Gå til innhold

Jeg har en kronisk sykdom som gjør at jeg har smerter hver dag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det blir verre og verre, og jeg har myyye smerter for tida, og sover omtrent ikke. Har ikke funnet smertestillende som faktisk virker.. Og min samboers største bekymring er at det ikke kommer til å bli så mye på han fremover. Tusen takk for støtten... :(

Skrevet

Han forstår nok ikke hva du går igjennom. Har du en sykdom som ikke vises på utsiden?

Ta en orntlig prat med han.

Skrevet

Selve sykdommen vises ikke, men på de verste dagene klarer jeg knapt å gå! Halter ofte, og han våkner ofte om natta av at jeg stønner av smerter (våkner av det selv, grådig irriterende) Så om han ikke ser jeg har det vondt er han blind! Eller han tror jeg faker. Men jeg klager lite, kanskje det er der feilen ligger...

hi

Skrevet

Huff jeg føler virkelig med deg!

Har aldri satt meg inn i hvordan det kan oppleves å gå med smerter hver dag, men har fått et lite innblikk med nesten 9 mnd med bekkenløsning. Heldigvis går dette forhåpentligvis over når barnet kommer, men har nå så mye større forståelse for de som har en kronisk sykdom med smerter.

Håper du finner noen smertestillende eller behandling som hjelper, og at samboeren din blir litt mer støttende med tiden!

Skrevet

Har selv kroniske smerter og blir nok aldri smertefri.

Tåler ikke morfinpreparater og har magesår så smertestillende er en ond sirkel. Blir aldri bra uansett hva jeg gjør.

Men du gjør nok som meg biter tenna sammen og utfører dagligdagse ting så tårene renner av smertene. Jeg måtte slutte å bite tenna sammen og virkelig la samboeren skjønne hvor vondt jeg har det.

Har du prøvd smerteklinikken på Ahus.

Skrevet

Det blir verre og verre, og jeg har myyye smerter for tida, og sover omtrent ikke. Har ikke funnet smertestillende som faktisk virker.. Og min samboers største bekymring er at det ikke kommer til å bli så mye på han fremover. Tusen takk for støtten... :(

Kjære deg. Vet dessverre litt for godt hvordan det er å leve med kroniske smerter. Har vert syk i mange år. Hatt en diagnose i 11 år. Jeg har prøvd mye forskjellig smertelindring oppigjennom. Morfinplaster, pinex forte, ketorax, osv.... Det ER en vond runddans og en må være helt sykt bevist på å bare ta akkurat det en må og ikke mer. Ingenting er værre en å få et rusproblem i tillegg. Mitt råd er Åge kommet deg inn til smerteklinikk. (de fleste store sykehus har dette) vær åpen og prøv det som tilbys deg. Jeg sliter med store magesmerter/ryggsmerter pluss musklelært. Min sykdom syntes absolutt heller ikke utenpå. Jeg er velpleid, ser fresch ut, alltid nysminket og smiler bestandig. Det har blitt mitt viktige mål. Stå opp, stell deg også ta dagen som den kommer etter det.

Min redning ble langtidsvirkende morfin tab som fast medisin. Merker ikke jeg tar den og har til og med fått tillatelse til å kjøre. Denne tab heter: dolcontin. Tok lang tid før vi fant riktig dose men fikk virkelig livet mitt tilbake. Også ved gjennombruddsmerter fikk jeg noe annet å ta itillegg.

Dette funket supert! Men så ville vi ha et barn til så nå er det et smertehelvete i ni mnd!!!! Men det er hvert det altså. Jeg vet at min sykdom ikke blir bedre og derfor vil jeg leve så godt jeg kan så lenge jeg kan. Og vet du: jeg har det jævelig bra! :) nyter livet mitt og tenker at fy søren jeg får enda en dag med barna våres osv...

Så over til mannen din. Går du til oppfølging hos poliklinikken du hører til? Isåfall burde du snakke med den legen der og få mannen din med på et møte. Kanskje det hjelper for han? Å få litt informasjon fra leger og at han kan spørre om det han lurer på? Han kan jo syntes dette er veldig skummelt. Er to sider her og det er viktig å huske på. Og dere må prate masse sammen og være åpene. Kanskje han lurer på masse han ikke tør spørre deg om?

Det er mitt råd i allefall. Kom deg inn under smerteklinikken og få hjelp av legen til å snakke med mannen din. Og du, ikkje gi opp!!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...