Anonym bruker Skrevet 18. januar 2012 #1 Skrevet 18. januar 2012 Selv HATER jeg O.B, fordi den er så loete, og fordi jeg må langt oppi med fingrene.. Liker heller ikke libresse tampongene, eller andre uten hylse.. Liker best tampax med plasthylse. Av bind er jeg ikke begeistret for libresse generelt, liker ikke overflaten.. Avhengig av always..
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2012 #2 Skrevet 18. januar 2012 First Price til ca 10 kr. Knallbra og latterlig billig! Jeg bruker aldri bind foruten etter fødsel.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2012 #3 Skrevet 18. januar 2012 Liker også best tampax, helst plast men vanlig går også fint. Det er jo OB som er mest vanlig, men jeg skjønner ikke hvorfor damer vil stikke fingre opp der når de har mensen. Jeg får alltid litt blod på fingrene når jeg bruker OB, hvertfall hvis jeg ikke akkurat har tatt ut en tampong. Av bind synes jeg libresse er best, always blir så klamme. Men oppsugingsevnen vil jeg tro er litt bedre på always.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2012 #4 Skrevet 18. januar 2012 Etter jeg begynte med diva cup kan ingenting annet måle seg.....
Gjest mphs Skrevet 18. januar 2012 #6 Skrevet 18. januar 2012 Jeg bruker menskopp. Slipper tenke på bind og kan uansett ikke bruke tampong siden jeg har spiral.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2012 #7 Skrevet 18. januar 2012 Bruker Tampax, fordi det er mer hygienisk med innføringshylsen. Skjønner heller ikke hvorfor OB er så populært. Kanskje noen blir skremt av størrelsen på Tampax og tenker at de er kjempestore? De er jo ikke det da, hylsen er jo 2/3 av størrelsen på en innpakket Tampax. Kjempelett å bruke og man blir ikke full av mensblod på fingrene heller. Sjeldent jeg bruker bind og i så fall bruker jeg Libresse. Gammel vane, tenker jeg, har ikke brukt så mange andre merker siden jeg bruker bind så sjeldent. Normalt under en menssyklus bruker jeg Tampax super de første dagene og Libresse vanlige truseinnlegg. På slutten bruker jeg bare truseinnlegg.
Gjest amandine Skrevet 18. januar 2012 #8 Skrevet 18. januar 2012 Moon cup og har aldri angret et sekund. hadde ikke falt meg innåkjøpe hverken tampong eller bind igjen.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2012 #9 Skrevet 18. januar 2012 Må bare spørre, hva er moon cup og Diva cup? hvordan fungerer det liksom?
Gjest Filifjonka Skrevet 18. januar 2012 #10 Skrevet 18. januar 2012 Må bare spørre, hva er moon cup og Diva cup? hvordan fungerer det liksom? Moon cup/diva cup/damebeger/mensbeger - kjært barn har mange navn. http://www.bleieboden.no/display.aspx?menuid=29
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2012 #11 Skrevet 18. januar 2012 Vet faktisk ikke. Kjøpte en pakke bind for et par år siden, og husker jeg var helt forvirret der jeg stod foran hylla Jeg har hatt hormospiral i sikkert 7 år nå, og har derfor ikke mensen. Men så begynte det å komme noen småblødninger her for et par år siden(har stoppet igjen), og da trengte jeg bind. Men ALT var jo annerledes enn i "gamle dager" Ellers husker jeg at jeg foretrakk Tampax(sånne med innføringshylse), og Allways normal, tror jeg de het.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2012 #12 Skrevet 18. januar 2012 Får panikk av tanken på disse cup'ene. Jeg har det med å ligge med føtter og baken litt opp, og tenke rpå at gammelt blod vil renne tilbake og inn i meg igjen. Grøsser.... Jeg liker de nye libresse twist og bruker ellers hva enn som er billigst av bind, siden det brukes kun de første par dagene og om natten. Og så er first price truseinnlegg topp.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2012 #13 Skrevet 18. januar 2012 Har ingen favoritt, tar det jeg kommer over, men Tampax har jeg aldri brukt. Unødvendig emballasje som går i søpla. Bruker for det meste O.B. eller billiggreier fra First Price eller Landlord, fins ikke forskjell.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2012 #14 Skrevet 18. januar 2012 Har som flere andre her lurt på hvorfor ikke flere bruker tampax, er jo mer renslig enn ob..... Er ofte litt vanskelig å få tak i på bensinstasjon o.l. Hvis man trenger en søndag f.eks. Forstår den med unødvendig emballasje, pleier å ta hensyn til det, men ikke i dette tilfelle. Ob og lignende er kriseløsninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå