Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 16. januar 2012 #1 Skrevet 16. januar 2012 Såå irriterende! Drikker masse melk, hele dagen...men nei.... virker noe av dette man får kjøpt på apoteket? Og disse spasmene i bena....arg! Så slitsomt! Kjenner det helt ut i tærne! Gode råd mot dette?
cindy85 Skrevet 16. januar 2012 #2 Skrevet 16. januar 2012 Gå eller massasje er de beste tips jeg kan komme med:)
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2012 #3 Skrevet 16. januar 2012 Halsbrann er noe dritt! Melk funkerer ikke her heller, føler faktisk at jeg blir verre av det. Så spiser heller flere små måltider og drikker litt Biola. Tar også Novalusid (hvis jeg husker riktig?) tabletter i ny og ne, men de hjelper i bare en times tid. Slet fryktelig med beina i forrige svangerskap, og investerte i fotbad med massasje. Og det var helt genialt! Brukte det hver kveld før jeg skulle legge meg, og problemet forsvant.
Marsi2012 Skrevet 16. januar 2012 #4 Skrevet 16. januar 2012 Ble anbefalt Gaviscon av legen, mikstur vel og merke. Prøvde tablettene først, men de må man tygge slik at de skummer i munnen, litt ekkelt syntes jeg Halsbrannen har bare blitt verre/hyppigere jo lengre ut i svangerskapet jeg kommer (31. uke nå), men ved å ta et par spiseskjeer er jeg god som ny!
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 18. januar 2012 Forfatter #5 Skrevet 18. januar 2012 Hmm, takk for svar! Jeg må nok ta en tur på apoteket ja... Syns det blir bare værre ja, uke32 nå. :/ kjedelig
kleika Skrevet 18. januar 2012 #6 Skrevet 18. januar 2012 hei dette er mitt 3 svangerskap og jeg har slitt med halsbrann i dem alle,med de andre 2 prøvde jeg alt fra apoteket,men lite hjalp det,denne gangen prøvde jeg lovehearts godteri jeg har altid trodd dette var en myte,men de hjelper faktisk knasker dem hver dag nå hehe og de er helt utrolige
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 25. januar 2012 Forfatter #7 Skrevet 25. januar 2012 Jeg prøvde gaviscon flytende, nei æsj....orker ikke.... lovehearts er kjempefint! har knasket det hele veien, men plutselig falt det ikke i smak lenger ( Så går i melk, melk og atter melk, kakao:)
victoria11 Skrevet 25. januar 2012 #8 Skrevet 25. januar 2012 Jeg leste et sted at man kun skal ligge på venstre side, da ligger magesekken bedre, og halsbrannen forsvinner. Jeg har hatt mye halsbrann, og spist opp en pakke med gaviscon, men etter at jeg kun begynte å ligge på venstre side, har jeg ikke hatt halsbrann. Når jeg skal legge meg for kvelden, legger jeg meg rett på venstre side med en gang.
ama<3 Skrevet 25. januar 2012 #9 Skrevet 25. januar 2012 Spasmer i bena?? rykkninger liksom? Halsbrann er noe drit ja... Kan jeg skrive under på..... Men mange forandringer har jeg merket med det jeg spiseer.. ikke pomfri krydder eller noe,pepper osv... bare svak mat hjelper som jeg kaller det... Er halsbrannen på det verste så er det ingenting som vil drepe den virker det som...
ama<3 Skrevet 25. januar 2012 #10 Skrevet 25. januar 2012 Spasmer i bena?? rykkninger liksom? Halsbrann er noe drit ja... Kan jeg skrive under på..... Men mange forandringer har jeg merket med det jeg spiseer.. ikke pomfri krydder eller noe,pepper osv... bare svak mat hjelper som jeg kaller det... Er halsbrannen på det verste så er det ingenting som vil drepe den virker det som...
Ziiona Skrevet 25. januar 2012 #11 Skrevet 25. januar 2012 For meg virker vanlig Nycomed fruktsalt som man kjøper på butikken mot halsbrann
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #12 Skrevet 26. januar 2012 Hva med link tyggetabletter? disse tygger jeg å hjelper kjempebra ) disse smaker ikke vondt heller.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #13 Skrevet 26. januar 2012 Gaviscon og Link/Novaluzid fungera på kvar sin måte. Mens Link og Novaluzid virka syrenøytraliserande, virka Gaviscon på den måten at d legg seg som et "skum" over magesekken slik at magesyra ikkje trenge oppover spiserøret. Eg syns alle disse smaka pyton, og brukte d kun viss eg absolutt måtte... Og personlig syns eg gaviscon hjalp mest. Eg fekk meir halsbrann av å drikke melk (sjøl om dei fleste sei at d skal hjelpe), men jordmora sa at i nåken tilfelle va d omvendt, og at melk gjor d værre... Lovehearts funka på dagen, så tygde eg (skikkelig) 5-6 mandla og drakk et glass me iskaldt vatn før eg la meg, og låg me haudet/overkroppen litt høgare enn vanlig. D hjalp litt, men fy flate kor grusomt d va å komme seg gjennom dei 4 siste mnd av svangerskapet uten søvn likevel... Sleit også me rykninga i føtne, men der hadde eg heldigvis en kjempekjekk mann som sto opp på natta og masserte meg me "Ice gel", d einaste som funka... Dessverre funka d berre ei lita stund, spes sida eg likevel låg våken heile natta og kjente på halsbrannen, så ofte måtte han massere meg både 3 og 4 og 5 ganga iløpet av natta...
EierIkkeFantasi Skrevet 26. januar 2012 #14 Skrevet 26. januar 2012 kjenner godt til de bena jeg også :S forrige svangerskap og noe utrolig nå, holder på og bli gal, spes om kveldene og nettene, føler også det kommer ofte når jeg er trøtt. mitt beste råd er også og gå. opp av sofaen og fram og tilbake litt på stuegulvet er blitt vanlig om kveldene her
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #15 Skrevet 26. januar 2012 Smasmer i beina: Er det det samme som rastløse ben? Det får jeg titt om kveldene, og jeg haaater det! Da er det bare en ting å gjøre -opp og gå, eller komme meg i seng. (Vet ikke hvorfor det hjelper å komme meg i seng, men har et veldig kaldt soverom. Kanskje hjelper det?) Det er nå også den eneste plagen jeg har her i min 20. uke, så jeg skal absolutt ikke klage for høylytt :-)
Underveis --> Skrevet 26. januar 2012 #16 Skrevet 26. januar 2012 Rastløse bein har jeg hatt ja, men nå har det avtatt noe heldigvis. Er 38+1 i dag. Halsbrannen har ikke vært så påtrengende dette svangerskapet, men kom for fullt for et par uker siden. Bruker Gaviscon tabletter, og det fungerer, men er ikke noen stor fan. Tygger ikke, men suger på de. Det skal nevnes at halsbrannen forsvant som dugg for solen etter at jeg var hos akupunktør i forrige uke. Var på nytt i går. Hun ga meg fødselsforberedende akupunktur som bl.a. innebar å få fart på tarmsystemet mitt som har stoppet opp litt. Har tro på at dette også hjalp på halsbrannen da det er musklene i spiserøret som blir schlække som gir problemet. Samme mekanisme som gir schlække tarmbevegelser og dermed forstoppelse. Har ligget på venstre side mesteparten av svangerskapet, så her har ikke det så mye å si, tror jeg.
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 26. januar 2012 Forfatter #17 Skrevet 26. januar 2012 Ja, rastløse ben .. kjenner det helt ut i tærne! men kun i høyre ben.... så da går jeg å pusler med noe, og legger meg til slutt, og har faktisk ikke vært like ille i senga som i sofaen...aner ikke hvorfor.. Tror jeg vil prøve gaviscon tabletter da, hvis de ikke har noe annet på apoteket...Har bare ikke klart å få¨ned den flytende:( Ligger stortsett på høyre side å sover, men ofte venstre og.
2 tette og 1 badehette Skrevet 27. januar 2012 #18 Skrevet 27. januar 2012 Mot halsbrann knasker eg og lovehearts - eneste som funker her i gården. Mot spasmer/kramper/urolige føtter bruker eg en fotkrem fra bodyshop som lukter pepperminte, som eg får mannen til å massere legger og føtter med - noe som funker. I tillegg har eg lagt en pute under anklene for å få beina opp litt.
Fgf februar 12 Skrevet 27. januar 2012 #19 Skrevet 27. januar 2012 Halsbrann er noe dritt og holder meg våken i timesvis, heldigvis ikke hver natt. Virker som jeg reagerer på noen typer mat,sterk mat, kaffe, melkeprodukter og løk er det jeg har funnet så langt og så kullsyreholdige drikker, må holde meg unna dette etter middag, så pleier det å gå greit, har prøvd diverse fra apoteket gaviscon funker i korte perioder men synes også det er ekkelt å tygge dem.... Men alt for å få sove om natten. Lea per i bena og spasmer har jeg så og si sluppet unna, heldige meg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå