Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tok det før dere gikk ned det dere la på dere under graviditeten? Og når kan en begynne å trene igjen etter fødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært på startvekt innen 3 mnd begge ganger.

Nå etter fødsel nr 2 har jeg hatt mer svingninger i vekta etterpå og gått opp 2-3 kg, så ned igjen, men aldri under startvekt :/

Skrevet

Kan begynne og trene igjen etter 6-8 uker. :) jeg var nede i startvekt innen 3 uker etter fødselen, og har nå gått ned enda mer mens jeg ammer! Skulle i utgangspunktet ikke ned til startvekt engang..

Skrevet

Husker ikke helt, men tror ikke det gikk så mange uker for min del.Er tung i utgangspunktet, så gikk ikke opp mer enn 9 kg heller da.

Det er vel anbefalt å vente til 6-ukers kontrollen før man begynner å trene skikkelig- spørre legen da. Jeg følte meg i fin form før dette, og gikk litt på ellipsemaskin litt før (+ trilleturer da). Men man bør absulutt la kroppen få komme seg etter påkjenningen graviditet og fødsel er, og kjenne etter hva som er ok!

Skrevet

Jeg gikk vel ned alt i løpet av 2-3 uker (15 kg), og nå har jeg gått ned ytterligere et par kg. Spiser ikke spesielt sunt, har proppet i meg sjokolade, og rekker stort sett bare å spise tre måltider i løpet av dagen. Glemmer helt bort meg selv når jeg passer babyen på dagtid. Hadde nok gått ned mer dersom jeg var flinkere til å spise regelmessig. Men er uansett mer enn fornøyd med vekttapet :)

Skrevet

Kiloene var borte med engang ungen var ute. Vanlig råd er 6 uker etter fødsel men snill mosjon som å trille tur etc er vel ok

Skrevet

Her forsvant alt på en uke bortsett fra 1 kg. 4-5 mnd etter fødsel var jeg 1 kg lettere enn startvekt.

Skrevet

jeg gikk opp 25 kg fra 52, veide 55 ca 6 mnd etter. har ikke trent/slanket i det hele tatt. bare kost meg og ammet og har gått sakte men sikkert ned i håp om at huden skulle følge etter ;)

Skrevet

Gikk ned alt pluss 3-4 kg innen to mnd med nr 1, nå med nr 2 var jeg tilbake på startvekk etter 4 mnd, og har gått ned enda mer med ammingen. Er 174 høy og 54 kg, så prøver desperat å spise mer for jeg vil ikke være så tynn. Gikk opp 15 kg begge gangene og begynte å trene etter 2-3 mnd.

Skrevet

Er ikke slik for meg, har ikke akkurat rast ned i vekt.. Gikk opp 22 kg pga kvalme og bekkenproblemer, og har enda 6 igjen... Mini er nå 7 mnd... Har nå kuttet ut alt søtt og snop, og håper at d hjelper..og prøver å spise sunnere! Føler "alle" bare raser ned, mens jeg som også ammer sitter fast med disse teite kiloene:( blir bare litt frustrert... Mn di kommer vel av til slutt!

Skrevet

Neida, du er ikke den eneste, men jeg kjenner følelsen ;) Samme her, baby 7 mnd, 5-6 kg for mye. Ser ikke ut i måneskinn.

Skrevet

Med førstemann gikk jeg aldri ned igjen til startvekt. Da la jeg på meg 30 kg. Denne gangen gikk jeg ned til startvekt på to uker, og veier nå, fem uker etter fødsel, to kg mindre enn startvekta denne gangen. Men denne gangen gikk jeg bare opp 7 kg.

Skrevet

Gikk opp nesten 40kg. Veldig mye til tross for tvillinger i magen.. Har gått ned nesten alt, 4-5kg igjen. Er nå 4mnd siden fødsel. Ammer ikke, så har jobbet litt for noen av kg, mens det meste forsvant rett etter fødsel.

Skrevet

Gikk opp ca. 14 kg. som var borte iløpet av 3 uker.... Tiltross for at jeg fullammer, er vekta begynt å gå oppover igjen- men kan bare takke meg selv for det her jeg går hjemme å putter i meg omtrent hva som helst- er konstant sulten og sukkerhungrig ;)

Skrevet

La på meg 27 kg, men tror 22 av de bare var vann...etter 2 mnd var jeg tilbake til vekt før graviditet.

Hadde 10-15 for mye fra før, så er igang med å få de av før sommeren ;)

Tror jeg har funnet løsningen: sunnere og mindre middag, spise oftere, kutte ut all godteri (unner meg kokesjokolade 70 % i helgene).

Dette kombinert med trilleturer og masse aktivitet i heimen ser ut til å hjelpe. Føler endelig at kiloene forsvinner, og at jeg føler meg mer og mer inspirert - for det fungerer jo faktisk :)

Kan vel virkelig kalles en livsstilsendring!

Skrevet

La på meg 8kg i svangerskapet, og ca 2 måneder etter gutten kom var 12 kg borte. Nå har vektnedgangen stoppet opp, og nå må jeg snart gi opp ammingen også..Hvordan skal det gå da?

Skal sies at jeg var litt overvektig fra før, så jeg har fremdeles en del kilo som skal av..Amming og trilleturer hjelper på, godisen på kveldstid kunne jeg sikkert ha kuttet ut;)

Skrevet

Jeg la på meg 27kg og nå 6 mnd etter har jeg 1 kg igjen for å komme tilbake til startvekt! Jeg har trent 6 ganger på disse 6 månedene, og spiser MYE sjokolade så tror amming har hatt en del å si for at kiloene faktisk går av. Og kanskje det at jeg går mye tur. Har baby som bare vil sove om vogna beveger seg, og hund som vil ut på tur så det blir nok en del bevegelse, men har ikke sett på det som trening i og med at jeg har trent mye hele livet...

Skrevet

Hjeelp, dere er jo så utrolig heldige:O Her trente jeg 5-6 ganger i uka på helsestudio før jeg ble gravid, og gjennom hele graviditeten gikk jeg 1-2timers turer hver dag, samt styrketrening annenhver slik at jeg skulle ha et greit utgangspunkt etter fødselen. Startet på 60kg, gikk opp 13kg i svangerskapet (helt grei vektoppgang). Nå er poden 6mnd og jeg har fortsatt 3kg igjen før jeg er tilbake til startvekten:/ Spiser supersunt, kanskje godteri en helg i ny og ne. Begynte å trene igjen etter 10-11 uker (stor omvelting med nattevåk og nattamming) og trener nå fast 4 dager i uka. Leste et sted at man kan forbrenne 500kalorier PER DAG bare ved å amme? Vell, ikke jeg. Gir ikke akkurat uttelling for selvtilliten å føle seg så dvask og "ufresh" :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...