Gå til innhold

Hvordan teller dere ukene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisann! :-)

Jeg har også vært ganske forvirret over disse ukene :-p Slik jeg har forstått det skal du legge til to uker. Hvis fosteret er 11 uker, vil du være i uke 13 :-) Dette fordi de regner med 2 uker før fosteret ble til (altså fra du fikk menstruasjonen sist).

Håper du fikk svar på det du lurte på - det er i hvertfall slik jeg har forstått dette :-)

Dette skjønner ikke jeg heller helt... Selv om dette er mitt andre svangerskap :P Har aldri vært så nøye med det, sier at jeg er sånn ca 4 mnd på vei.. Og det med antall dager er i alle fall bare tull for min del, har ikke sjans å huske sånt. Er jo heller ingen andre enn deg selv og evt venninner som og er gravid som skjønner noe av det.

Om du ringer de og forteller at du er 11+4 så kan sikkert de fortelle deg når du skal komme :)

Hvis man er 11 uker og 4 dager, kan jeg ikke skjønne annet enn at man er i uke 12. Da har man fullgått 11 uker, og er 4 dager inn i den 12 uken. Men jeg har registrert at både helseinstutisjoner, leger og jordmødre bruker ukebegrepene litt forskjellig.

Godt å se at det ikke bare er jeg som er litt forvirret :-) hihi

Det merkeligste synes jeg var legens utregning, for da jeg var der var jeg ifølge utregning fra første dag i siste mens og "befruktningsdag" i uke 10 dag 2 (10+2). Men det virka på meg som at legen bare stakk fingern i lufta og skreiv 9+5... så 7 dager mindre. Er nok kanskje ikke meningen at vi skal forstå alt ;-)

Knerten får komme når h*n kommer uansett :-) Jeg kommer til å forholde meg til min egen utregning (som også stemmer med BIM`s utregning )

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...