva du jobber med?

Jeg jobber i barnehage, og er spent på hvordan formen blir - og hvordan det gir innvirkning på jobben...

....... og den sprøytestikkingen.. :-/

Skrevet

Jeg skal oppdatere hver gang jeg evt merker noe eller det skjer noe så du får høre :-)

Jeg jobber på en ungdomskole(Barne og ungdomsarbeider)

Men har vært sykmeldt i 1,5 år nå pga sykdom og operasjon. Jeg skal prøve meg på jobb etter første forsøk, men vi fant ut at det ikke var noe vits i det å begynne på jobb nå, også ble jeg dårlig å ble bort igjen etter en liten stund..:-)

Så jeg gleder meg til å begynne i jobb, men gruver meg også! Håper jeg blir gravid med første forsøk så jeg slipper å gjennom det igjen!:-)

Er spent på å høre hvordan det går med deg også, håper vi slipper unna bivirkningene ja, iallefall humørsvingningene!;p er de jeg er mest redd for :P

Skrevet

Så bra :)

Skal oppdatere når jeg kommer igang også! Kommer til å oppdatere bloggen oftere når vi kommer igang....

Jeg er selv Barne og ungdomsarbeider! Hva jobber du som på en ungdomsskole?

Hehe, ja de humørsvingningene :-O mannen er forberedt og de to på avd jeg jobber med er forberedt .... Hvis det går ann å forberede seg på de ;))

Skrevet

Det er bra :-)

Jeg er inne på bloggen hver dag å ser om det er noe nytt :-)

Jeg jobber med ungdom som er vanskeligstilt, og ungdom som har alternativ skoledag. Så vi følger ikke den vanlige skoledagen, men har alternativer til undervisning og læringsmetoder. Også jobber jeg med downs syndrom :-)

Hehe, vi har snakket masse om det vi og, men tror ikke man kan være heelt forbredt på det... ;-) Vi får ta det som det kommer å ta dag for dag så skal det nok gå bra.. Jeg sier til meg selv hele tiden, at det er verdt det, til syvende sist(om man lykkes, men jeg har bestemt meg for at vi SKAL lykkes) så alt er verdt det til slutt ! :-)

Skrevet

Hei :)

Jeg har ikke så mye svar - jeg skal begynne på spray 1 1/2 uke etter deg, 5 februar.. Så vi ligger ganske likt ann.. Sitter med mange av de samme spørsmålene som deg.. Får håpe noen der ute kan komme med noen svar :)

Det med bivirkninger på sprayen sa de på oppstartssamtalen... Sykepleier sa, at det kan bli som man kommer i overgangsalderen ;)

Vi har prøvd i 2 år.... Endelig klare for IVF.

Jeg er 28 år og mannen 30 .

Vi holder til på Rikshospitalet...

Dere?

Vi fikk ikke så mye informasjon på oppstartsamtalen, også var jeg så spent at jeg fikk ikke med meg noe av det hun sa egentlig.. Men vet at humøret kan variere, og at man kan få blødninger osv.

Jeg er 22 og han er 23, så vi er ganske unge. Men pga eggstokk-kreften så ble vi rådet å gjøre det så fort som mulig når ikke det har klaffet på egenhånd.! Jeg er så utrolig spent på om vi lykkes, vi har de 3 forsøkene her, også blir det operasjon med fjerning av eggstokk og livmor på meg etter det om det ikke lykkes.

Vi holder til i Trøndelag...:-)

Kjenner meg igjen når det gjelder oppstartssamtalen... Mannen husker mer enn meg. ;) hehe

De viste med sprøytene, hvordan de skulle brukes osv, men det får jeg ta når den tid kommer...

Har du kjøpt inn spray og sprøyter enda?

Håper dere lykkes på første forsøk - krysser fingrene for oss :)

Jeg har en blogg: veienfremtillykkebarnet.blogg.no :)

Vi fikk sprayen og sprøytene levert på døren av posten vi...:-) Med en fin giro!! Så den ligger trygt i kjøleskapet, og venter bare på at jeg skal begynne...

Håper dere også lykkes:-)

Kommer til å følge bloggen din !!!:-))

Hvor mye måtte dere ut med til medisiner nå?

Vi fikk regning på all medisinen vi fikk, jeg vet ikke om det er beregnet for 3 forsøk, men det antar jeg.

Den giroen var på 15 686 ,- Vi skulle egentlig ha betalt den med en gang, men ettersom at den kom med bud over natten, så fikk vi giro!

Jeg rekner med at det er medisin for alle 3 forsøkene, det var iallefall ganske mange esker med alt mulig. Jeg bare satt det i kjøleskapet og vil ikke tenke så mye på det før jeg begynner med prossesen :-)

enn dere ? har dere betalt noe ?

Venter på resepter i posten... men er det ikke litt rart å ha alle medisinene til 3 forsøk, og betalt for de, hvis man ikke trenger dem?

Synes jeg også hørtes veldig rart ut. Jeg fikk resepten i posten og har derfor til nå kun hentet ut en nesespray. Skal kjøpe en til og i tillegg så må jeg iallefall ha 2 pakker Puregon 900 IE. Antakeligvis 3 pakker. Da er vi allerede oppe i ca 12000 kr. Så skal jeg jo også ha Lutinus og eggløsningssprøyta. Så den giroen er nok bare til første forsøk tenker jeg, men jeg og AKPA skal jo ha veldig høye doser Puregon som drar prisen kraftig opp.

Jeg startet på nesespray den 19. og har hentet alle medisinene jeg trenger.

Men hallo! hvordan har dere fått til og betale såå mye for nesesprayene, sprøytene og den eggløsning greia?

Jeg betalte 6500 for alt sammen jeg!?

Jeg er helt sikker på at jeg har alt jeg trenger også...

Skrevet

Hei :)

Jeg har ikke så mye svar - jeg skal begynne på spray 1 1/2 uke etter deg, 5 februar.. Så vi ligger ganske likt ann.. Sitter med mange av de samme spørsmålene som deg.. Får håpe noen der ute kan komme med noen svar :)

Det med bivirkninger på sprayen sa de på oppstartssamtalen... Sykepleier sa, at det kan bli som man kommer i overgangsalderen ;)

Vi har prøvd i 2 år.... Endelig klare for IVF.

Jeg er 28 år og mannen 30 .

Vi holder til på Rikshospitalet...

Dere?

Vi fikk ikke så mye informasjon på oppstartsamtalen, også var jeg så spent at jeg fikk ikke med meg noe av det hun sa egentlig.. Men vet at humøret kan variere, og at man kan få blødninger osv.

Jeg er 22 og han er 23, så vi er ganske unge. Men pga eggstokk-kreften så ble vi rådet å gjøre det så fort som mulig når ikke det har klaffet på egenhånd.! Jeg er så utrolig spent på om vi lykkes, vi har de 3 forsøkene her, også blir det operasjon med fjerning av eggstokk og livmor på meg etter det om det ikke lykkes.

Vi holder til i Trøndelag...:-)

Kjenner meg igjen når det gjelder oppstartssamtalen... Mannen husker mer enn meg. ;) hehe

De viste med sprøytene, hvordan de skulle brukes osv, men det får jeg ta når den tid kommer...

Har du kjøpt inn spray og sprøyter enda?

Håper dere lykkes på første forsøk - krysser fingrene for oss :)

Jeg har en blogg: veienfremtillykkebarnet.blogg.no :)

Vi fikk sprayen og sprøytene levert på døren av posten vi...:-) Med en fin giro!! Så den ligger trygt i kjøleskapet, og venter bare på at jeg skal begynne...

Håper dere også lykkes:-)

Kommer til å følge bloggen din !!!:-))

Hvor mye måtte dere ut med til medisiner nå?

Vi fikk regning på all medisinen vi fikk, jeg vet ikke om det er beregnet for 3 forsøk, men det antar jeg.

Den giroen var på 15 686 ,- Vi skulle egentlig ha betalt den med en gang, men ettersom at den kom med bud over natten, så fikk vi giro!

Jeg rekner med at det er medisin for alle 3 forsøkene, det var iallefall ganske mange esker med alt mulig. Jeg bare satt det i kjøleskapet og vil ikke tenke så mye på det før jeg begynner med prossesen :-)

enn dere ? har dere betalt noe ?

Venter på resepter i posten... men er det ikke litt rart å ha alle medisinene til 3 forsøk, og betalt for de, hvis man ikke trenger dem?

Synes jeg også hørtes veldig rart ut. Jeg fikk resepten i posten og har derfor til nå kun hentet ut en nesespray. Skal kjøpe en til og i tillegg så må jeg iallefall ha 2 pakker Puregon 900 IE. Antakeligvis 3 pakker. Da er vi allerede oppe i ca 12000 kr. Så skal jeg jo også ha Lutinus og eggløsningssprøyta. Så den giroen er nok bare til første forsøk tenker jeg, men jeg og AKPA skal jo ha veldig høye doser Puregon som drar prisen kraftig opp.

Jeg startet på nesespray den 19. og har hentet alle medisinene jeg trenger.

Men hallo! hvordan har dere fått til og betale såå mye for nesesprayene, sprøytene og den eggløsning greia?

Jeg betalte 6500 for alt sammen jeg!?

Jeg er helt sikker på at jeg har alt jeg trenger også...

Kanskje du skal ta mindre doser? Altså at du har kjøpt svakere styrke....:-)Men nesesprayen koster jo det samme uansett da og eggløsninsgsprøyten.

Skrevet

Tror det er fordi du har mindre doser enn meg :-)

Men jeg har ikke fått den eggløsningssprøyten, så jeg må nok betale mer enn den summen jeg har betalt hittill..:-)

I morgen er det oppstart, å jeg er spent..!!

Vet noen om man skal ta en graviditets test før jeg begynner med nasesprayen ? Sto ikke noe om det i papirene, men sto at jeg måtte ta det før jeg begynte med sprøytene....:-)

Vil ikke begynne med den også er jeg gravid og ødlegger alt...!

Skrevet

Så spennende i morgen :) Jeg teller ned til jeg skal igang! Blir moro å følge hverandre ;)

Aner ikke om graviditetstest, men bedre å ta en for mye enn for lite i denne sammenheng tenker jeg :)

Skrevet

Nå har jeg akkurat satt min første dose Puregon :-) Jeg har ikke lest eller blitt fortalt at jeg må ta graviditetstest først. Har jo prøvd såpass lenge nå å få det til , så ville vel vært et under om det skulle skje akkurat nå :-) Men jeg har jo hatt blødning etter spraystart, og før sprøytestart. Det er vel derfor det står at vi må ha hatt mens før start med sprøyter for å utelukke graviditet.

Skrevet

Så spennende Loven1976 :D

Men i papirene mine så står det at jeg skal ta en graviditets test før jeg setter første sprøyte for å utelukke graviditet... Men jeg tenker som Førstegangs-Prøve-Rør sier, at det er bedre å ta en for mye enn en for lite.. :-) Selv om man har prøvd såpass lenge, så vet jeg med meg selv iallefall, at jeg har slappet mye mer av etter vi fikk bekreftet oppstart med prøverør enn jeg gjorde før. Før tenkte jeg på det hele tiden og var skikkelig redd for at jeg ikke fikk oppleve det osv, men etter bekreftet oppstart så har jeg slappet mye mer av, og da kan det jo faktisk komme av seg selv. Har hørt om mange tillfeller med det:-)

er det noe om når på døgnet du skal ta sprøytene? Jeg har ikke sett noe om dette i papirene så...

Skrevet

Ja det er jo sant at det er bedre å ta en for mye enn en for lite...:-)

Det står ikke når du må ta sprøyten, men den skal tas på samme tid hver dag (innen 1 time). Jeg fant ut at det enkleste var å ta den kl 22.00 når jeg tar siste dose med nesespray.Da er jeg jo som regel hjemme også og slipper å dra rundt på sprøyten

Skrevet

Okay :-) Men tar du nesesprayen så sent ?

Det står til meg at jeg må ta de kl 8 og 20.00, men kan jeg forskyve dette til senere ? Bare jeg tar de til samme tidspunkt ?

Skrevet

Okay :-) Men tar du nesesprayen så sent ?

Det står til meg at jeg må ta de kl 8 og 20.00, men kan jeg forskyve dette til senere ? Bare jeg tar de til samme tidspunkt ?

Jeg tar nesespray 3 ganger til dagen. En dose i ett nesebor kl 8.00, 15.00 og 22.00. Er visst litt forskjellig ute å går med nesesprayen. Høres jo mye enklere ut å bare ta 2 ganger til dagen. Jeg sliter med å huske den kl 15.00 for da er jeg jo på jobb og kan ikke ha mobilen på meg hvor jeg har satt på alarm når sprayen skal tas :-)

Skrevet

Jeg skal ta 2 i hvert nasebor kl 08.00 og 20.00, men kunne heller tenkt meg å ta det kl 10.00 og 22.00 da jeg ikke bestandig er oppe før 10, men må bare stå opp kl 8 hver morgen fra nå :-) Blir vell tidligere om noen månder håper jeg, så er bare å begynne å legge inn vanene!;)

Skjønner det kan være upraktisk å ta de kl 15.00, for da er man jo som regel midt oppi jobb, eller på tur hjem eller noe slikt, så da er det jo fort gjort å glemme den...:-/

Skrevet

Er visst litt forskjellig ang sprayen ja, til meg stod det at man kan ta det FEKS kl 8, og 20, men for meg passer det bedre 12 og 00, så da gjør jeg det. tar 4 doser om dagen, 2 kl 12 og 2 kl 00.

Begynte på sprøyter forrige uke, så da er du rett bak meg du da loven1976 :)

Jeg skulle egentlig ha doser på 150 ie puregon, men har bare brukt 50 ie om dagen, og skal fortsette med det. men kjøpte jo 2 bokser, og det holder med 1 boks.. Det som var litt dumt var at jeg er nødt til å bruke sprøytespissene fra boks nr 2, men ikke selve ampullen. Så hvis jeg må ha et forsøk nr 2, går det an å kjøpe sprøytespisser utenom?

Skrevet

nå måtte jeg lese i papirene, men det står at jeg SKAL ta den kl 08.00 og 20.00...:P hvorfor er det så forskjellig til alle sammen? det er jo samme sprayen? :P

Det er rart om det ikke går ann å kjøpe spisse utenom... Det er sikkert bare å spørre på apoteket så kan det hende de har :)

Skrevet

Jeg begynte på spray 18 januar og skal på første kontroll 1 februar :) jeg sprayer når jeg står opp, en gang midt på dagen og en gang før jeg legger meg ...jeg har ikke fått noe tidspunkter å ta de på, kun " 1 spray i nesen 3 ganger daglig frem til oppstart av puregon, deretter 1 spray i nesen 2 ganger daglig" . Lykke til jenter, det blir spennende å se hva resultatet blir om ikke lenge :)

Skrevet

Endelig kom papirene fra Riksen - da blir det tur på apoteket imorgen å gjøre innkjøp ;)

Skrevet

DetERlovÅhÅpe<3:

Ser det er BD kanyler som følger med Puregonen. Disse kan kjøpes i 100 pakning pÅ apoteket.

Tusen takk for svar loven1976 :) Har sett pÅ vitusapotek.no, apotek1.no, boots.no og de vanlige apotekene, men pÅ internett siden deres finner jeg bare større BD kanyler:-/ Ikke de rosa pakkene som følger med puregon, men kanskje de har i butikken? FÅr gÅ innom apotekene ganske snart Å se om de har noen pÅ lur :)

Skrevet

Endelig kom papirene fra Riksen - da blir det tur på apoteket imorgen å gjøre innkjøp ;)

Så bra :-D Når er det ikke lenge igjen, når var det du skulle begynne igjen ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...