Gå til innhold

hvilket bleie merke bruker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her bruker vi pampers borrelåsbleie og libero trusebleier.

En annen ting jeg lurer på er hva dere bruker av kremer osv?

hvilket våtserviett merke?

hvilken krem?

hvilken rompesalve?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Inotyol er den beste salven mot sår stump!!!

Vi bruker forøvrig libero fordi jeg synes han kjennes så våt ut med pampers sine bleier. Men nå er han bare en mnd gammel da. :P

Skrevet

Vi brukte Pampers de to første ukene, men så byttet vi til Libero etter å ha lest litt rundt på nettet. Jeg er egentlig fornøyd med begge merkene jeg, men Pampers har visstnok parfymerte bleier? Og det vil jeg helst unngå. Så da ble det Libero.

Bruker Mesoft som tørkepapir, ikke våtservietter. Fukter den med vann og vasker vekk, evt olje eller såpe dersom det trengs. Våtservietter bruker vi når vi ikke er hjemme og ikke har tilgang til vann.

Bruker Bepanthen til sår stump, ellers sinksalve.

Tulla vår er bare litt over en mnd gammel, så alt er veldig nytt fremdeles. Vi har ikke låst oss fast til noen spesielle merker eller måter å gjøre ting på enda :)

Skrevet

Hei.

Vi bruker libero, brukte pampers den første mnd fordi jeg syntes libero sine var så harde, men så gikk vi over til libero når hun ble litt større.

Synest at det lukter tiss av pampers sine selv om hun nesten ikke har tissa..

Blir bruker Mesoft som vi væter i vann og tørker med, altså ikke våtservietter.

Mot sår stump bruker vi potetmel, det fungerer kjempebra:)

Skrevet (endret)

Bruker hovedsaklig Pampers. Blir Libero innimellom, men blir ikke fortrolig med de, syns de er for stive. Så blir som oftest bare en pakke også er det tilbake til Pampers.

Våtservietter: Coop Xtra eller Coop Änglamark.

Hjemme brukes tørre papir engangskluter eller Mesoft fuktet med vann.

Bruker ikke kremer.

Som rompesalve bruker jeg ringblomstsalve eller Bepanthen, men kun hvis hun er sår, bruker ikke noe forebyggende.

Endret av Babyønske - har 2 små gull
Skrevet

Vi brukte Pampers de to første ukene, men så byttet vi til Libero etter å ha lest litt rundt på nettet. Jeg er egentlig fornøyd med begge merkene jeg, men Pampers har visstnok parfymerte bleier? Og det vil jeg helst unngå. Så da ble det Libero.

Pampers er ikke parfymerte, men tilsatt lotion.

Skrevet

Vi bruker rema 1000 sine, Libero sine lekker så mye. Neste gang skal jeg prøve Pampers. Bare for å ha prøvd.

Bruker ingen salver, kun a-krem i ansiktet hvis han er tørr.

Bruker apotekets tørre servietter.

Skrevet

Bruker Coop sine bleier, Mesoft til å vaske med og Bepanthen i stumpen om han er sår :-)

Skrevet

Bleier:

Brukte pampers da hun var nyfødt. Mye mykere enn libero sine newbornbleier.

Nå bruker vi rema 1000 sine bleier og landlord. Billig og god.

Rompesalve: Inotyol. Ingen over, ingen ved siden :)

Krem: Har ikke hatt bruk for.

Vasker med vaskeklut eller Mesoft. Ved bæsj tar jeg litt babyolje på i tillegg til vann så gå det lettere vekk.

Våtservietter: Bruker vi på tur. Bruker det så sjelden at jeg ikke er nøye på merke.

Skrevet (endret)

Vi bruker Libero sine bleier fordi de er uten lotion.

Han har en del hår, så vasker det av og til med libero sin shampo hvis han har fått gulp ol i håret.

Bruker libero sin sinksalve hvis han er sår, den er faktisk veldig god synes jeg.

Vasker også med libero sitt skum eller litt olje hvis det er nødvendig, men bruker stortsett kun vann :)

Bruker ikke våtservietter hjemme, da bruker vi mesoft eller vaskekluter. Når vi er ute bruker vi liberovåtservietter.

Bruker samme produkter til storebror på 3 år. (Utenom bleier, det har han sluttet med)

Alle produktene til llibero er forresten svanemerket :)

Endret av MrsVims
Skrevet

Bruker coop bleiene, både libero og pampers ble det lekkasjer med, men coop holder :) Weleda nappy change krem i rumpa, den er kjempebra, trenger nesten aldri bruke krem, men når hun er rød så forsvinner det med en gang med den kremen. Har lyst å kjøpe lykkelig som liten krem til å ha i ansiktet, hørt mye bra om den, men bruker sjelden krem i ansiktet, kun når hun kjennes tør.Bruker Weleda olje også til badevannet. Bruker vaskeklut på fast basis, våtservietter kun når vi er borte, tror det er natusan? er ikke så nøye på det ettersom det blir brukt så sjelden.

Skrevet

Bruker rema sine bleier. Helt super og ikke så ulik libero.

Inotyol om rompa er sår og x-tra vaskeservietter.

Skrevet

Her er det Pampers sine Baby Dry bleier. De holder godt tett :) Hjemme bruker vi stort sett bare myk vaskeklut og vann. Bruker Natusan sin sjampo etter babysvømming, natusan zinksalve, Forever Living propoliskrem som kuldekrem/mot utslett og natusan våtservietter ute.

Skrevet

Pampers-bleier

"Baby wipes" våtservietter fra apotek1 (kjøpte en hel eske da disse var på 50%)

Tørrservietter fra Apoteket

Bepanthen og sinksalve til sår stump

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...