Bøtteknotten Skrevet 16. januar 2012 #1 Skrevet 16. januar 2012 Vi satte i gang hele "beredskapen" i går, fordi jeg var helt sikker på at i løpet av natta måtte vi nok dra til sykehuset. Var helt sikker på at det var rier jeg hadde. Vonde stramninger rundt magen som varte et lite minutt og kom noen ganger med 10 minutters mellomrom og noen ganger oftere.. Gikk og la meg, for tenkte det var greit med litt søvn før de tok seg opp. Men de gikk helt over! Hva er det for noe tøys, da? Lure ei ventende mor sånn a gitt! Men det kan da ikke være lenge til nå eller? Vannet gikk m første, så dette har jeg ingen erfaringer med. Så de mottas med takk! :-)
Underveis --> Skrevet 16. januar 2012 #2 Skrevet 16. januar 2012 Føler med deg, faktisk. Kan ha vært maserier. Vær glad de går over i så fall, om det alikevel ikke tar seg opp. De gikk aldri bort på meg, og jeg ble satt i dag på 4. døgnet. Slitsomt! Du er nok veldig nære! Om du får de på dagtid, ville jeg gått meg en tur. Er ikke uvanlig at rier kan dabbe av om man legger seg, og øke på om man holder seg i aktivitet. Ville alikevel prioritert søvn og mat!
Underveis --> Skrevet 16. januar 2012 #3 Skrevet 16. januar 2012 Kan forøvrig nevne at jeg har hatt regelmessige kynnere allerede. Varte i 2-3 timer før de ble borte. Ikke like vonde som maseriene jeg hadde, men fikk definitivit ikke sove. Varte i ca 1 minutt og kom med regelmessige 5 minutters mellomrom. Er i dag 36+5 og dette var flere uker siden. Modning i alle fall!
Fru.Vestavind Skrevet 16. januar 2012 #4 Skrevet 16. januar 2012 Vi satte i gang hele "beredskapen" i går, fordi jeg var helt sikker på at i løpet av natta måtte vi nok dra til sykehuset. Var helt sikker på at det var rier jeg hadde. Vonde stramninger rundt magen som varte et lite minutt og kom noen ganger med 10 minutters mellomrom og noen ganger oftere.. Gikk og la meg, for tenkte det var greit med litt søvn før de tok seg opp. Men de gikk helt over! Hva er det for noe tøys, da? Lure ei ventende mor sånn a gitt! Men det kan da ikke være lenge til nå eller? Vannet gikk m første, så dette har jeg ingen erfaringer med. Så de mottas med takk! :-) Ooo! Kjenner meg veeeeldig igjen! Hadde det sist forrige gong! Hadde regelmessige "rier" frå eg la meg om kvelden (i 23tida) og fram til 6tida om morgonen. Prøve å kvile for å spare krefte, i fall det var fødsel. Fikk ikkje til å ligge i ro lengre, så gikk og tok ein dusj i 3-4tida. I 5tida var eg ferdig å dusje, då var "riene" begynte å bli litt skjeldnare. I 6tida stoppa dei heilt opp.. Var litt nedtur, men,men. Hadde forventa å gå på overtid, så var ikkje heilt overraska ovar det som skjedde. Dette var vel ein laurdag trur eg(muleg ein søndag). Laurdagen etter når eg vakna kjende eg same "riene". Skulle då på overtidskontroll måndagen etter. Desse riene var heil på same måten, men dei gav seg ikkje;) Så då vart det fødsel. I ettertid har eg konkludert med at den første omgangen med rier var modningrier eller noko slikt. Så vil tippe MAX 7dagar til du er i fødsel;) Er jo dei som får igjen riene berre etter nokre timar/få dagar. Men belag deg på det lengste, så blir du ikkje skuffa;) Lykke til!!
monabea Skrevet 16. januar 2012 #5 Skrevet 16. januar 2012 Masrier kanskje? Jeg hadde de en hel uke sist. Hvor langt på vei er du? De har nok sin effekt likevel, men det kan være litt vanskeligere å trekke grensa for når man vil ringe sykehuset, når man har slike fra og til en periode før fødselen. De sier vel at man skal ha et etablert mønster over ca 2 timer før det er i gang? Evn bruk rieteller.no for å holde styr på tiden osv. Og lykke til =).
Bøtteknotten Skrevet 16. januar 2012 Forfatter #6 Skrevet 16. januar 2012 Terminen er 26 januar, så ikke veldig lenge igjen. Førstemann kom uken før termin, så jeg har litt trua på at denne også vil ut uken før. Hadde vært veldig fint det altså! For kjenner nå at jeg er skikkelig lei. Var ikke det sist, men da var jeg også i veldig god form, noe jeg ikke har vært denne gangen. Vært til dels soffaliggende etter beskjed fra legen, siden livmorhalsen kun var lukket den nederste cm. (Skal være ca 5 cm..) Så er jo litt stressa for det også, for kanskje det plutselig skjer veldig fort når babyen vil ut.. Men veldig godt å høre flere som har hatt det sånn, selvom det ikke er noe man i utgangspunktet ønsker andre.. He he.. Men dårlig gjort å lure meg sånn altså. Jeg var helt sikker på at nå var det i gang, også stopper det bare.. Men merket at om jeg gikk litt eller gjorde noe, så kom de. Og la jeg meg ned og slappet av gikk de over etter en liten stund. Så kommer de igjen skal jeg løpe opp og ned trapper til krampa tar meg! He he..
kleika Skrevet 16. januar 2012 #7 Skrevet 16. januar 2012 hei bøtteknotten disse falske alarmer er vist veldig vanlige især hos førstegangsfødende,hadde det selv en med nr 1 en uke før termin,hadde legetime samme dag hvor de bekreftede at det var rier og at gutten nokk ville komme iløpet av dagen istedenfor stoppede de op. 8 dage over termin ble jeg så strippet av jordmor om morgenen og fikk rier igjen dro på sykehuset på kvelden og kl 01.00 etter 7 timer på sykehuset stoppede de igjen,jeg fikk så valget mellom å dra hjem eller sette dem igang igjen med drop og valgte drop,han ble tatt med tang kl 06.00 om morgenen. Med nr 2 gikk vannet først og han kom 3 dage før termin,så der er nokk ikke noe fasit desverre på når det er alvor,maserrier,modningsrier osv men at det går den riktige vei er det ihvertfall tegn på ;-) held og lykke med det håper snart det blir alvor for deg
Bøtteknotten Skrevet 16. januar 2012 Forfatter #8 Skrevet 16. januar 2012 Nå er jeg ikke førstegangs, så håper jeg slipper det du var igjennom med din førstemann.. Hørtes slitsomt ut. Og det er så mye greiere når vannet går, for da vet man at det max er 3 dager igjen :-) Skulle ønske det kunne skje denne gangen også, men det ser jo ikke sånn ut. Men krysser fingrene for at jeg får rier igjen snart og at de ikke stopper opp denne gangen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå