Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I romjula hadde jeg en form for mensblødning, og 4. januar var jeg hos fastlegen for å fjerne hormonspiral. Han fant den ikke, så var hos Gynekolog privat 6. januar og fjernet den der. 8. januar fikk jeg en tre-dagers mensblødning. I går hadde jeg det jeg tror var EL slim, og i dag stikker det nedentil og jeg har ømme bryster. I grunn alle tegn på EL. Men det stemmer jo overhodet ikke overens med syklusen jeg forventet.

Før jeg satte inn spiralen hadde jeg 28 dagers syklus. Men her kjører vi på med aksjer hver dag, så får vi se hva som kommer ut av det. Fullstendig forvirra er jeg uansett, hehe. Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei igjen! Kan ikke si så mye om det, men vet at det blir fort litt syluskrøll etter uttak av hormonspiral. Jeg fikk krøll første gangen jeg tok ut hormonspiralen i 08, da ble mensen bare borte, og kom ikke før etter 50 dager(gamle notater). Tror kanskje ikke at den blødningen du fikk 8 januar var menstruasjon, men en reaksjon på at hormonene som holder livmorslimhinnen tynn og uimottakelig for egg, er borte. Men finnes nok ingen fasitsvar på dette, men det er lett for litt krøll sånn rett etter uttak, da spesielt med hormonspiral. Ikke så mye krøll med kobberspiral. Denne gangen tok det 3 mnd før jeg fikk skikkelig mens, ellers var det bare småtteri og ikke så friskt blod(sorrry detaljer). Først denne mnd jeg ble gravid hadde jeg en normal frisk blødning som siste før spira satt. Men kroppene våre reagerer jo veldig forskjellig.... Så avhenger det litt også om hvor man er i syklusen fra før når den blir tatt ut ift hvor mye krøll det blir Evt...

Håper å se deg på 1 tri veldig snart da;-)

Skrevet

Takk for engasjement :) Hyggelig å se deg her og.

Joda, er på bærtur om dagen. Blir utrolig overaska om spiren sitter nå, men prøver da hvertfall. Stemmer nok det med at kopperspiralen ikke gir like mye krøll med syklusen.

Før jeg satte inn spiral kunne jeg si på timen når jeg fikk mensen, så håper jeg kommer fort inn i syklusen igjen. Blir spennende tider framover :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...