Gå til innhold

Dere som mottar hjelpestønad for et barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tok det fra du søkte til du fikk innvilget pengene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok..søkte for 2 uker siden så :P Men fikk dere tilabakebetalt pengene da? Eller for man bare fra datoen de får papirene? Og ikke fra barnet fikk en diagnose?

Skrevet

Jeg fikk et brev der det sto at behandlingstiden var fire mnd. Da det hadde gått på dagen fire mnd og jeg ikke hadde hørt noe dro jeg på nav. Hun ringte videre og det ble litt styr. Dette var ca kl 13. Så får jeg et vedtak som ble gjort samme dag jeg var på nav, kan si det ga preg av å være et hastevedtak med mye slurv. Klaget og fikk etter noen uker medhold i høyere sats.

Så alt i alt - fem mnd ++

Fikk etterbetalt fra de da de hadde registrert søknaden.

Skrevet

Vi har fått tilbakebetalt fra og med tre mnd før søknaden ble registrert begge gangene. Sist søkte vi i mai og fikk innvilget fra og med februar.

Skrevet

Det tok kanskje 1 eller 2 mnd, men vi bodde da i en liten kommune. Nå må jeg søke på ny/oppdatere søknaden for å vise til at han forsatt er innenfor kravene. Vi bor i en større kommune nå og jeg må vel snart i gang med søknaden for å ha det i orden til nyttår :P

Skrevet

Tror det varierer litt fra sted til sted hvor lang behandlingstid det er, men man får etterbetalt:) Første gangen vi søkte tok det 9-10 mnd, andre gangen tok det ca 6 mnd. Begge gangene fikk vi brev om at det var maks 4 mnd behandlingstid.

Skrevet

Første gangen vi søkte gikk det ganske raskt. Tror ikke det tok mer enn 5-6 uker før vi hadde vedtaket i posten. De to gangene vi har søkt om videreføring tok det null tid den ene gangen ( saksbehandler ringte og spurte om det var noen endringer, jeg sa "Nei", og han sendte vedtaket. Men dette var før reformen), og andre gangen tok det 3 måneder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...