Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt å mate tvillingjentene mine med grøt og fruktmos da de ikke la på seg så mye og ikke er særlig glad i MME. De er snart 5 måneder korrigert, men egentlig litt over 7 måneder nå, da de ble født 11 uker for tidlig. De sitter ikke selv enda, så jeg har dem i vippestoler under matingen, og de spiser kjempegodt.

Jeg er den eneste i barselgruppa foreløpig som gir grøt/mos, og derfor er det ingen av de andre på gruppa som visste helt hvordan man skal gjøre det praktisk når man mater babyene med grøt på barseltreff eller på besøk ellers. Er sikkert ikke så vanskelig hvis man er litt kreativ, men hvordan er det lurt å gjøre det? Får jo ikke dratt med meg vippestoler i tillegg til vogna... Tenker det er lurt å la dem sitte på fanget på en eller annen måte under matingen, men det må jo bli sinnsykt masse griseri?-det er det allerede nå når de er i vippestolene.

Så hvordan gjør dere andre her inne, når dere er på barseltreff/besøk og skal gi grøt, men ikke har passende stol tilgjengelig?

Videoannonse
Annonse
Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Hadde hun på fanget. Hadde smekke som man drar over hodet så det ble ikke mye gris. Jeg laget grøten ganske tykk/fast så den ikke renner.

Ellers så lånte ejg barnestolen til de jeg var hos når jeg skulle mate om de hadde. Selvom vesla ikke satt selv satte jeg henne der under matingen med ett lite teppe eller noe rullet som en pølse foran henne så hun ikke vippet fra side til side. Dette anbefalte min helsesøster, men der vet ejg det er store sprik fra helsesøster til helsesøster da noen mener det nærmest er barnemishandling.

Lykke til =)=)

Skrevet

Om ikke den dere er hos har en vippestol som du kan låne, ville jeg gjort som Juliea+gullet skriver over her. Enten på fanget eller i barnestol med teppe for å støtte opp. Fungerer helt fint og er jo ikke for lange tiden, så ser ikke på det som skadelig for barn eller rygg.

Skrevet

Eller kan en bare ha de liggende på ett teppe på gulvet. Babyer er vant å spise liggende :)

Skrevet

Du kan jo også flytte måltidet hvis du synes det blir stress. Det er jo bare å gi maten på formiddagen/ettermiddagen etter som det passer best.

Skrevet

eller bruk bilstolene:) jeg gjorde det et par ganger frem til han kunne sitte i fanget :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...