81-Mamma<3<3 Skrevet 17. januar 2012 #1 Skrevet 17. januar 2012 Jenta vår er 2 år og 5 md. Vi har en baby også, og når vi feks skal sette oss i bilen og jeg må bære babyen benytter gjerne 2 åringen sjansen til å stikke av. (hun løper et godt stykke unna, men forsvinner ikke helt. Hvis jeg går etter løper hun videre. Og hun kommer ikke selv om jeg roper). Nå har jeg endel bekkenproblemer etter sist fødsel, så det er ikke bare å springe etter henne heller.. Noen tips?
Scarlette Skrevet 17. januar 2012 #2 Skrevet 17. januar 2012 Gåsele! Tenker at det må være lov i slike situasjoner?
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2012 #3 Skrevet 23. januar 2012 Da må du skaffe bæresele til babyen, sånn at du alltid har hendene fri til å holde storesøster i hånden. Evt bruke vogn, men det er jo litt pes å ta den inn og ut av bilen hele tiden. Her har vi brukt mye bæresele, og det er faktisk mulig å bære 2,5 åringen mens jeg har babyen i den i nødstilfeller. Man møter på en del kinkige situasjoner med to små, men man lærer seg å takle det bedre etterhvert. Jeg grua meg veldig hver gang jeg skulle hente storesøster i barnehagen en periode, men øvelse gjør mester. Var noen gangervjeg mest hadde lyst til å sette meg ned å grine fordi jeg følte at jeg ikke klarte å ha kontroll på begge ungene samtidig. Heldigvis er det en overgang, og man må bare holde ut, så går det bedre etterhvert. Har vært noen episoder i begynnelsen, men nå går det nesten alltid veldig bra.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 23. januar 2012 #4 Skrevet 23. januar 2012 Her er det lillesøster på 16 mnd som har en tendens til å stikke av, og det løser jeg ofte ved å ha henne i bæresele på ryggen. Veldig kjekt når jeg f.eks skal hente storesøster i barnehagen, så slipper jeg å fly og hente inn lillesøs X antall ganger mens jeg kler på og ordner med størstejenta Så kanskje bæresele til babyen så har du hendene fri til å holde største?
81-Mamma<3<3 Skrevet 24. januar 2012 Forfatter #5 Skrevet 24. januar 2012 Takk for tips!! Jeg har blitt litt flinkere til å unngå problemet ved å gå to turer til bilen. Først med toåringen, deretter babyen. Prøver også å avtale med toåringen at hun skal holde i bilstolen eller hånda mi helt til vi kommer til bilen. (hun river seg nemlig løs hele tiden. Vil jo gå selv). Hvis jeg er forberedt og følger henne konstant rekker jeg å ta henne før hun stikker. I dag kom jeg også på et nytt triks; "du skal få åpne bilen med fjernkontrollen", -det var populært! Men bæresele var lurt! Spesielt med tanke på når babyen begynner å gå, og de løper i forskjellig retning jeg har jo to bæreseler også, så jeg må bare bli flinkere å huske å bruke de! Er litt utfordringer med to tette ja, men jeg ser jeg lærer meg nye "triks" hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå