Anonym bruker Skrevet 17. januar 2012 #1 Del Skrevet 17. januar 2012 Noen som har erfaringer med diagnostisk laparoskopi på Ullevål sykehus?? Vil høre om alt! Ventetid fra henv. blir sendt til brev/tidspunkt for operasjon, selve operasjonen, hva skjedde etterpå, osv. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143901880-diagnostisk-laparoskopi-erfaringer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2012 #2 Del Skrevet 17. januar 2012 jeg ble hasteoperert i forbindelse med spontanabort og indre blødning, men ble lapraskopert. -De fant endometeriotisk vev, som de brandt bort. Selve oprasjonsforløpet kan du jo lese om på www.nhi.no el lign. Men du blir lagt i narkose, og våkner opp raskt etterpå. De har laget to hull til kameraer (oftest omtrent i hver lyske,litt over), og om du skal gjøre inngrep har du et hull i navelen også -hvor det instrumentet har vært. Noen ganger føres et instrument inn i livmor (hos meg gjorde de det) men det er for å kunne flytte på livmoren for å kunne se bedre rundt hele. -Dette kan gi litt irritasjon/blødning etterpå. Kateter blir også satt, når du skal i narkose. Når du våkner vil du mest sansynlig ha rimelig vondt, i skuldrene. Dette er fordi magen din blir fylt med luft/gass/væske, slik at man kan manøvrere instrumentene og se. Dette økte buktrykket vil presse opp mellomgulvet ditt(diafragma), noe som vil trykke på nerver og gi verkende smerte i skuldrene... I tillegg vil du jo være øm i magen. Jeg var veldig øm, men så var jeg jo blitt operert også i magen... Dette gir seg iløped av en dag, eller to. Det er det jeg kan huske best. Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143901880-diagnostisk-laparoskopi-erfaringer/#findComment-143937358 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå