Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #1 Skrevet 16. januar 2012 Jeg har fått satt inn hormonspiral 4 mnd etter fødsel. Tenkte det er grei prevensjon det pluss at jeg kanskje slipper å få så sterke blødninger framover...! Den ble satt inn 19 Des og jeg blør omtrent uten pause. Er veldig svimmel i tillegg og nedstemt. Vet jo at det er mulige bivirkninger men lurer på hvor lenge dette skal vare? Noen som vil dele erfaringer? Kan det tar opp imot 6 mnd før uregelmessige blødninger / småblødninger gir seg?? Er lei allerede. Blødde lenge etter fødselen pga rester av morkaken...!
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2012 #2 Skrevet 17. januar 2012 Jeg blødde i omtrent 4-5 uker etter spiralen ble satt inn. Nå er det gått 6 uker siden blødningen stoppet og det ser ikke ut til å skje noe mer:) Foreløpig veldig fornøyd med hormonspiral.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2012 #3 Skrevet 17. januar 2012 Jeg blødde litt av og på de første 3 månedene ca. Mindre mengde enn vanlig mens, men MYE oftere. Og jeg fikk ekstremt med vann i kroppen. Det varte til ca 5-6 måneder etter innsetting. Og etter det.... en og annen mens med liten mengde det første året, så stoppet det helt i noen år. Har vel ikke bivirkninger i hele tatt lenger. Og fortsatt er mensen borte(har bare litt sporblødninger ca hver 3. måned eller så) og har hatt den inne i 7 år nå, tror jeg Skal bytte, altså. Men har ikke behov for prevensjon nå, så den får bare sitte. Jeg anbefaler deg å holde ut i 6 måneder, så ser du hva du har fått
Solstråle_76 Skrevet 17. januar 2012 #4 Skrevet 17. januar 2012 Jeg blødde litt hver dag i ca. 1 1/2 måned etter at jeg fikk satt den inn, og var også ganske oppgitt over det. Men plutselig stoppet det og nå blør jeg såvidt det er en gang i mnd ca. Fikk satt den inn i august i fjor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå