Gå til innhold

Baby 9 mnd, hvor mye melk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa er snart 9 måneder, og nå tror jeg jammen det er slutt på amminga... :(

Har ammet mindre og mindre siden fast føde ble innført, produksjonen er gått ned, og hun har blitt mindre interessert. På natta er puppen god å ha, men nå i dag har det ikke vært helt den store interessen.

Men hvor mye melk (MME/måltider) bør en 9 mnd gammel baby ha i løpet av en dag? Må også si at hun spiser 2 grøtmåltid (frokost og kvelds), laget på ca 1 1/2 liter vann.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jenta mi er også snart 9 mnd og her er ammingen nettopp avsluttet da det ble helt slutt på det lille som har vært av melk.

Jeg har gitt mme i tillegg fra hun var 5 uker. Nå får hun ca 3 dl i døgnet. Får ikke i henne mer. Hun drikker også 2-3 dl vann til måltidene.

Spiser 2 måltider grøt, på 1- 1 1/4 dl vann, samt middag og et brødmåltid.

Her mener helsesøster at hun ikke trenger mme, det skal holde med mm selv om det blir lite. Hun tror visst ikke på at jeg IKKE har mer melk selv. Jeg hører på det døve øret akkurat der jeg da. Syns hun må ha noe annet enn vann å drikke.

Endret av Babyønske - har 2 små gull
Skrevet

Her sa helsesøster at de ikke skulle ha mer enn 600 ml i døgnet. 300 ml av de gir du allerede i grøten, så da skulle det holde med 300 ml melk ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...