Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

har stadig 20 dage til termin og tulla i magen har hele tiden vært veldig aktiv,men idag er hun superstille,ingen hikke eller glidende bevegelse,hvis jeg provokerer henne får jeg en liten respons,men ikke mye.

der er jo liv,men synes stadig det er merkeligt,bør jeg ringe føden å høre?

kan det være fordi hodet endelig har festet seg?

jeg har prøvd å spise godteri å drikke brus,men ingen respons.

hvad kan grunnen til dette være og hvorfor er det egentlig farligt med mindre bevegelse når der har vært litt?

med litt mener jeg at jeg får en lille fod eller albue svar på at jeg skikkelig dytter runt på magen,men ellers intet i hele idag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring føden og hør - de sier man skal ta kontakt dersom man merker stor endring fra tidligere bevegelsesmønster. Bedre med en sjekk for mye enn en sjekk for lite!

Gjest Hippoღ
Skrevet

Jeg har også 20 dager igjen og opplever det samme. Men merker han i løpet av dagen. Gjerne mer på kvelden. Men skal på kontroll i m og skal høre da. Er du usikker så ring føden :) jeg var på nippet i går, men så fikk jeg respons. Men bevegelsene har endret seg.

Skrevet

hei

takk for svar ringte lige føden å fikk beskjed på å ringe gyn.obsevasjonsavdeling.

ringte så ditt og ble bedt om å ringe tilbake om 10 min for hun hadde travlt,ble litt perpleks over dette men ok ringer tilbake.

er godt å høre det ikke kun er meg hippo,men er virkelig så lite respons jeg får at jeg vil se om jeg kan komme inn til en sjekk,vil helst sikre meg nå når jeg ble urolig ;-)

er især bekymret iforhold til navlestrengen,da jeg mistede en fetter på den måte,min tante var 28 uker på vei da han ble kvalt i den og jeg kan ikke helt slippe den tanken nå uten å være sikker.

men takk for fort svar og litt beroliging,trengte det :-)

Skrevet

Her er også mini i magen litt rolig i dag. Merker at han blir roligere når han skifter leie. Nå har han lagt seg med ryggen mot venstre, i stedet for høyre, og hodet har ramlet bedre ned i bekkenet. Jeg kjenner liv. Enkelte spark og noen glidende bevegelser, men generelt roligere enn vanlig. Har hatt et par slike episoder tidligere også, spesielt da han lå i seteleie. Da ringte også jeg føden, men dama i andre enden var jo litt "off" spør du meg, så ble ingen sjekk.

Jeg er en stod fan av å ringe en gang for mye enn en gang for lite, så bare forklar at du er bekymret, og at det er en markant nedgang i liv. Da bør de ta deg inn!

Skrevet

Hadde det helt likt for en uke siden.. Dro til fastlegen og fikk tatt standardprøvene (blodtrykk og urin) samt hørt på hjertelyden. Det var utrolig beroligende. Vet ikke hvordan det er med babyen din, men lillejenta mi har tydeligvis enkelte roligere dager innimellom de svært aktive. Er ekkelt når man blir bekymret, så er helt enig i at du bør ta en tlf og/eller sjekk for mye enn for lite. Om så bare slik at du får roet deg ned.

Håper alt går bra :)

Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥
Skrevet

Skjønner at du blir bekymret når det er så stor forskjell på bevegelsene fra den ene dagen til den andre.

Ettersom du ikke har skrevet her på en stund nå, så håper jeg du har fått komme inn for en sjekk. Det er mye bedre å sjekke en gang for mye enn for lite, og det er ikke noe morsomt å gå rundt og være bekymret.

Husker jeg opplevde det samme i mitt forrige svangerskap. Husker ikke akkurat hvor langt jeg var på vei da, men de tok meg veldig seriøst med en gang. Fikk komme inn, og sjekke at alt var i orden.

Masse lykke til!

Skrevet

Huff da.. Skjønner godt at du blir stresset.. Jeg blir redd selv når jeg merker forandringer i magen.. Håper du blir godt tatt vare på på sykehuset og at alt står bra til med din lille! :)

Skrevet

hei igjen

og tusind takk for alle svarene,jo jeg kom inn til en sjekk.

alt står bra til å tulla fikk selvsølgelig et energiboost mens vi var inne så masser av liv:-)

jaja vi var vel ikke foreldre hvis ikke vi bekymrede oss og de var vel ikke barn hvis de ikke ga oss bekymringer ;-)

det var ihvertfald godt lige å sikre seg.

lå med et av de her magebånd derinne i en times tid og skulle trykke når jeg merkede liv og plutselig var hun veldig aktiv hehe,jordmor spør meg så om jeg er klar over at jeg har hatt en del sammentrekninger mens jeg lå der og jeg bare joda kynnere har jeg konstant ;-) så ja de blir vel snart regelmessige og vonde i løpet av de neste ukene,jeg krysser fingrene for at neste gang vi alle ser innsiden av et sykehus er til fødselen ;-)

takk enda engang for alt støtte og svar godt å ha noen og dele tingene med

Skrevet

Åh sÅ deilig! Godt Å høre at alt stod bra til! :)

Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥
Skrevet

Tenkte masse på deg i går, og ble så lettet av å se innlegget ditt nå! Kjempe fint at alt står bra til med deg og den lille:)

Skrevet

Det var så godt å høre at alt var bra med dere!

Skrevet

Godt å høre! Heller en sjekk for mye enn for lite! Har også merket at mini har forandret bevegelsesmønsteret.De første dagene i en slik overgang kjentes det som om det var mindre bevegelse, men har slått meg til ro med at det bare er "annerledes". Jordmor sa at nå er hun så stor (16dg igjen) at hun har mer kontroll på bevegelsene, de er mer kontrollert -og at dette kan virke som mindre bev ift de "sporadiske sprettene" hun har pleid å gjøre. Følte det var litt god og trygg kunnskap å få :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...