Gå til innhold

Fantastisk å se det lille hjerte på ul!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så bra, gratulerer så masse. Jeg var også på UL i dag og fikk se den lille marken som var meget aktiv. Den sparka med bena og slo med armene og hjerte slo. Det var en magisk opplevelse og jeg kunne ha ligget i den gyn stolen hele dagen og bare sett på den lille og alt den gjorde :PJeg er 10 uker på vei, hvor langt er du??

Gratulerer til deg også :) Vi er heldige! Her var det en bitteliten skatt, så det var ikke så mye vi så. Jeg mener selv jeg et 7+3, men han mente jeg var en uke mindre. Skal tilbake om 6 uker for å se. Jeg fikk positiv test når jeg var 3+5, så ifølge hans beregninger var jeg da bare 2+5, og det er vel i overkant tidlig!

Det har jo egentlig ingenting å si, så lenge hjerte slår og alt er bra :)

Gratulerer så masse. Ja d er helt magisk å få se et bittelite hjerte slå! Nå kan du slappe litt av og kose deg. Kjenner jeg gruer meg litt selv til jeg skal på torsdag, men med alle disse symptomene så er jeg egentlig ikke i tvil om at det er en liten spire som vokser og gror;)

Annonse

Da er UL overstått og jeg er så lettet. Junior målte 14 mm, hjertet slo, og at så tilsynelatende veldig bra ut. Hadde rett i forhold til svangerskapslengde (8+3), og nå kan jeg endelig senke skuldrene litt å faktisk innse at jeg er gravid.

Anbefaler alle som er engstelige i 1. trimester å dra på tidlig UL. Forstår at man ikke kan pålegge det offentlige dette, men det koster ikke all verden å gjøre det privat heller.

Hei hei! Gratulerer alle sammen, så kjekt dette er :) Eg skal i morgon 8+3. bolleklar, min var 11 mm då eg var 7 veker. Er du sikekr på at du ikkje er litt kortare på vei? Den vokser 1 mm om dagen no. Eg ofrventer at den skal vera 20 mm i morgon. Eg har rekna termin utifrå eggl test ettersom syklusen var så lang. Har hørt at embryoane utvikler seg likt på timen i byrjinga, men det kan kansekj vera forskjeller? Eller så kan det vera at det er vansekleg å måla når det er så lite. Då eg var 6 veker på vei var den 4,2. då sa gyn at den skulle vera 6 mm, men at det var litt vanskeleg å måla. I boka eg har frå legen står det at det skal vera 4 mill frå veke 6, men ho sa det var feil, at dei oppdaterte måla seier 6.

Dette speler jo uansett ingen rolle berre skattane våre har det bra. Men litt interessant å snakka om no når me får sjå dei så tidleg. :)

I følge hun som tok ultralyden skulle det stemme ganske nøyaktig. Leste i en brosjyre mens jeg satt på venterommet at i uke 8 bruker spiren å være mellom 10 og 13 mm. Det er jo så ekstremt små marginer at det er jo nesten helt umulig å vurdere sikkert. Jeg vil også tro at det er litt avvik i fohold til hva slags utstyr som blir brukt på ultralyden, og hvor nøyaktig de som utfører den er i målingene.

Får vel vite mer nøyaktig på ordinær UL i uke 18 :-)

Lykke til i morgen, blir spennende å høre hvordan det ser ut da.

Tusen takk! :) Ja det er sikekrt avvik ift utstyr. Teit at dei operere med ulike mål ulike plassar :) Masse lykke til vidare du og! Skal du ha fleire ultralyder? Eg skal ha fleire. Eg er så engsteleg fordi eg mista før, og hos gynekologen har dei tatt meg under sine venger, så eg er verkeleg heldig! :) skal gje ei oppdatering om i morgon. :) Er spent!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...