Gå til innhold

Hvor tidlig se "noe" på UL?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvor tidlig det er mulig å se om celleklumpen/embryoet har kommet inn i livmoren på UL?

Grunnen til at jeg spør er at jeg tidligere har vært gravid utenfor livmoren, noe som førte med seg ca to måneder med vekslende uvitenhet/glede/tristhet før de endelig fant ut hva som var galt..

Jeg er i dag i uke 4 + 4, og lurer på når jeg kan bestille UL. Hadde tenkt å vente til jeg kunne forvente å se hjerteslag da jeg ikke tør å helt tro noe før jeg ser det, men er samtidig såpass engstelig for å oppleve det samme igjen. Er det noen som vet når det går an å se om det har kommet seg gjennom egglederen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener noen her inne skrev de var 6+3 og fikk se hjertet slå, så da skulle en tro at en kan se hvor fosteret ligger enda tidligere enn det.. ;)

Skrevet

Jeg var så heldig å få se hjerteslag 6+2 :) ca en uke før dette mener jeg de kan se om spiren ligger på riktig plass :)

Skrevet

Jeg så fostersekk i uke 5, men ikke foster (kun en hvit flekk). I uke 7 så jeg foster med bankende hjerte.

Skrevet

Jeg går og venter på tidlig ultralyd nå. Var hos legen i går, og hun mente jeg kunne være gravid utenfor livmoren. Så nå går jeg rundt her og vet ikke helt hva jeg skal tro.

Var du langt på vei da du oppdaget at du var gravid utenfor livmoren forrige gang? Jeg er 10+5 i dag... Klarer ikke å slappe av før jeg har fått sjekka det ut. Håper det ikke er så lang ventetid.

Skrevet

Så da bør jeg helst vente til uke 6?

Blir litt sprø av å gå sånn og gruble og kjenne etter, men er nok ikke alene om dette ;-)

Skrevet

Jeg går og venter på tidlig ultralyd nå. Var hos legen i går, og hun mente jeg kunne være gravid utenfor livmoren. Så nå går jeg rundt her og vet ikke helt hva jeg skal tro.

Var du langt på vei da du oppdaget at du var gravid utenfor livmoren forrige gang? Jeg er 10+5 i dag... Klarer ikke å slappe av før jeg har fått sjekka det ut. Håper det ikke er så lang ventetid.

Jeg merka med en gang at det var noe galt, for testen ble "aldri" positiv. Tror jeg var 2-3 uker over tiden før jeg begynte å teste positivt. Begynte å blø, gikk til legen og de så ingenting på ul, målte hcg og de påstod det steg normalt selv om det såvidt økte.. Jeg begynte å fossblø og de påsto likevel at alt var fint, helt til de plutselig så hva det var.da nerma jeg meg vel ca 10 uker?

Håper virkelig ikke du er det, for det er ikke noe gøy!

Hva er det som gjør at de har mistanke om det?

Skrevet

Jeg har egentlig ikke merka noe galt. Stort sett samme forløp i graviditeten som ved førstemmann. Trodde derfor alt var greit. Men i går da jeg var hos legen, så kjente hun på magen min. Da syntes hun fosteret lå veldig langt til høyre, så dermed ble hun usikker på om det kanskje kunne ligge utenfor livmora. Fikk helt sjokk, for har som sagt ikke merka noe uvanlig.

Ringte opp til gyn. i sted, og der beroliga jordmora meg litt. Hun mente at så lenge jeg ikke hadde kjent smerter eller hadde hatt noen form for blødninger, så var ok alt ok.

Men håper likevel jeg kommer fort til ultralyd, sånn at jeg får bekrefta at alt er ok. Er jo forferdelig å gå gravid og nesten bare vente på at jeg skal miste nurket.

Skjønner du også er engstelig siden du har opplevd det før.

Skrevet

Har også hatt en graviditet utenfor livmora og det merkes! Hadde grusomme konstante smerter i ene siden som strålte nedover foten... Jeg var omtrent 4 uker da disse smertene såvidt begynte å komme, etter noen dager til var det uholdbart og jeg grein på gyn. Og ba de gjøre noe. De var usikker i disse dagene om det var en graviditet utenfor livmora for embryoet var fortsatt så lite så det var vanskelig å se. Jeg hadde ingen blødninger bare voldsomme smerter...

Skrevet

Det er tydeligvis veldig forskjellig hvordan folk merker det, for jeg hadde faktisk ikke noe særlig vondt.. Bare blødde veldig og alt kjentes på et vis "feil" ut..

Håper virkelig, marias26, at dette ikke er tilfelle for deg og at alt er som det skal! Krysser fingrene for deg!

Skrevet

Så hjertet idag, jeg er 5+6, men det er veldig tidlig!

Skrevet

Hadde forresten tidlig ul siden jeg har hatt svangerskap utenfor livmoren. Drøyde til idag, altså 5+ 6 i håp om å se hjertet. Ønsket ikke vente lenger i tilfelle. Men deilig å nå ha sett hjertet;) tror d er mulig å se noe i livmoren en uke tidligere enn dette. Men d kommer jo også an på hvilket utstyr som blir brukt vil jeg tro, når det er så tidlig..

Skrevet

Jeg har bestilt time til UL i morgen. Da er jeg 5+2. hadde tenkt å vente til litt lengre ut i uka, men hun jeg ville til hadde bare ledig i morgen.

Er veldig spent på hva jeg evt. får se. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...