Gå til innhold

Vasker dere trekket på vippestolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en ny en fra Disney.. Er det nødvendig å vaske trekket? Babyen ligger jo ikke oppi der uten klær uansett, så huden kommer jo ikke i kontakt med trekket?

Jeg finner ikke ut hvordan jeg får det av heller, så det enkleste hadde jo vært å sluppet :P Hva hadde dere gjort? :)

Og når vi først er inne på temaet; er det noe grense for hvor gamle de må være før vippestolen kan tas i bruk? Ryggen kan legges helt ned, så da er det vel strengt tatt ikke noe annerledes enn om babyen ligger i vippestolen (med ryggen helt ned) eller i vugga?

Usikker førstegangs, ja (a)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi vasket ikke trekket på vippestolen til forrige barnet, og har kun tenkt til å vaske over den med en klut før neste barn skal bruke den.

Tror det er ganske delte meninger om bruk av vippestol, men må ærlig innrømme at den reddet oss de første mnd. Hadde barn med kolikk som ikke ville sove hvis hun lå flatt ut (også pga masse magesyre og gulping). Så vi brukte vippestol til alt.... til og med mellom oss voksne i sengen på natten:)

Alt for å få en time eller to med søvn i ny og ne, og har en helt frisk og rask 2-åring nå :)

Skrevet

jeg måtte vaske trekket en gang i mnd pga av en gulpe unge, hun gulpa hele tiden selv med ekstra under babyen.

Skrevet

vippestol er fantastisk! Vi hadde baby bjørn vippestol og trekket til den er genialt lett å vaske!

Skrevet

Jeg vasket trekket til første mann når det ble flekker på det (gulp, mat, etc.), så det ble noen ganger.

Nå har det vært utlånt til et annet barn, og jeg har kjøpt tekstilfarge for å farge trekket sort før nr 2 kommer. Var blå, men regner med det er rimelig utvasket nå.

Har en babybjørn vippestol vi også, og trekket er så lett å ta av at jeg vasker gjerne en ekstra gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...