Gå til innhold

Underlivsbetennelse, noen med erfaring eller kunnskap?

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på om jeg kan ha en form for underlivsbetennelse.....har stikninger nederst i magen på begge sider,smertene går vannrett over magen og "stråler" ned i skjeden. Har ikke feber,men hodepine og føler meg ikke helt topp....Hadde MA for 8 uker siden,alt er ute,men vet man er disponert for betennels etter dette....har også tross alt brukt bind i 8(!) uker nå....det kan jo også være av betydning hvis det ikke har "holdt seg på plass".

Er med 100% sikkerhet ikke gravid, og har ikke fått igjen mensen enda. Stikningene har vart 1,5 uke..men blitt verre...

Blir urolig av å gå sånn uten å vite....Vurderer å kontakte legevakt nå i kveld,hva ville dere gjort?

Har fått time hos gyn pga stikningene,men det er ikke før neste uke... Vet ikke om jeg orker å gå slik å vente :(

Fortsetter under...

Hei Lotta,

er du urolig synes jeg at du skal ta kontakt med legevakten. Det er tross alt din helse og din livmor :) Infeksjon kan forekomme etter ma. Godt tegn at du ikke har feber, tenker jeg. Uansett, finn ut av det du :) Fælt å uroe seg. I beste fall, kan det være eggløsningssmerter? Jeg mener å merke eggløsningene mine bedre nå etter ma enn før, men vet jo ikke om det bare er fordi jeg er mer var symptomer i magen ;) Ikke vær redd for å være til bry og lykke til!

Takk for svar,håper83 :):) Tror jeg heller mot å ringe lekevakta....selvom jeg ikke vil være til bry,eller virke som den hypokonderen...Men føler jeg har gitt smertene laang tid til å "bli borte" nå,og de blir som sagt bare verre...Tærer på psykisk å gå sånn uten å vite også =/

Ring du! Så er du ferdig med det :) jeg var som deg forsiktig, og det viste seg at jeg burde ha stått mer på (historien kan du få siden;). Så lenge du har symptomer fra et viktig sted og ikke vet hvorfor holder jeg en knapp på å finne ut av det! Ul og blodprøve vil kunne gi svar på det meste :) Lykke til, går helt sikkert fint!

Du er god du:) Takk for oppfordringen til å ringe, har fått time 19:45...Håper de finner ut hva som er galt og at det ikke er noe alvorlig. Kjenner jeg er sliten etter disse 8 harde ukene etter MAèn...Vil bare tilbake til normalen,og få bekreftelse på at alt er bra. Takk for lykkønskninger! Ha en fin kveld snuppa:)

Annonse

Hei igjen,da er jeg tilbake fra legevakta. Han mente det var urinveisinfeksjon, de fant 2+ blod i urinen og noen bakterier....han var lite nøye og litt vimsete synes jeg. mente nå det enten var urinveisinfeksjon eller annen infeksjon og ga meg antibiotika....... Noen tabletter han mente var uten bivirkninger-fikk sjokk da jeg slo de opp på felleskatalogen.no Sykeste jeg har lest! Så jeg prøver å komme til fastlegen i morgen tidlig for å få andre tabletter...de jeg har fått tør ikke jeg putte i munnen ihvertfall!

De heter: ciproflaxacin teva

Flink jente! jeg tror du kan ta det helt med ro og trygt ta tablettene dine! :) uansett hva du slår opp i felleskatalogen vil du finne mulige bivirkninger, det betyr jo ikke at du får dem. Slå opp paracet f.eks? Hvis du har en infeksjon er det jo lurt å ta knekken på den? ;) Hvis det var så hastig at han ikke kunne svare for hvor infeksjonen satt, så holder jeg med deg i at du får en time hos fastlege eller gynekolog. Sånn for å være helt på den trygge siden med livmora di tenker jeg. Du har ikke fått svar på hvorfor du fremdeles har blødninger? Snart er kroppen på plass igjen, og før du vet ord av det har du en spire i magen :-) Tar på når kroppen tuller når man har det vondt og ikke har overskudd!

Sant som du sier...Men akkurat de tablettene tok kaka,hehe. Bor like ved legesenteret og håper på time tidlig der i morgen, pleier å bruke primetoprim for UVI, så jeg skal be om å få det :)

Blødningene har heldigvis gitt seg,fikk noen tabletter mot det forrige uke,som jeg reagerte på....så fikk bare tatt 5 stk, men den stoppet ihvertfall :) Ser frem til å begynne på antiabiotikaen og bli frisk nå! Takk for all støtten <3 setter kjempepris på det!

Greit ;) hvis du kommer deg til legen i morgen tidlig holder vel det ;) Bare hyggelig! Har hatt min andel av komplikasjoner etter ma selv. Snart kan du gå over til å prøve å bli gravid på ny! Bli tussete i hodet, ha pliktsex, glede deg, veeente og bli skuffa....hehe...en ny og tross alt bedre verden. Lover ;)

Dro tilbake til legevakta og bytta til trimetoprim :) Har akkurat tatt første tablett,så gpdt å være igang!

Leit å høre at du har hatt komplikasjoner etter MA kjære deg :( :( Det er forferdelig nok i seg selv å oppleve MA, veldig vondt og vanskelig at det skal oppstå komplikasjoner i tillegg....

hehe,hørtes bedre ut enn slik det har vært hittill:) Selvom pliktsex og spesielt skuffelser hørtes kjedelig ut...Særlig så utålmodig man veeeldig fort blir når man prøver...Hvordan går det mede deg? Har dere prøvd lenge?:) Sender over babystøv og lykkeønsker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...