Gå til innhold

Farlig kose seg meg godteri ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer er litt godterisjuke, og har noen ganger kjøpt inn en god bolle med godt. Er det farlig kose seg ordentlig en gang i blandt? Kan sukkeret skade barnet på noe vis? vi andre kan jo bli hypre og få energi, er dette noe som bebi også kan ta til seg nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er i utgangspunktet ikke farlig - på samme måte som til vanlig.

Men etterhvert kan sukkerinntak føre til at du blir større enn du trenger, det samme med barnet, som med de fleste.

sukker og salt og det der gir vel også mer vann i kroppen har jeg hørt - noe som er temmelig plagsomt på slutten.

Men det er klart det er endel e-stoffer og annet skit i det som også barnet da spiser.

Men ei skål godter i innimellom er ingenting å ta på vei for mener jeg, men jeg er heller ingen fanatiker.

Fosteret får mer energi, ja, sikkert litt hyper som du tipper jeg, men det er ikke direkte farlig.

Vi skal vel heller være stolte for å holde oss unna alkohol,dop og alt annet som er direkte skadelig.

Skrevet

Bare vær forsiktig med FOR MYE lakris da det kan heve blodtrykket.

Når man er i 3. tri er det noen som koser seg med en sånn STOR 200 g sjokoladeplate 2-3 ganger i uka (noen mer også).. så tror ikke det er for farlig, men ikke overspis. Det er jo litt å gå ned i ettertid evnt..

Skrevet

Jeg spiser godis hever eneste lørdag med GOD samvittighet:D Spiser sunt og trener ellers så bekymrer meg ikke for det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...