sillyfilly og Olivia Skrevet 17. januar 2012 #1 Skrevet 17. januar 2012 Noen som vet om noe i huset som farger rødt? Bortsett fra konditorfarge som strengt talt blir rosa... Jeg har veldig lite penger men skal på kostymeparty på lørdag og tenkte å være marihøne. Det står mellom det og Cheerleder siden jeg har miniskjørt. Da med plastposer som pom pom. Eller jeg kan lage vinger med sorte prikker. Og siden jeg har et skjørt med svarte prikker hadde servert gøy å farge det rødt. Forslag? Vet rødløk gir en lilla/plommefarge men det er ikke helt det jeg ser etter.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2012 #3 Skrevet 18. januar 2012 Bladlus gir rødfarge (vi lærte det iallefall på skolen) røsslyng, kvitmaure, skjoldlus skal visstnok også lage rød farge.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2012 #4 Skrevet 18. januar 2012 Te kan visstnok også brukes til farging.
dolly29 Skrevet 19. januar 2012 #5 Skrevet 19. januar 2012 kjøp et par rødbeter og kok dem opp, skyll klærne i eddik før du putter dem oppi rødbetevannet. La dem ligge der til vannet blir kaldt. Skyll klærne godt i eddikvann og vask dem i vaskemaskina på vanlig program:)
ellen-propellen Skrevet 19. januar 2012 #6 Skrevet 19. januar 2012 Eller kjøp tøy farge i matbutikk. Koster 60 kr tror jeg
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2012 #7 Skrevet 20. januar 2012 Du får ikke til kraftig rødfarge av noen vanlige ting du har i huset. I beste fall blir det rosa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå