Gå til innhold

Aldri enige.... Trenger noen tips!

Anbefalte innlegg

Samboeren min og jeg venter ei lita jente i mai. Vi blir aldri enige!!

Fra første stund har jeg alltid følt at det er ei lita Olivia i magen. Men han nekter plent å godta det navnet og han sier at han aldri vil like det. :(

De to eneste navnene som står igjen som vi liker "greit" begge to er:

Tilde og Lykke..

Synes det er kjempevanskelig å finne et navn som er "det riktige".

Trenger masse tips!! Og gjerne flere forslag også.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143902185-aldri-enige-trenger-noen-tips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke er jo kjempe fint da!! Det liker ikke mannen min :(

Jeg er i samme situasjon, vi er IKKE enige, dvs han har kommet med et par kjipe forslag og alle mine er visst uaktuelle..

Jeg bare venter han ut til babyen kommer, får som regel viljen min ;) fikk det sist, hehe...

Ta tiden til hjelp, så kommer navnet etterhvert!

Noen ganger må man "kjenne" på et navn over lenger tid før man bestemmer seg for at det er det rette.

Jeg hadde ønske om et navn som mannen min ikke var så begeistret for med gutt nummer to. Etter en stund kom han plutselig en dag og sa at han også likte navnet når han fikk vendt seg til det. I dag er han suuuperfornøyd med navnet!!

Annonse

Jeg tror at det uansett navn er viktig at man ikke tvinger et navn frem som den andre parten virkelig ikke liker/takler/kan leve med. Det er jo begges barn.

Men ingen enkel oppgave. Har selv stått i akkurat samme situasjon.

Flere inspirasjonsforslag (unngår her de vanligste navn da jeg går ut fra dere allerede har tenkt på dem...):

Anora

Adele

Miranda

Esmeralda

Celeste

Cecilia

Nynne

Athena

Mynthe

Lerke

Erle

Vera

Irmelin

Wilma

Leonora

Odette

Alette

Elvira

Petra

Petrea

Eliane

Henrietta

Ulrikke

Violetta

Benedikte

Nikoline

Lykke til. Hos oss hjalp det å ta en pause i diskusjonene et par uker og så komme med helt nye forslag etter det... Kanske det kan hjelpe hos dere også.

• 2 uker senere...

Når dere er såpass usikre ville jeg absolutt ha ventet. Det gjorde vi da vi ventet poden, og det åpenbarte seg bare etter få dager hva som passet og hva som ikke passet :)

Andre forslag:

Timea

Tindra

Milja

Minna/Minnah

Mina/Minah

Othilie

Ea

Elvira

Elanor

Filippa

Emelia

Lova

Hennika

Alvira

Alvine

Freja

Iselilja

Eialin

Isolde

Tilda

Takk for mange tips! Vi står nok mellom Tilde og Lykke nå. Olivia er visst uansett utelukket i følge husbonden ;) Men jeg synes Tilde og Lykke er veldig fine.. Vanskelig å velge mellom dem!

Av de ville jeg valgt Tilde:) Men Lykke er også fint da!

Hva med bare Livia?

Annonse

Jeg synes alle de tre navnene du nevner er veldig fine, men litt "oppbrukte". Kjedelig når hun begynner på skolen og to, tre andre heter det samme kanskje. Jeg synes Lykke er nydelig, men mannen min sier "det er en tilstand, ikke et navn". Så det kan jeg uansett glemme! :D

Jeg synes ofte det virker som at mannen i forholdene ofte vil ha navn med bokstaven i. Eller skikkelig feminine navn på en måte.

En god idé å vente til dere ser barnet, som de andre skriver her over, når dere er så uenige:)

Lykke til:)

Takk for mange tips! Vi står nok mellom Tilde og Lykke nå. Olivia er visst uansett utelukket i følge husbonden ;) Men jeg synes Tilde og Lykke er veldig fine.. Vanskelig å velge mellom dem!

Heia Tilde! Men dere kan jo bare vente å se hva som passer best :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...