Gå til innhold

Uttak/innsett/frys i uke 3. Skal vi møtes her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

sologsommer går til klinikk Maigaard :)http://www.maigaard.dk/

Jeg har selv vært der to ganger i forbindelse med AIH, og de virker kjempeflinke. Veldig trivelig og aldri noe stress. Prismessig er det ikke lengre noe særlig billigere enn Norge på ivf/isci, men de har gode resultater og tilbyr behandlinger som ikke Norge gjør (AHA). Jeg har aldri opplevd ventetid der.

Som sologsommer sa, lønner det seg å ta kontakt med dem på mail. Fortell din historie, og legg ved alt av papirer du har i forhold til utredningen (blodprøver, sædprøve, lap osv). På siden deres ser du hvilke norske gynekologer de samarbeider med i Norge.

Vi valgte Aleris nå fordi jeg synes det ble veldig slitsomt å reise til Danmark, samt at jeg ble stresset i forhold til om båten gikk osv. Vi tar speedbåten fra Larvik som ikke tar så lang tid, men med vinter i Norge er det jo ikke alltid mulig å komme seg over ;)

Skjønner... Tusen takk for masse nyttig informasjon.. Greit å høre litt i forhold til andre muligheter, om ikke dette i Norge skulle føre frem :P Masse lykke til med testing og videre ruging.. Har du hørt eller opplevd noen som har tatt blodprøve som ikke viste stigning i HCG og som allikevel har vært gravide???

Nei, det tror jeg nesten ikke jeg har hørt om :huh: Kjenner du noen som er der?
Videoannonse
Annonse
Skrevet

sologsommer går til klinikk Maigaard :)http://www.maigaard.dk/

Jeg har selv vært der to ganger i forbindelse med AIH, og de virker kjempeflinke. Veldig trivelig og aldri noe stress. Prismessig er det ikke lengre noe særlig billigere enn Norge på ivf/isci, men de har gode resultater og tilbyr behandlinger som ikke Norge gjør (AHA). Jeg har aldri opplevd ventetid der.

Som sologsommer sa, lønner det seg å ta kontakt med dem på mail. Fortell din historie, og legg ved alt av papirer du har i forhold til utredningen (blodprøver, sædprøve, lap osv). På siden deres ser du hvilke norske gynekologer de samarbeider med i Norge.

Vi valgte Aleris nå fordi jeg synes det ble veldig slitsomt å reise til Danmark, samt at jeg ble stresset i forhold til om båten gikk osv. Vi tar speedbåten fra Larvik som ikke tar så lang tid, men med vinter i Norge er det jo ikke alltid mulig å komme seg over ;)

Skjønner... Tusen takk for masse nyttig informasjon.. Greit å høre litt i forhold til andre muligheter, om ikke dette i Norge skulle føre frem :P Masse lykke til med testing og videre ruging.. Har du hørt eller opplevd noen som har tatt blodprøve som ikke viste stigning i HCG og som allikevel har vært gravide???

Nei, det tror jeg nesten ikke jeg har hørt om :huh: Kjenner du noen som er der?

Neida.. men bare lurer litt på meg selv..... men det kommer noe snart, det måntlige.....

Skrevet

Tiden går bare såååååå sakte. Men, skal ikke klage så lenge tanta holder seg borte!!!!!!!!!

Skrevet

Tiden går bare såååååå sakte. Men, skal ikke klage så lenge tanta holder seg borte!!!!!!!!!

Det skjønner jeg..... hu tanta kan holde seg borte....

Skrevet

Da kaster jeg inn håndkleet! Begynte så smått med mistenkelig utflod i går, og i dag har det vært økende blødning. Og negativ test :(

Skrevet

Da kaster jeg inn håndkleet! Begynte så smått med mistenkelig utflod i går, og i dag har det vært økende blødning. Og negativ test :(

Svarer deg her også jeg snuppa. Skikkelig lei meg på dine vegne nå :( Håper det går bra med deg, men kan jo selv tenke meg hvordan du har det nå. Kan ikke gjøre så mye annet enn å sende varme tanker og klemmer, også SKAL det være din tur neste gang!!!
Skrevet

Svarer deg her også jeg snuppa. Skikkelig lei meg på dine vegne nå :( Håper det går bra med deg, men kan jo selv tenke meg hvordan du har det nå. Kan ikke gjøre så mye annet enn å sende varme tanker og klemmer, også SKAL det være din tur neste gang!!!

Slenger meg på her jeg også.... Utrolig trist å høre :( Håper det går greit med deg........

Skrevet

Slenger meg på her jeg også.... Utrolig trist å høre :( Håper det går greit med deg........

Åhnei, Rugekassa! :( Får vondt i meg av medfølelse, sender masse varme klemmer! Og øl! Og vin!!

Skrevet

Takk, takk dere!

Jo da, jeg kommer meg jo alltid opp på hesten igjen etter et par dager, men den første skuffelsen er så fryktelig vond :( Er jo redd for at vi aldri skal få det til. Har 6 egg på frys, og fortsatt 1 forsøk igjen på kontrakten, så det er jo noen forsøk igjen å lykkes på. Men nå har vi prøvd så lenge at jeg synes jo vi skulle få lov til å lykkes snart.

Jeg tenker alltid at jeg skal passe på å drikke litt øl og vin etter negativt forsøk, men så er jeg ikke så innmari glad i det (og blir utrolig fyllesyk av små mengder), så det blir som regel dårlig med alkohol :) Håper dere "slipper" å drikke på en stund da.

Skal følge med dere, og håper dere er heldigere med testene deres!

Skrevet

<3 til deg Rugekassa <3

Skrevet

Triste greier Rugekassa. Skjønner godt du er nedfor nå.

Mange negative tester her i det siste. Liker ikke.

Klem til deg.

Skrevet

Krysset alt jeg hadde for deg, Rugekassa.. Så lei for at du måtte oppleve nok en Neg test. Jeg følger deg videre, til spira sitter hos oss begge.. :)

Skrevet

Takk, takk dere!

Jo da, jeg kommer meg jo alltid opp på hesten igjen etter et par dager, men den første skuffelsen er så fryktelig vond :( Er jo redd for at vi aldri skal få det til. Har 6 egg på frys, og fortsatt 1 forsøk igjen på kontrakten, så det er jo noen forsøk igjen å lykkes på. Men nå har vi prøvd så lenge at jeg synes jo vi skulle få lov til å lykkes snart.

Jeg tenker alltid at jeg skal passe på å drikke litt øl og vin etter negativt forsøk, men så er jeg ikke så innmari glad i det (og blir utrolig fyllesyk av små mengder), så det blir som regel dårlig med alkohol :) Håper dere "slipper" å drikke på en stund da.

Skal følge med dere, og håper dere er heldigere med testene deres!

varme klemmer fra meg! Dette var kjedelig....!!!!!

Skrevet

Negativ test i dag også :(

Har du testet noe mer charnelle? Krysser fingrene for at streken er sterkere i dag :)

Hvordan er det med dere andre som har testedag i morgen?

Skrevet

Jeg skal til legen i dag fordi jeg tror jeg har fått Mycoplasma infeksjon (resten av familen har hatt det og fått antibiotika) og hvis hun sender meg på apoteket for å hente resept.....Da tror jeg at jeg må kjøpe med meg en graviditetstest med det samme....var så sikker på at jeg skulle klare å holde meg og bare vente på blodprøvesvaret, men nå begynner nervene å komme og jeg vil heller være forberedt på svaret. Lettere å takle evt negativ beskjed på telefon da.....jeg har så langt ikke mensmurringer eller smerter i korsryggen og det har jeg hatt begge gangene med negativt resultat, så jeg lever fortsatt i håpet:)

Skrevet

Huff, så kjedelig med mycoplasma da Erinrp. Det hadde jeg også i høst. Måtte gå på to antibiotikakurer før den slapp. God bedring!

Nå har nervene kommet skikkelig her også. Skjelven og kvalm bare av tanken på morgendagen. Det blir noen pinefulle timer. Men, om det blir negativ test hjemme på morgenen er jeg nok ganske forberedt på negativ bp også.

Håper du blir positivt overrasket i morgen tidlig når du tester da ;) også er det jo positivt at du ikke har fått murringer eller smerter :D

Jeg har mistet troen fullstendig, og det kommer nok av alle de negative testene og at det ikke er noen klassiske symptomer å spore.

Skrevet

Huff, så kjedelig med mycoplasma da Erinrp. Det hadde jeg også i høst. Måtte gå på to antibiotikakurer før den slapp. God bedring!

Nå har nervene kommet skikkelig her også. Skjelven og kvalm bare av tanken på morgendagen. Det blir noen pinefulle timer. Men, om det blir negativ test hjemme på morgenen er jeg nok ganske forberedt på negativ bp også.

Håper du blir positivt overrasket i morgen tidlig når du tester da ;) også er det jo positivt at du ikke har fått murringer eller smerter :D

Jeg har mistet troen fullstendig, og det kommer nok av alle de negative testene og at det ikke er noen klassiske symptomer å spore.

Heia:) Da har jeg fått antibiotika for Mycoplasma men tror du ikke at jeg møtte verdens største slarvekjerring på apoteket da!!??! For en uflaks!!! kunne liksom ikke plukke med meg en graviditestest når ho omtrent sto opp på meg ved kassa, spurte og grov hva som feilte meg, jeg så bare at det ver noe veldig smittsomt for å se om ho kunne flytte seg litt...Men neida!!! Var mer viktig å få med seg siste slarv:P Enkelte folk eier jo ikke sosiale antenner!!!! Så slik gikk det med den testen, kanskje jeg skal be mannen min kjøpe med seg en i dag :) Eller kanskje det var et tegn fra oven at jeg ikke skal teste før blodprøve;P åsj så kjedelig med negative tester, men den rette testedagen er jo ikke før i morgen, kanskje du blir POSITIVT overrasket ;)

Skrevet

Nettopp begynt å besøke bim, men denne tråden så ut til å passe for meg. Jeg hadde uttak 16. januar og innsett 18. på CfC, og testet positivt på gravitest i går - og i dag (for sikkerhets skyld)...

Jeg har hatt 2 IVF-forsøk (med eksen) og 2 inseminasjonsforsøk tidligere, uten positivt resultat. Dette er mitt første IVF-forsøk alene - med donor. Er 42 år.

Skrevet

Gratulerer Sigerika!! Og velkommen hit:-)

Så bra du lyktes nå.

Det har vært mange negative testere her den siste tida, så det er bra du kommer og trekker om gj.snittet!

Skrevet

Gratulerer Sigerika!! Og velkommen hit:-)

Så bra du lyktes nå.

Det har vært mange negative testere her den siste tida, så det er bra du kommer og trekker om gj.snittet!

Takk skal du ha, Nurse77 :)

Ja, jeg ser at det dessverre er flere som har testet negativt. Jeg er fortsatt ikke sikker på om jeg tror at spiren kommer til å sitte - alder, statistikk og alt det der er jo ikke veldig oppløftende - men det er ikke så mye annet jeg kan gjøre med det enn å slappe av og vente...

Skrevet

Hei, jeg hadde uttak 25 jan og innsett av to egg den 27. Har en sønn fra før, etter ivf fr rigshospitalet i Danmark. Denne gangen går vi privat, og hører til hos Copenhagen fertility center. Skal først teste neste fredag, men kjenner jeg meg selv rett, klarer jeg ikke vente så lenge :) Lykke til alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...